ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۶/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۵۵۸

خط و نشان امریکا برای همکاری هند در بندر چابهار

معاون وزارت خارجه امریکا در امور آسیای جنوبی و مرکزی با اشاره به همکاری هند باایران در بندرچابهار، گفت: امریکا هیچ کشوری را از تحریم بابت تجارت و همکاری با ایران معاف نخواهد کرد.

به گزارش ایسنا، به نقل از وب سایت داون، آلیس جی ولز عنوان کرد: هند به عنوان یکی از بزرگ‌ترین شرکای تجاری و خریداران نفت ایران است که در پروژه توسعه و مدیریت بندر چابهار با این کشور همکاری‌های گسترده‌ای داشته و قرار است فاز جدیدی از آن هم از ماه دیگر تحویل آنها داده شود. اما باید به این نکته توجه شود که قرار نیست هند از تحریم‌های اقتصادی بابت همکاری و تجارت با این کشور معاف شود.

او تاکید کرد: تمامی کشورهایی که با ایران تبادلات مالی، پولی و تجاری داشته باشند، همگی بدون قائل شدن هیچ استثنایی شامل تحریم‌های اقتصادی امریکا خواهند شد.

ولز یادآورشد: دور جدیدی از تحریم‌های اقتصادی علیه ایران از تاریخ ۴ نوامبر سال جاری ۲۰۱۸ میلادی آغاز می‌شود و به‌طور قطع روی میزان واردات هند که ۲۵ درصد از نفت خود را از ایران تامین و خریداری می‌کند، تاثیر بسزایی خواهد گذاشت. ایران بعد از عراق و عربستان سعودی، سومین تامین‌کننده و صادرکننده نفت به هندوستان به شمار می‌رود که در حدفاصل آوریل ۲۰۱۷ تا ژانویه ۲۰۱۸، ۱۸.۴ میلیون تن نفت خام به هند فروخته است.

روایت آخوندی از دلیل افزایش قیمت مسکن

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۴.۵ میلیون نفر در بافت‌ ناکارآمد تهران زندگی می‌کنند، گفت: فروش تراکم‌ در مناطق ۱، ۲، ۴ و ۵ شهر نه تنها به ارتقای کیفیت زندگی کمکی نکرده بلکه موجب توسعه سوداگری و افزایش قیمت مسکن هم شده است.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی با تأکید براینکه سیاست اصلی رویکرد بازآفرینی روی ارتقای کیفیت محلات متمرکز شده است، گفت: در حال حاضر تمامی محلات ناکارآمد استان تهران شناسایی و تبدیل به ۶۳ محله شده است. او ادامه داد: ویژگی قابل توجه محلات ناکارآمد تهران پرجمعیت بودن آن‌هاست، به گونه‌ای که در برخی محلات به ۲۰ هزار تا ۵۰ هزار نفر می‌رسد، مساله‌ای که قطعا وضعیت بافت‌های فرسوده تهران را از سایر شهرها متمایز کرده و اهمیت آن را نشان می‌دهد.

آخوندی با بیان اینکه با توجه به گزارش‌های ارایه شده وضعیت موجود در شهرهای پیرامون تهران سخت بود و خدمات در سطح نازلی به چشم می‌خورند، گفت: ستاد ملی سعی دارد تا با تمرکز ویژه روی مساله کیفیت زندگی، شرایط خدمات‌رسانی در محلات را به جای تک‌واحد مورد توجه قرار دهد. وزیر راه و شهرسازی از آغاز حداقل یک پروژه بازآفرینی در تمامی محلات ناکارآمد استان خبر داد و گفت: این امر نشان می‌دهد، چرخه فرآیند بازآفرینی در تهران به حرکت درآمده و ارتقای کیفیت زندگی در این نقاط در اولویت قرار گرفته است.

او در این خصوص اضافه کرد: نمی‌توانیم فرآیند بازآفرینی در تهران را به‌طور منقطع از مسائل پیرامون ببینیم، چرا که مسائل اصلی در این حوزه وجود دارد که باید حتی در جلسات بالاتر چون شورای ساماندهی شهر تهران به ریاست معاون اول رییس‌جمهور بررسی شود، به همین دلیل است که تطبیق طرح بازآفرینی با طرح ساماندهی شهر از اقدامات بسیار مهم و ضروری در این بخش محسوب می‌شود.

آخوندی درباره اجرای طرح ساماندهی شهر گفت: در این راستا تعهدات دولت در بافت‌های ناکارآمد مانند تأمین مدارس، درمانگاه، آب، فاضلاب، سیستم معابر و حمل و نقل باید مورد توجه قرار گیرد که مصوب کردیم تمامی دستگاه‌های دولتی ۳۰ درصد بودجه خود را باید در این محلات هزینه کنند.

پیش بینی بارش 2  روز  بارانی در نوار ساحلی دریای خزر

سازمان هواشناسی اعلام کرد: پیش بینی می‌شود طی دو روز آینده در نوار ساحلی دریای خزر باران ببارد.  به گزارش تسنیم، فریبا گودرزی، کارشناس سازمان هواشناسی اظهار کرد: برای دو روز آینده در اکثر مناطق کشور جوی آرام داریم. او تصریح کرد: در مدت یاد شده برای مناطق ساحلی دریای خزر افزایش ابر و بارش‌های پراکنده پیش بینی شده است. گودرزی افزود: برای شمال شرق کشور هم کاهش دما از امروز تا آخر هفته پیش‌بینی شده است. کارشناس سازمان هواشناسی از افزایش سرعت باد در مناطق شرقی و جنوب غرب و تشکیل توده گرد و خاک خبر داد و گفت: در روزهای پایانی هفته پایتخت خنک‌تر خواهد شد.

 

ارسال نظر