ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۶/۲۱ - ۰۰:۵۶:۴۱
کد خبر: ۱۲۹۴۷۱

جزییات تازه از پرونده خودسوزی مقابل شهرداری

عضو شورای شهر با اشاره به ابهاماتی که درباره پرونده خودسوزی وجود دارد چند سوال مطرح کرد: چرا در دوره مدیریت قبلی پس از دریافت پول و پذیرش شورای معماری اقدامات این فرد برای دریافت سند بی‌نتیجه مانده بود؟ و علت واقعی تاخیر چه بوده است؟ سوال این است که چرا با وجود آنکه عوارض را پرداخت کرده و توافق همه را گرفته بود، اما پایان کار برایش صادر نشده بود؟

به گزارش ایلنا، زهرا نژادبهرام عضو کمیسیون معماری و شهرسازی شورای شهر گفت: پرونده این فرد مربوط به دوره مدیریت شهری قبلی است. این فرد پارکینگ ملک مسکونی خود را با توافق همسایه‌ها به کاربری تجاری تغییر داده و عوارض خود را برای شهرداری واریز کرده بود. سوال اساسی این است که چرا سند همان موقع صادر نشد؟

عضو شورای شهر با اشاره به اینکه متوفی پس از ارائه توافق و واریز پول برای دریافت سند اقدام می‌کند، افزود: این فرد زمانی که برای دریافت سند اقدام می‌کند به علت فوت یکی از همسایگان و عدم موافقت ورثه او، شهرداری برای تغییرکاربری از خود تمایل نشان نمی‌دهد و شهرداری منطقه هم در حد یک ابلاغیه؛ موضوع را به وی اطلاع می‌دهد، اما این فرد تاب نیاورده و خودسوزی می‌کند.

هشدار به ایرلاین های آمریکایی برای عبور از ایران

اداره هوانوردی فدرال ایالات متحده آمریکا با انتشار بیانیه‌ای در ادامه فضاسازی علیه ایران به ایرلاین‌های آمریکایی هشدار داده است که حتی‌الامکان از آسمان ایران عبور نکنند.

به گزارش ایسنا و به نقل از رویترز، سال گذشته هم اداره هوانوردی فدرال آمریکا چنین بیانیه‌ای را صادر کرده بود، حالا هم خطاب به شرکت‌های هواپیمایی آمریکایی اعلام کرده است که به هنگام برنامه‌ریزی برای پرواز و عبور از آسمان ایران، تنش‌های سیاسی و خصومت‌های میان این دو کشور را هم در نظر بگیرند.

دفتر خدمات پرواز آمریکا که وظیفه فراهم کردن اطلاعات امنیتی درباره آسمان کشورهای مختلف را بر عهده دارد، یادآورشده است: از آنجایی که آسمان عراق در نوامبر سال گذشته بار دیگر برای ایرلاین‌های مختلف در سراسر جهان باز شد، ایرلاین های آمریکایی باید به تنش‌های بوجود آمده و وضعیت سیاسی کنونی میان ایران و ایالات متحده توجه ویژه‌ای داشته باشند و به‌هنگام انتخاب میان آسمان ایران و عراق برای پرواز محتاطانه‌تر از قبل تصمیم‌گیری کنند.

این در حالی است که وزارت امور خارجه ایالات‌متحده امریکا هم چندی پیش از شهروندان آمریکایی درخواست کرده بود از سفرهای غیرضروری به ایران خودداری کنند.

خیز وزارت راه برای اجرای یک طرح قدیمی

از تصویب قانون راه‌اندازی سامانه ملی املاک و اسکان کشور حدود ۳ سال می‌گذرد و با وجود اینکه اکثر کارشناسان بر این باور هستند که وزارت راه و شهرسازی باید به وعده‌های خود برای راه‌اندازی این سامانه تاکنون اقدام می‌کرد، گزارش ها حاکی از این است که این سامانه هنوز در مرحله طراحی است. حمیدرضا عظیمیان، معاون وزیر راه و شهرسازی دیروز در حالی اعلام کرد که سامانه ملی املاک و اسکان کشور به دقت در حال طراحی و راه اندازی است که پیش‌تر از سوی این وزارتخانه و شخص وزیر راه و شهرسازی راه اندازی آن را منوط به یک سری شرط و شروط کرده بود. عظیمیان با بیان اینکه سامانه تا تکمیل نهایی و اینکه تا به نقطه انتهایی تکمیلی خود برسد، زمان می‌برد، افزود: تکمیل سامانه به امسال نمی‌رسد، زیرا سامانه وسیعی است و باید تمامی املاک سازمان را در طرح کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک ثبت کنیم. بعد چندین لایه مختلف در این سامانه کدگذاری و بارگذاری می‌شود.  او با بیان اینکه آخرین وضعیت املاک و اسکان که از حدود یک سال پیش به آن سازمان محول شده است، را تشریح کرد و گفت: سامانه مراحل تکمیل خود را به خوبی طی می‌کند، زیرسامانه‌های مختلفی در این سامانه مطرح شده که یکی از مهم‌ترین آنها سامانه هیات نمایندگی است. این مقام مسئول ادامه داد: در این زیرسامانه، استان به استان تفکیک انجام شده است و هرگونه درخواستی از سوی هریک از استان‌ها باید از طریق این سامانه انجام شود. در غیر این صورت درخواست هیچ‌یک از استان ها مورد پذیرش سازمان ملی زمین و مسکن قرار نخواهد گرفت. مدیرعامل سازمان ملی زمین و مسکن یادآور شد: با تاکیدی که وزیر راه و شهرسازی در مورد شفافیت و همچنین ثبت روی سیستم داشتند، این سامانه با دقت در حال طراحی و راه اندازی است و یکی از اهداف راه‌اندازی آن هم این است تا درخواست‌ها سریع‌تر و با اطمینان بیشتر و بدون خلاف ثبت و پیگیری شوند. عظیمیان در توضیح خصوصیات زیرسامانه، گفت: زیرسامانه طراحی شده در سامانه املاک و اسکان، کنترل می کند تا حتما زمین برای دولت باشد، حتما کاربری‌اش مطابق باشد، حتما واگذاری قبلی نداشته باشد. همچنین این زیرسامانه به دلیل دقتی که دارد روی سامانه جامع اثر خود را می‌گذارد تا بار دیگر بحث واگذاری مجدد زمین مطرح نباشد.

 

 

ارسال نظر