آماده‌باش ایستگاه‌های آتش‌نشانی در محرم

۱۳۹۷/۰۶/۲۰ - ۰۱:۱۹:۳۸
کد خبر: ۱۲۹۳۷۸

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران با اشاره به اینکه همه۱۳۰ ایستگاه آتش‌نشانی برای ایام محرم در آماده باش کامل هستند، به بیان برخی نکات ایمنی برای برگزاری عزاداری‌ها پرداخت.

به گزارش ایسنا، جلال ملکی اظهارکرد: با رسیدن ماه محرم اماکن مذهبی، هیات‌ها، حسینه‌ها مهدیه‌ها فعالیت چند برابری پیدا می‌کنند و بسیاری از شهروندان برای شرکت در مراسم عزاداری به این اماکن مراجعه می‌کنند. توصیه من به مسئولان این اماکن این است که تمام کوشش خود را برای تامین یک مکان ایمن به کار ببندند تا افراد از حضور در این اماکن احساس آرامش کرده و به مراسم‌های مذهبی خود بپردازند.

وی با بیان اینکه سازمان آتش نشانی شهر تهران مانند سال‌های گذشته تمام تلاش خود را برای تأمین ایمنی مراسم عزاداری در ماه محرم  به کار می‌گیرد، تصریح کرد: سازمان آتش‌نشانی امسال در یک بازه‌ زمانی یک ماهه که به سه دهه تقسیم شده است فعالیت‌های خود را انجام می‌دهد. در دهه اول،  ده روز قبل از آغاز ماه محرم و همزمان با برپایی تکیه‌ها و آماده سازی و راه‌اندازی مساجد و حسینیه‌ها کارشناسان سازمان آتش نشانی به این اماکن مراجعه می‌کنند و با هیات مدیره‌ها صحبت می‌کنند.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران ادامه داد: کارشناسان آتش‌نشانی  بازدیدی به صورت کلی از بخش‌هایی که خطر ریسک بالایی دارد مانند محل حضور افراد و عزاداران در شبستان‌ها، آشپزخانه‌ها و سیستم‌ها و تجهیزات خاموش کننده داشتند و حتی آموزش‌هایی را هم ارائه دادند، همچنین افراد اگر فکر می‌کنند به آموزش‌های بیشتری نیاز دارند می‌توانند به ایستگاه‌های آتش نشانی مراجعه و آموزش کامل‌تری دریافت کنند.

ملکی با اشاره به اینکه همزمان با آغاز ماه محرم، فاز دوم تمهیدات ایمنی آتش‌نشانی آغاز می‌شود، گفت: در این مرحله آتش‌نشانان با خودروها و موتور سیکلت‌های خود در اماکن تجمعی و پرتردد مانند چهارراه‌ها، میدان‌ها، خیابان‌های اصلی و در مقابل هیات‌های بزرگ مستقر می‌شوند. این استقرار بستگی به صلاحدید ریاست هر ایستگاه دارد و در هر نقطه شلوغ و پرتجمع حداقل یک استقرار وجود خواهد داشت.

وی در ادامه اظهار کرد: هر ۱۳۰ ایستگاه آتش‌نشانی در آماده باش کامل هستند و هر ایستگاه برای رصد کردن وضعیت ایمنی در نقاط مختلف حضور می‌یابد، همچنین در روزهای پایانی دهه اول ماه محرم با توجه به این که فعالیت هیات‌ها بیشتر می‌شود، استقرارهای آتش نشانی طولانی‌تر و تعداد آن افزایش می‌یابد تا بتوان ایمنی محدوده‌ها را بیشتر کنترل کرد.

سخنگوی سازمان آتش‌نشانی و خدمات ایمنی شهرداری تهران افزود: در فاز سوم اقدامات آتش‌نشانی که مصادف با دهه دوم ماه محرم است، استقرارها کمابیش بنا به درخواست و تقاضای مسئولان مساجد و مهدیه‌ها ادامه خواهد داشت.

 

ارسال نظر