ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۲۹۷

درخواست رفع تحریم‌های داخلی حمل و نقل

انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران در نامه‌ای خطاب به وزیر راه و شهرسازی، تقاضا کرد، به هفت مشکل شرکت‌های حمل و نقل رسیدگی شود.

به گزارش فارس، در ابتدای این نامه خطاب به ‌وزیر راه و شهرسازی آمده است: بخش حمل و نقل بین‌المللی کشور نه توقعات خارج از حدود و اختیارات را از شما دارد و نه از شرایط و امکانات کشور غافل است، اما حداقل انتظار آن، این است که کف مطالبات شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی پس از این همه جلسات و مکاتبات متعدد که نه ربطی به تحریم‌ها دارد و نه خارج از توان دولت است، با توجه به شرایط حساس و تحریم‌های کنونی ، عملیاتی شود.

براساس متن نامه انجمن صنفی شرکت های حمل ونقل بین المللی، تحریم‌های داخلی، به مراتب بیشتر از تحریم‌های خارجی بر شرکت‌ها فشار وارد آورده و شرایط تعطیلی و بی رمقی را بر آنان تحمیل کرده است و از شما عاجزانه تقاضا می‌کنیم از جایگاه وزیر مرتبط و صاحب منصب دولتی در هیات وزیران، این هفت تقاضای عاجل صنفی بخش را حداقل در یک دوره زمانی کوتاه مدت یک ماهه با پیگیری‌های شخصی خود، عملیاتی کنید.

در ادامه نامه انجمن صنفی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی ایران آورده شده است: حذف مالیات بر ارزش افزوده بر شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کشور که چندین سال است که باوجود موافقت هیات دولت در صحن مجلس هنوز بی جواب مانده است،‌در دستور کار قرارگیرد.

همچنین مالیات بر عملکرد شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی جاده‌ای از 25 و 18 درصد به 12 درصد کاهش یابد همان مالیاتی که شرکت‌های حمل و نقل دریایی، هوایی و داخلی پرداخت می کنند.

علاوه براین موارد، فروش سوخت به قیمت جایگاه در حد یک باک استاندارد برای کامیون‌های ایرانی حامل محمولات صادراتی و ترانزیتی کشور در مرز بازرگان پیرو توافقات اولیه با وزیر محترم نفت آغاز شود،‌ ضمن اینکه برای حل مشکلات بیمه تأمین اجتماعی شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی کالا با سازمان ذی‌ربط دستوری صادر شود.

از دیگر درخواست هایی که در این نامه آمده این است که تکلیف عاجل سیستم حواله کرایه حمل و سایر هزینه‌های مرتبط بر فعالیت‌های حمل و نقل بین‌المللی با طرف‌های خارجی و با توجه به نظام بانکی کشور مشخص شود. همچنین تکلیف فوری با سازمان امور مالیاتی کشور در مورد نوسانات ارزی و دلاری صورت‌حساب‌های صادره شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی در چند ماهه اخیر برای جلوگیری از مالیات‌های سنگین آتی بر شرکت‌های حمل و نقل بین‌المللی تعیین شود.

دریاچه چیتگر ۲.۵ درصد آب رودخانه کن را برداشت می‌کند

مشاور مدیر طرح دریاچه چیتگر و عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه دریاچه چیتگر فقط حدود ۲.۵ درصد آب رودخانه کن را برداشت می‌کند، گفت: اگر رودخانه فصلی کن بخواهد با خطر خشک شدن مواجه شود، قبل از اینکه دریاچه چیتگر خشک شود اتفاق‌های بدتر دیگری می‌افتد.

به گزارش ایسنا، حسین هاشمی با بیان این که آورده میانگین رودخانه کن سالانه حدود ۸۰ میلیون متر مکعب است، گفت: این رودخانه، رودخانه‌ای فصلی است که در برخی سال‌ها آورده بیشتر و در برخی سال‌ها آورده کمتری دارد. شرکت آب منطقه‌ای پس از بررسی‌های خود و در نظر گرفتن نیازها و شرایط رودخانه به این نتیجه رسیده بود که برای دریاچه چیتگر می‌توان ۵میلیون متر مکعب آب از محل رودخانه کن برداشت و مجوز آن را صادر کرد. اما در عمل برای تامین آب دریاچه این مقدار آب برداشت نمی‌شود.

این عضو هیات علمی دانشگاه شهید بهشتی با اشاره به اینکه دریاچه چیتگر حدود ۲ میلیون متر مکعب آب از رودخانه کن برداشت می‌کند، تصریح کرد: دریاچه در ابتدا برای آبگیری به آب بیشتری نیاز داشت، بنابراین ۵ میلیون متر مکعب آب به آن اختصاص داده شد، ولی در حال حاضر حدود 2 میلیون مترمکعب و حتی کمتر، از رودخانه کن برداشت می‌کند.

 

ارسال نظر