واکنش نظام مهندسی تهران به خبر حقوق های نجومی

۱۳۹۷/۰۶/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۹۲۹۶

سازمان نظام مهندسی ساختمان تهران به اظهارات مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه و شهرسازی واکنش نشان داد و اعلام کرد: هیچگونه پرداخت غیرقانونی و خارج از روال به رئیس، اعضای هیات رئیسه، هیات مدیره، مدیران و کارکنان سازمان صورت نگرفته و بر اساس مصوبات ارکان بالادستی بوده است. به گزارش تسنیم، سازمان نظام مهندسی در واکنش به اظهارات منوچهر شیبانی اصل که در روز شنبه (دهم شهریور ماه) در نشستی خبری از پرداخت میلیونی به هیات مدیره سازمان نظام مهندسی خبرداده بود، توضیحاتی را در قالب جوابیه برای رسانه ها ارایه کرد. در جوابیه نظام مهندسی آمده است، کلیه فرآیندهای کاری و امور سازمان نظام مهندسی، از ابتدای دوره ریاست آقای مهندس خرم بر سازمان، مُر قانون و بر طبق ضوابط و مقررات بوده است از این رو ایراد مطالبی کذب و بی اساس و غیرمستند از مصادیق بارز تشویش اذهان عمومی است.

همچنین این سازمان، از بدو تاسیس تاکنون، از یک ریال بودجه دولتی برخوردار نبوده و همواره به عنوان سازمانی تخصصی و حرفه ای، نقش اصلی را در ارتقای کیفیت ساخت و ساز و اعتلای دانش فنی مهندسان بر عهده داشته است.  لازم به ذکر است که در راستای اتهام افکنی برخی افراد، هیچگونه پرداخت غیرقانونی و خارج از روالی به رئیس، اعضای هیأت رئیسه، هیأت مدیره، مدیران و کارکنان سازمان صورت نگرفته است. این سازمان بر اساس مصوبات ارکان بالادستی و آئین نامه های مصوب و ضوابط و مقررات مالی و اداری و بر اساس ساختار سازمانی، میزان حقوق مسئولان و کارکنان سازمان و مواردی نظیر حق جلسه و ... را تعیین کرده و از آن عدول نکرده است. دربخش دیگری از جوابیه نظام مهندسی آمده است که بدیهی است در هر سازمانی امکان بروز تخلف وجود دارد و در حوزه بررسی تخلفات مالی، بررسی از پایین انجام می شود و هرآنکس که در ماجرای فساد دخیل بوده و اطلاع داشته و دخالتی کرده است، توسط مراجع ذی‌صلاح انتظامی و قضایی تحت پیگرد قرار گرفته و کسانی که اطلاع و دخالتی نداشته اند مبرا می‌شوند. لیکن وزارتخانه کل سازمان را متهم نموده است و این نشان دهنده اهدافی غیر از اصلاح است. قطعاً اگر وزارتخانه حساسیتی که روی این تخلف به خرج داده است را (که به نظر غیرعادی و غیر معمول می رسد) روی سایر فعالیت ها و امور وزارتخانه داشته باشد، جلوی بسیاری از فسادها گرفته می شود، اراده اصلاحات و پیگیری و مقابله با فساد، بسی مایه خوشحالی است ولیکن از این برخوردها چنین نتیجه‌ای مستفاد نمی‌گردد. در جوابیه سازمان نظام مهندسی همچنین آمده است: امری که مدت ها در جریان بوده اما در مقطع بررسی صلاحیت ها افشا و بزرگنمایی می‌شود و تخلف تعدادی از افراد به گونه‌ای طرح می‌گردد که گویی تمام سازمان فاسدند، جای سئوال دارد. لازم است تاکید شود، عزم جدی رئیس و اعضای هیئت مدیره بر پیگیری و برخورد قانونی و قضایی با متخلفان و از بین بردن زمینه ها و بسترهای وقوع تخلف وجود دارد و این سازمان با رسیدگی قاطعانه و پیگیری موضوع از طریق مراجع ذی‌صلاح، نسبت به احقاق حقوق خود، ذره ای دریغ نخواهد ورزید و بی تردید در آینده‌ای نزدیک، اطلاع رسانی مناسبی برای اطلاع اعضای محترم که مالکان اصلی سازمان هستند، به عمل خواهد آمد.

علاوه براین موضع سازمان که به طور رسمی در نشست خبری ریاست سازمان مطرح شده است، پیگیر برخورد قاطع با متخلفان بوده است و در این زمینه خود را با وزارت محترم راه و شهرسازی در یک جبهه دیده است اما متاسفانه وزارتخانه و مدیرکل محترم ایشان اصرار دارد که وزارتخانه را در مقابل سازمان نشان دهد. متاسفانه بسیار پیش آمده است که یک مدیر در ساختار جمهوری اسلامی، چنان لطمه‌ای به اعتبار کشور و جامعه بزند که تمام دشمنان جمهوری اسلامی هم اگر بخواهند نمی توانند چنین آسیبی بزنند و جای بسی تعجب و نگرانی است که هنوز پس از سپری شدن 40 سال از عمر انقلاب این عناصر در ساختار جمهوری اسلامی جای دارند. گفتنی است که دوشنبه هفته گذشته مدیرکل دفتر توسعه مهندسی ساختمان وزارت راه با بیان این‌که آیین‌نامه کنترل ساختمان از دستور کار دولت خارج نشده است، گفت:وزیر راه و شهرسازی به موضوع تخلف مالی نظام مهندسی ساختمان تهران وارد شده و در آینده در این رابطه دستورات لازم را ابلاغ می‌کند.

 

ارسال نظر