کوتاه از دنیای انرژی

۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۱:۳۷
کد خبر: ۱۲۸۸۸۸

راه‌اندازی بزرگ‌ترین ایستگاه CNG کشور

شانا| همزمان با هفته دولت، ایستگاه CNG مادر برای تامین گاز مناطق خور، جندق، فرخی، انارک، چوپانان و چاه‌ملک در شهرستان نایین به بهره‌برداری رسید. سیدمصطفی علوی، مدیرعامل شرکت گاز استان اصفهان گفت: ایستگاه گاز طبیعی فشرده (سی‌ان‌جی) مادر به عنوان بزرگ‌ترین ایستگاه سی‌ان‌جی کشور، با ظرفیت ۱۰ هزار مترمکعب در ساعت و هزینه ۱۳ میلیارد تومان اعتبار آغاز به کار کرد. وی افزود: برای گازرسانی به بعضی مناطق امکان انتقال گاز از خط سراسری مقدور نبود، بنابراین گاز طبیعی به روش سی‌ان‌جی از طریق تعدادی کمپرسور در ایستگاه مادر، فشرده و با فشار بسیار بالا وارد تانکرهای گاز می‌شود و پس از انتقال و تقلیل فشار از ایستگاه‌های دختر، در شبکه شهری توزیع خواهد شد.

بازگشت تولید بنزین سوپر  به سطح قبل

ایلنا| اسدالله قره‌خانی، سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس، با اشاره به زمان از سرگیری تولید بنزین سوپر به میزان قبلی در کشور اظهار داشت: تا پایان شهریور که اوج سفرها به پایان می‌رسد تولید بنزین سوپر به میزان قبل باز می‌گردد. وی افزود: از مهرماه و با کاهش مصرف بنزین، تولید بنزین سوپر به میزان قبلی آغاز خواهد شد. سخنگوی کمیسیون انرژی مجلس خاطرنشان کرد: در حال حاضر میزان تولید و مصرف بنزین در کشور سر به سر است یعنی هرچه تولید می‌کنیم مصرف می‌شود. توان تولید بنزین سوپر در پالایشگاه‌های امام خمینی شازند، اصفهان، بندرعباس و ستاره خلیج فارس وجود دارد. بنزین بیشتر پالایشگاه‌های کشور با عدد اکتان 91 تولید می‌شود که با توجه به کیفیت آن تفاوت چندانی با بنزین سوپر ندارد و با همه خودروها سازگار است.

کاهش پیک مصرف برق نسبت به پارسال

باشگاه خبرنگاران| اوج مصرف برق کشور روز گذشته در مدار ۴۸ هزار مگاوات قرار گرفت که نسبت به سال گذشته در همین زمان، دو هزار مگاوات کاهش مصرف داشتیم. بر اساس اعلام شرکت مدیریت شبکه برق ایران، با کاهش نسبی دما در اثر نقاط کشور، پیک مصرف برق در روز یکشنبه (یازدهم شهریورماه)، ۴۸ هزار و ۲۵۴ مگاوات گزارش شد که در سال گذشته در همین زمان ۵۰ هزار و ۲۲۸ مگاوات بود. تولید روزانه انرژی‌های تجدیدپذیر در کشور شامل نیروگاه‌های برق‌آبی، بادی و خورشیدی برای روز یک‌شنبه چهار هزار و ۲۶۲ مگاوات بوده است.

 

ارسال نظر