تشکیل دیوان عدالت شهری تا پایان دوره شورای پنجم

۱۳۹۷/۰۶/۱۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۸۸۸۳

عضو شورای شهر تهران، ازتشکیل دیوان عدالت شهری تا پایان دوره شورای پنجم خبر داد.

به گزارش مهر، مجید فراهانی، رییس کمیته بودجه و نظارت مالی در اولین نشست خبری کمیسیون برنامه و بودجه در سال ۹۷ به ارائه گزارش یک ساله این کمیته پرداخت.

فراهانی تصریح کرد: تلاش های زیادی برای ایجاد شفافیت در ارزیابی برنامه ریزی و نظارت مالی داشته ایم، از این رو انتخاب حسابرسان مناطق به شکل شفاف و چند مرحله ای و با اعلام در روزنامه انجام شد و طی آن رقابت واقعی شکل گرفت که قیمت شکنی نسبت به سال های گذشته صورت گرفته و حسابرسان خبره‌تر وارد پروسه شدند.همچنین ذی حسابان منتخب شورا قبل از خرج و حین خرج در مناطق مستقر شدند که مراحل انتخاب آن با دقت صورت گرفت و به تصویب شورای شهر رسید. فراهانی افزود: فرایند انتخاب ذیحسابان جهت قبل از خرج و حسابرسان برای بعد از خرج به شکل نهادمند صورت گرفت، از این رو نظام نامه انتخاب حسابرس و نظام نامه انتخاب و نظارت بر عملکرد ذی حساب را تدوین کردیم ‌که این دو نهایتا سبب می شود تا گام مهمی برای تشکیل دیوان محاسبات شهری که جزو وعده های ما بوده است برداریم و امیدواریم تا انتهای دوره این دیوان عدالت شهری راه اندازی شود، چرا که پیش نیاز آن ایجاد شده است. رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر در رابطه با سایر فعالیت های این کمیته اظهار کرد: گزارش بررسی وضعیت پیشرفت پروژه ها، گزارش بررسی بودجه سال های گذشته و بررسی و نظارت بر بودجه سال ۹۷ اهمیت دارد که در زمره فعالیت های این کمیته مورد بحث و بررسی بوده است. رییس کمیته بودجه و نظارت عنوان کرد: در این رابطه شهردار منطقه گفت که مقرر شده تا برون سپاری صورت بگیرد اما برون سپاری در شرایط کنونی برای سازمانی که تورم نیرو دارد، معقول نخواهد بود و باید هزینه ها را کاهش داد. رییس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران در رابطه با تحقق بودجه ۹۷ شهرداری تهران گفت: طی آخرین آمار تا ابتدای شهریور ۹۷، مجموع تحقق بودجه، ۸۰ درصد به صورت نقد و غیر نقد بوده است؛ البته در حوزه درآمد های نقدی حدود ۱۰۳ درصد تحقق بودجه داشته ایم و در این مورد از برنامه ها جلوتر هستیم.

وی در رابطه با رشد ۱۰۳ درصدی بودجه نقد شهرداری بیان کرد: دلیل این رشد، مصوبه شورا برای کاهش تخفیفات شهرسازی به سود بانکی و محدود شدن تقسیط ها بوده است که تا عملی شدن آن، مردم پرداخت های زیادی داشته اند و تاثیر این تغییر در هفته آخر مرداد ماه بوده از این رو ورودی بالا در درآمدهای شهرسازی داشتیم که تکرار نخواهد شد و در ماه های آینده کمتر می شود.

رییس کمیته بودجه و نظارت مالی شورای شهر تهران با بیان مشکلات تحقق بودجه در حوزه غیر نقدی گفت: مشکل اصلی ما تحقق بودجه غیر نقد است چرا که در بحث انحلال کارگزاری ها و تهاترها با مشکل جدی مواجه هستیم و در پنج ماه اول سال ۱۰ درصد محقق شده که برگشت سازمان املاک و مستغلات را در دستور کار قرار داده ایم و امیدواریم این مشکل رفع شود.

 

 

ارسال نظر