در شهر

۱۳۹۷/۰۶/۱۲ - ۰۰:۱۱:۲۷
کد خبر: ۱۲۸۷۹۵

شهرداری 113 هزار کارمند دارد نه 68 هزار نفر

محمدعلی افشانی، شهردار تهران اعلام کرد که ماهانه 113 هزار نفر از شهرداری تهران حقوق دریافت می‌کنند و این رقم، تعداد دقیق کارمندان این سازمان را نشان می‌دهد نه 68 هزار نفر.

افشانی با اشاره به سیاست هوشمندسازی سیستم شهرداری گفت: در جلسات مختلف تاکید کرده‌ام اقداماتی مانند اخذ پروانه باید هوشمند شود و شهروندان تنها برای شناسایی به شهرداری مراجعه کنند، در این صورت است که فساد کاهش خواهد یافت.

وی در بخش دیگری از سخنان خود بر انتخاب افراد شایسته در سمت‌های مدیریتی تاکید و عنوان کرد: به آقای شیخ تاکید کرده‌ام که رزومه مدیرانی که انتخاب می‌شوند و مدیرانی که پیشتر انتخاب شده بودند را در معرض مقایسه قرار دهند تا همگان ببینند بر چه مبنایی افراد را انتخاب می‌کنیم و تا چه اندازه به شایستگی و کارآمدی آنها توجه داریم.

شهردار تهران به برخی از آمارهای ارایه شده از سوی معاونت منابع انسانی اشاره کرد و گفت: اینکه گفته می‌شود تعداد کارمندان دارای مدرک کارشناسی شهرداری تهران افزایش پیدا کرده است بیشتر بر مبنای آموزش‌های ضمن خدمت است و من معتقدم کارمندی که همزمان با کار خود درس می‌خواند نه به کار خود و نه تحصیلاش نمی‌رسد. در این شرایط حاضر هستم برای آن کارمند مرخصی باحقوق در نظر بگیرم تا سراغ تحصیلاتش برود و از این کار استقبال می‌کنم.

افشانی همچنین با اشاره به تعداد کارمندان این سازمان خاطرنشان کرد: آمارهای متفاوتی در این زمینه وجود دارد؛ برخی این تعداد را ۶۸ هزار و برخی ۸۳ هزار نفر اعلام می‌کنند، اما آمارهایی که من دارم رقم ۱۱۳ هزار نفر را نشان می‌دهد. در واقع ما به این تعداد افراد ماهانه حقوق می‌دهیم که ممکن است برخی از آنها با پیمانکار قرارداد داشته باشند.

وی همچنین با ایراد چند توصیه به شهرداران مناطق و نواحی بیان کرد: باغات در تهران به هیچ وجه تغییر کاربری نخواهند داد و از دوستان خواهش میکنم که هیچ موردی را پیشنهاد ندهند چراکه باغ‌ها ریه‌های تنفسی مردم تهران هستند و نباید از بین بروند. اجازه ندهید که برخی عمدا این باغ‌ها را خشک کنند و درخواست تغییر کاربری بدهند. اگر در این زمینه موردی را مشاهده کرده‌اید هر چه زودتر آن را گزارش دهید.

دیگر زمینی برای دفن زباله در تهران باقی نمانده است

رییس مرکز محیط زیست شهرداری تهران با بیان اینکه بدون محیط زیست توسعه معنا ندارد، گفت: جایگاه تهران در دنیا در پایداری محیط زیست شهری بسیار پایین است و دیگر زمینی برای دفن زباله باقی نمانده است.

به گزارش ایلنا، صدرالدین علیپور، رییس مرکزی محیط زیست و توسعه پایدار شهرداری تهران با بیان اینکه پیش از انجام یک پروژه باید مطالعات زیست محیطی در رابطه با آن صورت بگیرد، گفت: در تمام جهان مطالعاتی پیش از انجام پروژه در خصوص آثار زیست محیطی آن صورت می‌گیرد. از سال ۸۸ شورای شهر تهران براساس مصوبه‌ای، شهرداری را ملزم کرد تا پیش از اجرای پروژه‌ها، پیوست زیست محیطی و اجتماعی برای آنها تهیه کند اما این مصوبه جدی گرفته نشد. البته در دوره جدید با تأکیدات آقای نجفی و افشانی و شورای پنجم؛ پروژه‌های بدون پیوست زیست محیطی انجام نمی‌شود.

وی در پاسخ به اینکه آیا امکان خشک شدن دریاچه خلیج فارس و یا جنگل‌های چیتگر وجود دارد یا خیر؟ گفت: آیا کسی تصور می‌کرد روزی زاینده‌رود خشک شود؟ دریاچه خلیج فارس که چیزی نیست. تغییرات اقلیمی جدی است و باید مکانیسمی مطابق با تغییرات اقلیمی پیش گرفته شود. مصرف آب باید باروندی فکر شده‌تر صورت گیرد. ما در خصوص ظرفیت زیستی و آب و هوا به شهر تهران بدهکار هستیم، البته در شهرداری تهران عزم جدی برای استفاده از سیستم‌های مکانیزه آبیاری راه افتاده است، شرایط در گذشته نامساعدتر بود و شهرداری با تانکر فضای سبز را آبیاری می‌کرد! اما این دیدگاه امروز تا حدودی بهبود یافته است.

 

 

ارسال نظر