ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۵/۲۹ - ۰۱:۳۰:۲۰
کد خبر: ۱۲۸۰۳۹

اجرای 400 پروژه بازآفرینی شهری در کشور

مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران از اجرای ۴۰۰ پروژه بازآفرینی در کشور خبر داد و گفت: مصوباتی در حوزه نوسازی و مقاوم سازی داشتیم که در مرحله نهایی قرار دارد. به گزارش روابط عمومی شرکت بازآفرینی شهری ایران، هوشنگ عشایری گفت: درگام اول برنامه بازآفرینی شهری حدود یک هزار و ۳۳۴ محله نزدیک به ۶۶ هزار هکتار از بافت‌های ناکارآمد بازآفرینی خواهد شد. او با بیان اینکه در حوزه توان افزایی، دولت وظیفه خود می‌داند بازآفرینی را مبتنی بر مشارکت عمومی مردم و ساکنان محله انجام دهد، اظهارکرد: در حوزه نوسازی و مقاوم سازی، مصوباتی داشتیم که در مرحله نهایی قرار دارد. به عنوان مثال، دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان به عنوان وجوه اداره شده در اختیار بانک‌ها قرار می‌گیرد و بانک‌ها هم دو هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان از منابع خود هزینه می‌کنند.  به گفته عشایری، این 5 هزار میلیارد تومان در قالب وام ۵۰ میلیون تومانی با سود ۹ درصد در اختیار توسعه‌گران به منظور ساخت و ساز قرار می‌گیرد. مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران ادامه داد: یک هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان هم از بودجه عمومی از تبصره ۱۸ در مفهوم اشتغال‌زایی اختصاص می‌یابد.  او گفت: حدود ۱.۵ میلیون متر مربع خدمات روبنایی و زیربنایی در ۵۳۴ شهر هدف بازآفرینی در حال احداث است.

پیش بینی بارش باران در ۸ استان

سازمان هواشناسی کشور از بارش باران و کاهش دما در ۸ استان خبر داد و گفت: برای تهران طی دو روز آینده آسمان صاف تا کمی ابری همراه با وزش باد و کاهش دما پیش بینی شده است.

به گزارش تسنیم، امین‌حسین نقشینه کارشناس، سازمان هواشناسی اظهار کرد: طی روز دوشنبه، سواحل شمالی، اردبیل، دامنه‌های البرز، بخش‌های شمالی آذربایجان شرقی، غربی، شمال خراسان رضوی و خراسان شمالی بارش باران، کاهش دما و وزش باد پیش بینی شده است.

او با بیان اینکه شدت بارش‌های امروز برای گیلان، مازندران و گلستان خواهد بود، تصریح کرد: برای استان‌های شمال شرق و شرق وزش باد شدید طی فردا (سه شنبه) پیش بینی شده است. نقشینه ادامه داد: امروز برای مناطقی از استان‌های تهران، سمنان، البرز، قم، اصفهان، قزوین و زنجان وزش باد شدید خواهد شد.

پیگیری رفع نواقص هواسازهای ایستگاه‌های خط 3

مدیرعامل شرکت بهره‌برداری متروی تهران و حومه در مورد نبود تهویه و فن در برخی از ایستگاه‌های خط 3 مترو، گفت: در سنوات گذشته برخی از ایستگاه‌های خط 3 بدون هواساز به بهره‌برداری رسیدند، اما در حال پیگیری هستیم تا با نصب هواساز مشکل این خط را برطرف کنیم. به گزارش ایسنا، فرنوش نوبخت با اشاره به اینکه هوا سازهای پر قدرت مترو، سازه‌های مهمی هستند که چه در بحث ایمنی مسافران و چه در بحث کیفیت هوای داخل ایستگاه‌ها و خطوط مترو، بسیار موثرند، افزود: هوا ساز برخی از ایستگاه‌های خط سه راه‌اندازی نشده است؛ اما پیگیر رفع نقص هواسازهای خط سه مترو هستیم و سعی می‌کنیم بهترین خدمات را ارایه دهیم.وی بیان کرد: ارتقای سطح خدمات موجود و حفظ آن بسیار هزینه دارد و سعی می‌کنیم بهترین خدمات را ارایه دهیم؛ چرا که نواقص اتفاقی، موجب نارضایتی می‌شود.

 

 

ارسال نظر