در شهر

۱۳۹۷/۰۵/۲۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۷۷۵

  تکمیل 6 ماهه بزرگراه شهید نجفی رستگار

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران از تکمیل 6 ماهه بزرگراه شهید نجفی رستگار بعد از رفع معارضات باقی مانده خبر داد.

به گزارش ایسنا، ایرج معزی با اشاره به نشست مشترک معاونان شهردار تهران گفت: آخرین وضعیت اجرایی پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار (دولت آباد) طی این نشست مورد ارزیابی قرار گرفت.

وی با تاکید بر اهمیت عملکرد ترافیکی بزرگراه شهید نجفی رستگار در ساماندهی مبادی ورودی شرق پایتخت و کمک به کاهش بار ترافیک بزرگراه بسیج، اظهارکرد: در این نشست مقرر شد کار تملک معارضات باقی مانده به موازات تلاش برای رفع مشکلات مالکان املاک و اراضی تملک شده قبلی پیگیری شود.

معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ادامه داد: بنابر اعلام مدیرعامل سازمان مهندسی و عمران شهر تهران که در این جلسه حضور داشت، تکمیل پروژه مذکور متعاقب رفع تمام معارضات ملکی و تامین اعتبار لازم به 6 ماه زمان نیاز دارد و در اولویت قرار گرفتن احداث مسیرهای تندرو می‌تواند به عنوان یک راهکار بهینه اجرایی در پیشبرد سایر بخش‌های پروژه موثر واقع شود.

در نشست مذکور که با حضور ایرج معزی معاون فنی و عمرانی، محسن پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک، شاپور رستمی معاون هماهنگی امور مناطق، زریر نگین تاجی سرپرست معاونت مالی و اقتصاد شهری شهرداری تهران، وحیدرضا محمدی شهردار منطقه 15 و مدیران ارشد حوزه معاونت فنی و عمرانی برگزار شد، ضمن ارایه گزارشی از روند پیشرفت عملیات اجرایی پروژه احداث بزرگراه شهید نجفی رستگار، اعتبارات لازم برای تملک معارضات باقی مانده و رفع موانع اجرایی موجود مورد بررسی قرار گرفت.

بنابراعلام روابط عمومی معاونت فنی و عمرانی شهرداری تهران، بزرگراه شهید نجفی رستگار معبری 5 کیلومتری است که از بخش شرقی بزرگراه آزادگان آغاز شده و پس از عبور از زیر بزرگراه امام علی (ع) به بزرگراه امام رضا (ع) منتهی می‌شود. این مسیر کمربندی که از آن با عنوان بزرگراه دولت آباد نیز یاد می‌شود، پس از عبور از عرض بزرگراه امام رضا (ع) به طرح احداث بزرگراه شهید شوشتری می‌پیوندد. در حالی که پیشرفت عملیات اجرایی پروژه از مرز 80 درصد فراتر رفته است، هنوز بیش از 140 پلاک معارض در مسیر اجرای آن وجود دارد.

  هزینه انتقال دکل‌های برق شمال تهران

شهردار منطقه چهار تهران در نشست صمیمی با اصحاب رسانه درخصوص مشکلات عدیده دکل‌های برق فشار قوی برای شهروندان گفت: برای انتقال این دکل‌ها ۶۰ میلیارد تومان هزینه نیاز است.

به گزارش مهر، حسینی درخصوص درآمد سالیانه شهرداری منطقه چهار گفت: منطقه چهار در سال گذشته توانست به تعهدات خود عمل کند. اما در کنار این تعهدات متاسفانه مقدار زیادی نیز بدهی دارد که با وجود تسویه بخشی از این بدهی‌ها همچنان شهرداری منطقه ۴ بدهکار است اما توانسته است ۶۰ درصد از تعهدات خود را به خوبی عمل کند و به امید خدا اندک اندک مابقی را نیز به نتیجه خواهد رساند.

شهردار منطقه ۴ درخصوص موقعیت جغرافیایی منطقه و وجود دو خط اصلی گسل در این منطقه گفت: در این منطقه، چهار سوله بحران و یک کمپ وجود دارد که در مواقع ضروری و بحران در اختیار شهروندان قرار خواهد گرفت. اما با توجه به موقعیت جغرافیایی و زلزله خیز بودن این منطقه، شمال شرق تهران چه بسا وضعیتی خطرناک‌تر از جنوب آن خواهد داشت و در این راستا این منطقه نیاز بیشتری به سوله‌های بحران دیگر نیز دارد که با وجود کمبود بودجه ما دست یاری به سوی سرمایه‌گذاران دراز می‌کنیم که در صورت همکاری با ایشان از فضاهای مطلوبی که در منطقه چهار بسیار دیده می‌شود به بهترین صورت بهره‌برداری و استفاده شود.

شهردار منطقه ۴ در پاسخ به مشکل دکل‌های فشار قوی برق و مضرات آن برای شهروندان گفت: متاسفانه تا به امروز تلاش شهرداری برای انتقال این دکل‌ها به ثمر نرسیده است. ما از فرمانداری، استانداری و وزارت نیرو کمک خواسته ایم. این یک حقیقت است که این دکل‌ها برای شهروندان از جمله کودکان و زنان باردار بسیار خطرناک است. اما انتقال این دکل‌ها هزینه هنگفت می‌طلبد. حدود ۶0 میلیارد تومان نیاز است تا ما قدرت آن را داشته باشیم که این دکل‌های فشار قوی را انتقال دهیم. شهرداری می‌تواند انعکاس‌دهنده این معضل باشد و دست مساعدت دیگر دوستان را می‌فشارد.

  آب چشمه علی با تانکر پر نمی‌شود

یک عضو شورای شهر تهران گفت: شایعه اینکه آب موجود در چشمه علی با تانکر پر می‌شود درست نیست زیرا آب تانکر غیرشفاف و کدر است.

به گزارش مهر، حسن خلیل آبادی با اشاره به شایعه پر کردن چشمه علی با تانکر آب، توضیح داد: مشخص است که بخش‌هایی که در چشمه علی آب دارند، از چشمه می‌جوشند. در قسمت جنوبی چشمه علی آب اندکی وجود دارد و آن هم آب تانکر نیست. زیرا آب تانکر غیرشفاف و کدر است و بعد از مدتی جلبک می‌زند که این آب مشخص است که از چشمه می‌جوشد اما بسیار اندک است و با وعده مترو که قول داده بود ۶۰ درصد آب گذشته چشمه علی به آن بازگردد متفاوت است و تنها 6-5 درصد آب به چشمه علی بازگشته است.

وی در خصوص اینکه آیا شورا نیز با شکایت میراث از مترو همراهی می‌کند، اظهار داشت: شورا پیش از همه به این موضوع ورود کرد و خواستار رسیدگی میراث و مترو به این موضوع شد.بنابراین در اصل هرگونه پیگیری در خصوص بازگشت آب به گذشته چشمه علی با میراث همکاری می‌کنیم.

   افزایش دما تا 8 درجه در سواحل شمالی

در دو روز آینده دما بین 6 تا 8 درجه در سواحل شمالی کشور افزایش می‌یابد. به گزارش فارس، بر اساس تحلیل آخرین نقشه‌ها و داده‌های هواشناسی، با نفوذ جریان های شمالی، بارش رگباری گاهی با رعد و برق و وز‌ش باد در نوار شمالی کشور پیش‌بینی می‌شود.

امروز و جمعه هفته جاری بارش در برخی مناطق استان‌های ساحلی خزر پیش‌بینی می‌شود.

در  دو روز آینده در نیمه شرقی کشور وزش باد شدید پیش بینی می‌شود که در پاره‌ای نقاط سبب خیزش گرد و خاک،‌کاهش دید افقی و کاهش کیفیت هوا در برخی مناطق به ویژه زابل خواهد بود.

در برخی نقاط استان‌های قم و مرکزی امروز در برخی ساعات پدیده گردو خاک پیش‌بینی می‌شود.

امروز اهواز با بیشینه دمای 47 درجه بالای صفر گرم‌‌ترین مرکز استان، شهر کرد با کمینه دمای 9درجه بالای صفر خنک‌ترین مرکز استان خواهد بود.

 

ارسال نظر