ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۵/۲۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۵۴۶

مطالبات 18 هزار میلیاردی پیمانکاران از وزارت راه

معاون برنامه‌ریزی و مدیریت منابع وزیر راه و شهرسازی گفت: میزان مطالبات پیمانکاران از انجام پروژه‌های مختلف عمرانی و تعهدات وزارت راه وشهرسازی به 18 هزار و 700 میلیارد تومان رسیده است. امیر امینی در گفت‌وگو با ایرنا افزود: مطالبات واقعی پیمانکاران حدود 12 هزار میلیارد تومان است، اما با تعهدات قانونی وزارت راه وشهرسازی در این بخش، بدهی این وزارتخانه به پیمانکاران به 18.7 هزارمیلیارد تومان افزایش یافته است. به گفته این مقام مسوول، برای پرداخت بدهی پیمانکاران این وزارتخانه در تبصره (5) قانون بودجه سال 1397 مکانیزم‌هایی در نظر گرفته که انتشار اسناد خزانه و اوراق تسویه بخشی از این مکانیزم است. معاون وزیر راه وشهرسازی اضافه کرد: براساس قانون بودجه سال 97 مکانیزم دیگری برای پرداخت بخشی از مطالبات پیمانکاران در نظر گرفته شده که تسویه بدهی پیمانکاران به دستگاه‌های اجرایی از محل تهاتر بدهی آنها به سیستم بانکی است و با استفاده از این قانون امسال بخشی از طلب پیمانکاران پرداخت خواهد شد. او گفت: طبق این مصوبه قانونی چنانچه هر پیمانکاری تا پایان سال 95 نتوانسته تسهیلات بانکی خود را پرداخت کند یا اینکه به بانک‌ها بدهکار است، می‌تواند مطالبات خود را از دولت با استفاده از این مکانیزم تهاتر کند. او یادآورشد: برای اجرایی شدن این مکانیزم، با اعلام طلب پیمانکار توسط دستگاه‌های اجرایی به سازمان برنامه و بودجه این سازمان با انجام مکاتبات لازم با خزانه و بانک مرکزی زمینه لازم برای تسویه طلب پیمانکاران از دولت را فراهم می‌کند. امینی با بیان اینکه وزارت راه وشهرسازی سالیانه 40 تا 60 درصد طلب پیمانکاران را تسویه می‌کند، گفت: اجرای پروژه‌های عمرانی در این بخش موجب می‌شود تا مطالبات جدیدی به بدهی‌های قبلی اضافه شود. او  افزود: امسال تاکنون 4 هزار میلیارد تومان برای پرداخت طلب پیمانکاران تخصیص یافته و با استفاده از سایر مکانیزم‌های پرداختی در مجموع امسال هفت هزار میلیارد تومان از طلب پیمانکاران حوزه راه وشهرسازی پرداخت خواهد شد.

پیش‌ بینی روز بارانی برای برخی نقاط کشور

سازمان هواشناسی با پیش‌بینی بارش باران در نوار شمالی کشور طی فردا اعلام کرد: تهران یک درجه خنک‌تر می‌شود. به گزارش تسنیم، کبری رفیعی اظهار کرد: تا اواخر وقت امروز در سواحل غربی دریای خزر بارش‌های پراکنده خواهیم داشت، ضمن اینکه از اواخر امروز و روز سه شنبه به دلیل تقویت جریانات شمالی سواحل غربی، شرقی و مرکزی دریای خزر مه‌آلود به همراه بارش باران خواهد بود. او تصریح کرد: طی دو روز آینده در شمال سیستان و بلوچستان باد شدید همراه گرد و خاک ادامه خواهد داشت و فردا در مناطقی از شرق استان خراسان جنوبی، نوار شرقی استان کرمان و جنوب سیستان و بلوچستان وزش باد شدید پیش‌بینی شده است.

دوشاخه شدن راه‌‌آهن از رشت به انزلی وآستارا‌

مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربنای حمل و نقل‌ با تشریح پیشرفت خط‌‌‌آهن ۵۰کیلومتری رشت-انزلی، گفت: طبق برنامه‌ریزی، خط‌‌‌آهن از رشت دو شاخه می‌شود، رشت تا انزلی توسط شرکت ساخت و از رشت تا آستارا توسط شرکت راه‌آهن ساخته می‌شود. خیرالله خادمی در گفت‌وگو با فارس اظهار کرد: اردیبهشت‌ماه امسال بود که کل این پروژه به هیأت دولت رفت و چون یک طرح بود، قرار شد شرکت راه‌آهن ادامه مسیر یعنی از رشت تا آستارا را خود بسازد، بنابراین مصوب شده بود که همه این طرح توسط شرکت راه‌آهن ساخته شود. خادمی ادامه داد: با توجه به آنکه پیشرفت فیزیکی خط بالا بود و ضرورت داشت، در سال 97 به بهره‌برداری برسد، تصمیم‌گیری شد که از رشت این مسیر دو شاخه شود، ادامه مسیر ریلی از رشت تا انزلی توسط شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل‌ و همچنین از رشت تا آستارا هم توسط شرکت راه‌آهن ساخته شود. خادمی توضیح داد: شرکت ساخت خط‌‌‌آهن قزوین تا رشت را آماده افتتاح کرده است و رشت تا انزلی را هم می‌سازیم، همچنین رشت تا آستارا توسط شرکت راه‌آهن ساخته می‌شود. مدیرعامل شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل و نقل کشور اظهارکرد: پس از آنکه راه‌آهن به رشت رسید تا 10 کیلومتر پس از رشت به سمت انزلی خط مشترک است، یعنی خط رشت ـ انزلی و همچنین رشت ـ آستارا تا 10 کیلومتر پس از رشت، مشترک است. به گفته او، از آنجا این مسیر ریلی دوشاخه می‌شود که یک شاخه به سمت بندرانزلی می‌رود و یک شاخه هم به سمت بندر آستارای ایران می‌رود که این دو خط کارکرد مختلف دارند.

 

 

ارسال نظر