ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۵/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۳۹۴

تخصیص ارز رانندگان از نیمه دوم مرداد

سازمان راهداری اعلام کرد: با پایان یافتن عملیات آزمایشی سامانه مکانیزه تخصیص ارز دولتی به رانندگان حوزه حمل و نقل بین‌المللی، از نیمه دوم ماه جاری این رانندگان می‌توانند ارز مورد نیاز خود را از طریق بانک عامل دریافت کنند.

به‌ گزارش ‌ایسنا، بر اساس اطلاعات ارایه شده از سوی سازمان راهداری، بانک مرکزی پنج بانک را برای تعیین نهایی بانک عامل در تخصیص ارز مورد نیاز رانندگان، اعلام کرده بود که در نهایت بانک تجارت توانست با راه‌اندازی این سامانه عاملیت را در اجرای این طرح بر عهده بگیرد.

در فاز نخست شعب منتخب این بانک در تهران، آذربایجان شرقی و غربی و خراسان رضوی به پیش فروش ارز خواهند پرداخت تا رانندگان بتوانند ارز مورد نیاز خود را از بانک مرکزی دریافت کنند.

این سازمان همچنین اعلام کرده که رانندگان پس از انجام سفر و با ارایه مدارک نسبت به دریافت ارز مورد نیاز خود اقدام کنند.

در گام بعدی قرار است سایر استان‌ها که حجم بالای تردد کامیون‌های بین‌المللی در آنها صورت می‌گیرد به سیستم ‌اضافه شده و نسبت به ارایه ارز مورد نیاز رانندگان اقدامات مورد نیاز را انجام دهند.

مطالعه 3  مسیر برای  راه‌اندازی LRT  در پایتخت

معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران از تعیین 3 مسیر برای راه‌اندازی قطار سبک شهری (LRT) خبر داد.

به گزارش ایسنا، محسن پورسیدآقایی با بیان اینکه بحث ایجاد LRT به عنوان یکی از مدهای حمل و نقل جدید است، گفت: به دنبال آن هستیم که خط LRT را در تهران راه‌اندازی کنیم. به همین دلیل 3 مسیر برای انجام مطالعات احداث LRT شناسایی شده است.

وی افزود: در منطقه 12 و در رینگ گردشگری آن یعنی میدان بهارستان تا محدوده بازار، خط اتوبوس جمهوری - بهارستان و میدان راه آهن به تجریش مورد بررسی است و در صورت ارزیابی‌های نهایی یکی از این مسیرها برای راه‌اندازی LRTانتخاب خواهد شد.

وی گفت: میزان توجیه پذیر بودن سه مسیر در حال مطالعه است اما هنوز بررسی‌های آن نهایی نشده است. پورسیدآقایی با بیان اینکه برای راه‌اندازی خط LRT باید حتما از ظرفیت بخش خصوصی استفاده کنیم، افزود: حضور سرمایه‌گذار بخش خصوصی و توجیه پذیر بودن راه‌اندازی LRT در یکی از سه مسیر اعلامی باید احصا شود تا نسبت به راه‌اندازی LRT اقدام کنیم.

 

 

ارسال نظر