کمبود واحدهای متوسط متراژ در مناطق جنوبی

۱۳۹۷/۰۵/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۷۲۱۳

گروه راه و شهرسازی|

براساس تازه ترین آمار بانک مرکزی درباره تحولات بازار مسکن تهران، قیمت هرمترمربع واحد مسکونی در تیر ماه به 6 میلیون و 970هزار تومان رسیده این درحالی است که قیمت هرمترمربع واحدمسکونی در نخستین ماه سال جاری 5 میلیون و 530 هزار تومان بوده است. یعنی قیمت ها بیش از 30 درصد یا به قول نایب‌رییس اتحادیه مشاوران املاک 35 درصد در ماه های اخیر رشد داشته است.

با رشد قیمت ها طی ماه های گذشته حجم معاملات مسکن افت کرد و درحالی که تعداد قراردادهای خرید و فروش در اردیبهشت‌ماه نوید تداوم رونق بازار مسکن را می داد اما با افزایش دوباره قیمت‌ها در خرداد، تیر و مرداد، معاملات به‌دلیل رشد قیمت ها کاهش یافت و بازار کساد شد.

با توجه به بازگشت رکود به بازار مسکن نگاهی به وضعیت بازار و قیمت واحدهای مسکونی می‌تواند در معرفی بهتر بازار مسکن برای خریداران بالقوه موثر باشد، برهمین اساس در این گزارش تلاش کرده‌ایم تا قیمت واحدهای مسکونی متوسط متراژ (100 متری) نوساز را در پنج منطقه پایتخت (شمال، غرب، مرکز، شرق و جنوب) بررسی کند.

نتایج به‌دست آمده از گزارش میدانی روزنامه «تعادل» از قیمت واحدهای مسکونی 5 منطقه پایتخت نشان می‌دهد که مناطق شمالی در صدر لیست و سپس مناطق غربی، مرکزی، ‌شرقی و جنوبی قرار دارند و گاه تفاوت قیمت بین هر مترمربع واحد مسکونی در شمال پایتخت نسبت به جنوب پایتخت به 16 میلیون تومان می‌رسد. اما نکته دیگری که از انجام این گزارش میدانی به‌دست آمد این بود که تعداد واحدهای مسکونی 100 متری نوساز در مناطق جنوبی پایتخت بسیار کم است و متقاضیانی که قصد خرید واحدهای متوسط متراژ دراین مناطق را دارند با مشکل مواجه می شوند.

 شمال  پایتخت

نگاهی به قیمت فایل های پیشنهادی صاحبان املاک نشان می‌دهد که قیمت هر مترمربع زمین در مناطق شمالی پایتخت بالای 13 میلیون تومان است.

این درحالی است که در سال گذشته با قیمت‌هایی در حدود 8، 9 میلیون تومان برای هر مترمربع هم می شد واحدهایی را خریداری کرد.

اگر قصد خرید یک واحد مسکونی 100 متری در منطقه نیاوران را دارید باید برای هر مترمربع 19 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کنید که قیمت کل یک واحد یک میلیارد و 950 میلیون تومان می شود. برای اینکه صاحب یک واحد مسکونی 100 متری نوساز در منطقه ولنجک را دارید باید یک میلیارد و 700 میلیون تومان در چنته داشته باشید زیرا قیمت هر متر مربع واحد مسکونی 17 میلیون تومان است.

یک واحد مسکونی 100 متری نوساز در منطقه نوبنیاد یک میلیارد و 300 میلیون تومان قیمت دارد زیرا قیمت هر مترمربع 13 میلیون تومان است. درصورتی که قصد خرید یک واحد مسکونی نوساز 100 متری در خیابان جردن را دارید باید برای هر مترمربع در این منطقه 18 میلیون تومان پرداخت کنید که برهمین اساس قیمت کل این واحد مسکونی یک میلیارد و 800 میلیون تومان می شود.

 مرکز پایتخت

قیمت ها در مناطق مرکزی نزدیک به غرب پایتخت است و برای خرید یک واحد مسکونی 100 متری در این مناطق باید بیش از 700میلیون تومان در چنته داشته باشید.

اگر قصد خرید یک واحد مسکونی 100 متری نوساز در منطقه امیرآباد را دارید باید برای هر متر مربع واحد مسکونی در این منطقه باید 11 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کنید که قیمت کل این واحد مسکونی یک میلیارد و 150 میلیون تومان می شود. برای خرید واحدی مسکونی در عباس‌آباد که نوساز بوده و متراژ آن هم 100مترمربع است باید 900 میلیون تومان سرمایه داشته باشید زیرا قیمت هرمترمربع واحد مسکونی در این منطقه 9 میلیون تومان است.

درصورتی که می خواهید در منطقه هفت تیر صاحب ملک شوید برای خرید یک واحد مسکونی نوساز 100 متری در این منطقه باید 890 میلیون تومان داشته باشید چون قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه 8 میلیون و 900 هزار تومان است. قیمت هر متر واحد مسکونی نوساز در منطقه حافظ 7 میلیون تومان است و برهمین اساس قیمت کل این واحد مسکونی 700 میلیون تومان است.

 شرق  پایتخت

قیمت ها در شرق پایتخت نسبت به مرکز معقول تر است و خریداری ملک در مناطق شرقی پایتخت درشرایطی که با رشد بی‌سابقه قیمت ها مواجه هستیم به صرفه تر است. برای خرید یک واحد مسکونی نوساز 100 متری در شمس‌آباد باید یک میلیارد و 100 میلیون تومان پرداخت کنید زیرا قیمت هر متر مربع واحد مسکونی در این منطقه 11 میلیون تومان است.

قیمت هرمتر واحد مسکونی 100 متری نوساز در منطقه قنات کوثر تهرانپارس 9 میلیون و 700 هزار تومان است و برهمین اساس برای خرید کل این واحد باید 970 میلیون تومان در چنته داشته باشید.

در صورتی که می‌خواهید صاحب یک واحد مسکونی نوساز 100 متری در منطقه سبلان تهران شوید باید 570 میلیون تومان داشته باشید زیرا قیمت هرمترمربع واحد مسکونی در این منطقه 5 میلیون و 700 هزار تومان است.

اگر خواهان خرید یک واحد مسکونی نوساز 100متری در منطقه پیروزی هستید باید 600میلیون تومان سرمایه داشته باشید زیرا قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه 6میلیون تومان است.

 غرب پایتخت

قیمت‌ها در غرب پایتخت هم مثل شمال تهران بالاست و برای خرید یک واحد مسکونی نوساز در مناطق غربی باید سرمایه قابل توجهی داشته باشید. برای خرید یک واحد مسکونی نوساز 100 متری در منطقه گیشا باید یک میلیارد و 250 میلیون تومان داشته باشید زیرا قیمت هر مترمربع واحد مسکونی 12 میلیون و 500 هزار تومان است.

با توجه به اینکه قیمت هرمترمربع واحدمسکونی در منطقه صادقیه حدود 9 میلیون تومان است باید برای خرید یک واحد 100 متری نوساز در این منطقه باید 900 میلیون تومان پرداخت کنید. اگر قصد خرید واحدی مسکونی با متراژ 100 مترمربع در منطقه شهرزیبا را دارید باید برای هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه 10 میلیون و 500 هزار تومان پرداخت کنید و قیمت کل یک واحد مسکونی 10 میلیارد و 500میلیون تومان است.

قیمت کل یک واحد مسکونی 100 متری نوساز در منطقه مهرآباد 385 میلیون تومان است زیرا قیمت هر مترمربع هر واحد مسکونی 3 میلیون و 850 هزار تومان است

 جنوب  پایتخت

قیمت ملک در جنوب تهران نسبت به سایر مناطق ارزان‌تر است و اگر سرمایه چندانی ندارید اما می‌خواهید صاحب خانه شوید خرید ملک در این مناطق را به شما پیشنهاد می‌کنیم زیرا با 400میلیون تومان هم می‌توانید در مناطق جنوبی پایتخت صاحبخانه شوید.

نکته جالب توجه در این زمینه این است که یافتن واحدهای 100متری نوساز درمناطق جنوبی به سختی امکان پذیر است و شاهد کمبود فایل این واحدها در این مناطق هستیم.

برای خرید یک واحد مسکونی نوساز 100متری در منطقه خزانه باید 380 میلیون تومان سرمایه داشته باشید چون قیمت هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه 3 میلیون و 800 هزار تومان است. اگر قصد خرید یک واحد مسکونی نوساز در منطقه نازی آباد را دارید باید برای هر مترمربع واحد مسکونی در این منطقه 5 میلیون و 200هزار تومان بپردازید که برهمین اساس قیمت کل یک واحد مسکونی با این قیمت 520 میلیون تومان می‌شود.

خرید یک واحد مسکونی نوساز 100 متری در شهرری 340 میلیون تومان سرمایه نیاز دارد زیرا قیمت هر متر مربع واحد مسکونی دراین منطقه 3میلیون و 400 هزار تومان است.

09

 

 

ارسال نظر