ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۵/۱۶ - ۰۰:۵۱:۴۱
کد خبر: ۱۲۷۱۵۵

ایجاد محدودیت برای مسیرهای پروازی ایران ممکن نیست

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران، ایجاد محدودیت‌ها در آسمان کویت برای هواپیماهای ایرانی را تکذیب کرد و گفت: موقعیت جغرافیایی کشورمان به نوعی است که مزیت‌های نسبی متعددی ایجاد می‌کند و بعید می‌دانم که بتوانند این محدودیت را برای کشورمان اعمال کنند.

رحمت‌الله مه آبادی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: نه در آسمان ایران و نه در آسمان کویت محدودیتی برای هواپیماهای دو کشور ایجاد نشده است.

او در پاسخ به این که در شرایط تحریم احتمال ایجاد محدودیت برای هواپیماهای کشورمان در محدوده آسمان برخی از کشورها ‌وجود دارد، گفت: این اتفاق برای کشور قطر افتاد اما از نظر چارچوب استانداردهای بین المللی نباید این محدودیت‌ها برای کشورها اعمال شود.او در پاسخ به سوال دیگر مبنی بر اینکه آیا در این مدت زمان قطعی برق تهران برای فرودگاه‌ها اختلالی ایجاد کرده، گفت: نیروگاه‌های پشتیبان برق فرودگاه‌ها را تامین می‌کنند و خوشبختانه در این مدت در فرودگاه‌های استان تهران با خاموشی مواجه نبودیم.او ادامه داد: ممکن است چند ثانیه تا موتور ژنراتور در مدار قرار بگیرد وقفه‌ای ایجاد شود اما استاندارد این است که زیر 5 ثانیه موتور ژنراتور در مدار قرار بگیرد چراکه ممکن است که سیستم روشنایی باند را از دست دهیم و اگر اختلالی در سیستم لایتینگ رخ دهد بحث ایمنی به خطر می‌افتد البته سیستم لایتینگ فرودگاه به یو پی اس متصل است و قطعی برق را در این بخش نخواهیم داشت.مه آبادی تاکید کرد: به هر حال خوشبختانه در این مدت که برق مناطق تهران قطع می‌شد قطعی برق در فرودگاه‌ها پیش نیامد و اختلالی در برنامه‌های پروازی ایجاد نشد.

خرابی 80 درصد دوربین‌ کنترل ترافیک در برخی استان ها

معاون حمل و نقل وزارت راه و شهرسازی گفت: برخی استان‌ها اعلام می‌کنند که حدود ۸۰ تا ۹۰ درصد دوربین‌های کنترل ترافیک راه‌ها خراب هستند.

به گزارش ایسنا، مهرداد تقی‌زاده در خصوص خرید و نصب دوربین‌های کنترل سرعت، افزود: تعداد زیادی از دوربین‌های استان‌ها خراب است و چون پایش تصویری از اهمیت بالایی برخوردار است به همین منظور پیشنهاد می‌شود که دوربین‌های کنترل ترافیک را به پیمانکاران بخش خصوصی بسپاریم.

او ادامه داد: در جاده‌ها هم این مشکل وجود دارد که با ارائه این سیستم به بخش خصوصی می‌شود شاهد کاهش آمار تصادفات بود.به گفته تقی زاده، آمار سوانح منجر به مرگ در کشور ۵ درصد افزایش یافته است اما این آمار در استان البرز حدود ۴۰ تا ۵۰ درصد بوده است.به گفته معاون وزیر راه و شهرسازی در بخش سوانح جاده ای تاکنون آمار تلفات مورد نظر بوده است اما حالا آمار مجروحین هم مورد توجه و بررسی قرار

می‌گیرد و باید نسبت به کاهش سوانح منجر به مجروحیت اقدام کرد.او با بیان اینکه استان‌ها باید مطالبات خود را ارائه کنند و در راستای تحقق آن پیگیری داشته باشند، تصریح کرد: اگر کشوری توانسته در کاهش آمار تلفات اقدام کند، حتما هزینه‌های خوبی در آن حوزه تخصیص داده شده است.

بارش باران طی روزهای آینده

سازمان هواشناسی کشور با پیش‌بینی آب‌وهوای کشور طی دو روز آینده از بارش باران در استان‌های شمالی، سمنان و تهران خبر داد.

به گزارش تسنیم، فریبا گودرزی با بیان این‌که در استان‌های شمالی دریای خزر کاهش دما پیش‌بینی شده است، تصریح کرد: برای روزهای سه‌شنبه و چهارشنبه این شرایط با شدت کمتر برای سواحل دریای خزر و ارتفاعات البرز مرکزی وجود دارد.

او افزود: برای دو روز آینده در ساعات بعدازظهر و اوایل شب برای برخی نقاط شمال غرب، جنوب سیستان و بلوچستان، هرمزگان، کرمان و شرق فارس افزایش ابر، رعدوبرق و احتمال بارش‌های خفیف را داریم.کارشناس سازمان هواشناسی اعلام کرد: طی دو روز آینده در مناطق جنوبی و جنوب شرقی کشور وزش باد همراه با خیزش گرد و خاک پیش‌بینی شده است.

آمادگی بنادر برای میزبانی از تولید

مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی گفت: امکانات ایجاد شده در بنادر با هدف تبدیل بنادر کشور به بنادر نسل سوم تطبیق دارد و این امر توانسته زمینه را برای فعالیت صنعتگران و تولیدکنندگان فراهم کند.

به گزارش روابط عمومی سازمان بنادر و دریانوردی، محمد راستاد درباره حضور سرمایه‌گذاران در بنادر کشور اعلام کرد: بنادر در مسیر توسعه از لحاظ زیرساخت، روبنا و تجهیزات قرار دارند و در حال حاضر ظرفیت های بسیار خوبی در آنها ایجاد شده است.او تصریح کرد: علاوه بر موارد یاد شده مزیت اراضی پسکرانه ای بنادر این است که بدون محدودیت در اختیار سرمایه گذاران بخش خصوصی قرار می گیرد، اراضی پسکرانه بنادر در قالب مکانیزم شفاف و روان واگذار می شود.

معاون وزیر راه و شهرسازی تاکید کرد: زمان آن رسیده سایر بخش هایی که در حوزه بنادر

می‌توانند نقش آفرینی کنند ورود کرده و به مزیت بنادر کشور توجه ویژه داشته باشند؛ بطور مثال در زمینه حضور صنایع در بنادر و سواحل انتظار داریم وزارت صنعت، معدن و تجارت عنایت خاص داشته باشد.راستاد ادامه داد: البته نه تنها برای صنایع جدید بلکه برای صنایع موجود، به خصوص صنایع سنگین هم مشوق های جدید در نظر گیرد تا شاهد حرکت واستقرار صاحبان صنایع در سواحل و بنادر کشور باشیم.

 

ارسال نظر