ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۰۰:۳۱:۱۵
کد خبر: ۱۲۷۰۷۳

حساب‌های شهرداری تهران دوباره مسدود شد

رئیس کمیته بودجه و نظارت شورای شهر تهران گفت: به دلیل شکایت‌هایی که سازمان تامین‌اجتماعی از شهرداری تهران داشته است، بعضی از حساب‌های شهرداری مسدود شده که این موضوع ارائه خدمات را در شهر با مشکل مواجه می‌کند. آذر ماه سال گذشته بود که محمد حسین زدا، معاون بیمه ای سازمان تامین‌اجتماعی از بلوکه کردن حساب های شهرداری تهران به دلیل بدهی خبر داده و گفته بود، شهرداری تهران ۴۷۰ میلیارد تومان به سازمان تامین‌اجتماعی تا پایان سال ۹۴ بدهکار است. بعد از این موضوع مسوولان شهرداری و شورای شهر برای رفع این مشکل به تکاپو افتادند و در نهایت مقرر شد بخشی از این مطالبات تقسیط شده و تا عید پرداخت شود و بخشی دیگر نیز به صورت تهاتر پرداخت شود.  روز گذشته اما مجید فراهانی رییس کمیته برنامه وبودجه شورای شهر از بلوکه شدن مجدد برخی حساب های شهرداری تهران خبر داد و این بدان معناست که ظاهرا هنوز شهرداری موفق به پرداخت بدهی های خود به این سازمان نشده و به تعهداتش پایدار نبوده است که با توجه به کاهش نقدینگی در شهرداری این موضوع چندان عجیب نیست. مجید فراهانی درباره بدهی شهرداری تهران به سازمان تامین‌اجتماعی گفت: متاسفانه تامین اجتماعی و سازمان امور مالیاتی مشکلاتی را برای بخش خصوصی و عمومی ایجاد می‌کند. در حال حاضر شاهد این موضوع هستیم که سازمان تامین‌اجتماعی مدعی بعضی از طلب‌ها از شهرداری تهران است و با اجراییه ارسال کردن موجب مسدود شدن بعضی از حساب‌های شهرداری می‌شود و در گذشته نیز این اتفاق افتاده بود.  فراهانی افزود: متاسفانه امروز نیز بعضی از حساب‌های شهرداری تهران به دلیل شکایت سازمان تامین‌اجتماعی مسدود شده است. با توجه به اینکه شهرداری تهران در حوزه جمع‌آوری زباله و خدمات شهری اقدام می‌کند، بسته شدن حساب‌ها موجب مشکلاتی در شهر خواهد شد و به همین دلیل شهرداری نیز نمی‌تواند مطالبات خود را به درستی پرداخت کند. امیدواریم سازمان تامین‌اجتماعی همکاری بیشتری را با شهرداری تهران داشته باشد.

تهیه لیست 91 نفره از بازنشستگان شهرداری تهران

سخنگوی شورای شهر تهران در مورد جزییات لیست بازنشستگان شهرداری که مشمول اجرای قانون منع به کارگیری بازنشستگان در شهرداری تهران می‌شوند، توضیحاتی ارایه کرد. به گزارش ایسنا، علی اعطا در مورد آخرین وضعیت آمار بازنشستگان شهرداری تهران گفت: در لیستی که از سوی معاونت منابع انسانی شهرداری تهران در اختیار شورای شهر گذاشته شده، نام 91 نفر قید شده است که 44 نفر از کارکنان شهرداری در هر رده مدیریتی باید بزودی از شهرداری تهران خداحافظی کنند. وی با بیان اینکه این لیست در قالب چند جدول به شورا ارسال شده است، گفت: بر اساس این جداول 91 نفر از کارکنان شهرداری یا بازنشسته هستند و یا مشمول یکی از شرایط بازنشستگی می‌شوند. از بین افرادی که باید از شهرداری تهران خارج شوند، 28 نفر جزو مدیران ارشد همچون معاون شهردار، قائم مقام معاونان شهردار، شهرداران مناطق و... هستند، اما در تغییر و تحولات اخیر، دو نفر از این افراد جای خود را به نیروهای جوان دادند. به گفته اعطا، در جدول شماره 2 نام افرادی که بازنشسته هستند اما به دلیل سوابق ایثارگری می‌توانند، ادامه خدمت دهند، آمده است که تعداد این افراد در شهرداری تهران هم اکنون 7 نفر است که سه نفر از آنها در رده‌های مدیریتی مشغول به کار هستند.در جدول شماره 3 این لیست اسامی 36 نفر به چشم می‌خورد که بین 30 تا 35 سال سابقه خدمت دارند، اما بازنشسته محسوب نمی‌شوند. اعطا با بیان اینکه در جدول شماره 4 نیز نام سه کارمند قید شده است که سابقه 30 تا 35 سال خدمت دارند و باید بازنشسته شوند، ادامه داد: همچنین چند نفر از کارکنان شهرداری تهران با اینکه نامشان در لیست بازنشستگان است اما دارای دستور موقت از دیوان عدالت اداری هستند و شهرداری برای تعیین تکلیف این عده، منتظر صدور رأی دیوان است.

رفع 500 نقطه پرتصادف در جاده‌ها، تامین اعتبار شد

عضو هیات مدیره سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای گفت: در سال جاری حدود 500 نقطه در فهرست اصلاح اساسی نقاط پرتصادف قرار گرفته است و برای آن تامین اعتبار لازم انجام شده است. مهران قربانی در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد: برای توسعه سامانه‌های سطح تخلفات عبور و مرور در شبکه جاده‌ای کشور از ابتدای امسال 101 سامانه برخط و 60 سامانه آنلاین، تحویل موقت شده است.  او افزود: البته با توجه به مشکلات خاص در برخی استان‌ها مانند سیستان و بلوچستان و خوزستان مقرر شده به زودی در فراخوانی شرکت‌های پیمانکار جدید از طریق استان‌های مذکور شناسایی و قرارداد با آنها منعقد شود.

 

ارسال نظر