واگذاری ۲۳ درصد سازه‌های تبلیغاتی پایتخت

۱۳۹۷/۰۵/۱۵ - ۰۰:۳۰:۴۴
کد خبر: ۱۲۷۰۷۲

جلسه کمیسیون معاملات سازمان زیباسازی شهر تهران با موضوع مزایده صدور مجوز اکران آگهی و تبلیغات بر روی بخشی از پیکره‌های تبلیغاتی شهر تهران برگزار شد.

به گزارش مهر، حمید صابرفرزام معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهرداری در حاشیه جلسه کمیسیون معاملات در جمع خبرنگاران گفت: شرکت‌هایی می‌توانستند در مزایده حاضر شوند که مجوز آنها از اداره کل تبلیغات معاونت مطبوعاتی وزارت ارشاد تایید شده باشد. این شرکت‌ها در کمیته تبلیغات سازمان زیباسازی شرکت کرده و رتبه بندی آنها مشخص می‌شود.ما ۳۷ هزار متر مربع فضای تبلیغاتی برای تبلیغات محیطی داریم و می‌خواهیم برای سال بعد این فضا را افزایش دهیم.

وی درباره فرآیند ارزش گذاری فضاهای تبلیغاتی گفت: یک تیم متشکل از کارشناسان دادگستری، شهرداری و ... به عنوان مبلغ پایه مزایده قیمت‌ها را مشخص می‌کنند، اما قیمت نهایی را شرکت‌ها و بازار مشخص کند.برای اولین بار بازگشایی پاکت‌های مزایده عمومی صدور مجوز اکران آگهی بر روی پیکره‌های تبلیغاتی با حضور اصحاب رسانه برگزار می‌شود.در این مزایده 23 درصد سازه‌های تبلیغاتی شهر تهران که رقم بالای 40 میلیارد تومان ارزش دارد در 14 باکس به مزایده گذاشته می‌شود.

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهرداری در پاسخ به سوالی مبنی بر اینکه حق شرکت‌های کوچکتر تضییع می‌شود، گفت: تصمیم گرفتیم باکس‌های کوچکتر را نیز طراحی و ایجاد کنیم که ویژه شرکت‌های سال اولی باشد. هزینه تبلیغاتی آنها کمتر است و شرکت‌های بزرگ امکان حضور در این باکس‌ها را ندارند. این پاکت‌ها شامل اسناد شرکت‌ها، مجوز شرکت و در نهایت قیمت‌ها است و هر شرکتی که بالاترین قیمت را اعلام کند در نهایت اکران تبلیغات به آن شرکت داده می‌شود. وی با بیان اینکه در این نوع مزایده‌ها فرصتی برای شرکت‌های گرید ۴ و ۵ داده نمی‌شود، گفت: برای شرکت‌ها با گرید ۱، ۱۰ هزار متر مربع، گرید دو ۷ هزار متر مربع و در نهایت گرید ۳ پنج هزار مترمربع باکس تبلیغاتی داده می‌شود.

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران در خصوص قیمت‌ شرکت‌های اکران آگهی و تبلیغات بر پیکره‌های تبلیغی شهر تهران گفت: قیمت‌های باکس‌ها متفاوت است و این قیمت‌ها براساس منطقه و محلات تعیین می‌شود. در این دوره از مزایده ۲۵ شرکت اسناد مزایده خود را خریداری کردند که در نهایت ۱۷ شرکت پاکت خود را به سازمان زیباسازی (کمیسیون معاملات) ارایه کردند.

وی در خصوص فرآیند بازگشایی پاکت‌ها گفت: پس از آنکه پاکت اول که مربوط به اسناد شرکت‌هاست باز شود و اسناد ارایه شده صحیح باشد در ادامه پاکت‌های دوم و سوم نیز بازگشایی خواهد بود.

معاون تبلیغات و درآمد سازمان زیباسازی شهر تهران با تاکید براینکه تمام فرآیند مزایده زیر نظر سازمان بازرسی کل کشور و واحد حراست سازمان زیباسازی شهر تهران انجام می‌شود، گفت: در این بخش همه کارها به صورت شفاف و حتی با حضور خبرنگاران انجام می‌پذیرد.

 

ارسال نظر