اظهارات متناقض درباره خط 6 مترو

۱۳۹۷/۰۵/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۹۸۳

 در حالی که علی امام، مدیرعامل مترو تهران از تلاش برای راه اندازی خط 6 مترو خبر داده، مهدی چمران رییس سابق شورای شهر مدعی شد که خط 6 مترو بیش از 90 درصد آمادگی داشته و ما می‌توانستیم تا پایان سال 96 این خط را به بهره‌برداری برسانیم.

علی امام، در جریان بازدید از روند ساخت خط 6 مترو، میزان پیشرفت عملیات اجرایی این خط را با توجه به کمبود نقدینگی، مطلوب خواند و اظهار کرد: در تلاشیم در کوتاه ترین زمان ممکن فاز اول خط 6 که حدودا 10 کیلومتر است را تکمیل و راه اندازی کنیم. تکمیل عملیات عمرانی، نصب تجهیزات، نصب سیستم های تهویه‌ای، برق رسانی، سیگنالینگ و ... در دستور کار قرار دارد و در آینده نزدیک فاز اول این خط به بهره برداری خواهد رسید.

خط 6 متروی تهران از شهرک دولت آباد آغاز شده و پس از طی یک مسیر جنوب به شمال در ایستگاه متروی میدان شهدا با خط چهار، در امام حسین با خط دو، در ایستگاه متروی شهدای هفت تیر با خط یک و در ایستگاه متروی میدان ولیعصر با خط سه، تقاطع خواهد داشت و سپس به سمت غرب امتداد مسیر داده و به محدوده شمال غربی تهران خواهد رسید. در حال حاضر ساخت این مترو از جنوب به شمال ادامه دارد. البته قرار بود فاز اول این خط در سال ۹۲ افتتاح شود سپس به سال ۹۴ موکول شد و بعد قرار شد تا آخر سال ۹۵ افتتاح شود اما تا امروز شهرداری تهران به وعده خود عمل نکرده است.مهدی چمران اما روایت دیگری از خط 6 مترو تهران دارد. او در این باره گفته، خط 6 مترو بیش از 90 درصد آمادگی داشته و ما می‌توانستیم تا پایان سال 96 این خط را به بهره‌برداری برسانیم.چمران درباره قول محمدعلی افشانی شهردار تهران مبنی بر افتتاح 50 کیلومتر خط مترو تا پایان سال نیز اظهار کرد: شهردار تهران فردی اجرایی است و توان این کار را دارد. 50 کیلومتری که قرار است تا پایان سال افتتاح شود در سال‌های گذشته آماده شده است و نمی‌توان 50 کیلومتر خط مترو را در این بازه زمانی از صفر ساخت. چمران با بیان اینکه ما در بهترین دوران در طول سال 25 کیلومتر مترو می‌ساختیم، تصریح کرد: در صورتی که ایستگاه‌های خطوط فعلی مترو کامل شود، افتتاح 50 کیلومتر اتفاق خواهد افتاد که از این میزان 22 کیلومتر مربوط به خط 7 مترو است که مجددا تعدادی از خطوط آن را افتتاح کردند و هزینه زیادی ندارد.

وی گفت: خط 6 مترو بیش از 90 درصد آمادگی دارد و می‌توانستیم در سال 96 آن را به پایان برسانیم و بخشی از دوستان قصد داشتند در مدیریت اسبق شهر تهران نیمی از آن را افتتاح کنند ولی در آن زمان مقرر شد به صورت کامل افتتاح شود.

چمران با اشاره به اینکه در حال حاضر مهم‌ترین مشکل کمبود واگن است، گفت: باید با همکاری دولت تلاش کنند واگن‌های مترو را تهیه کنند چرا که شهرداری به تنهایی نمی‌تواند نسبت به تامین واگن‌ها اقدام کند. رئیس سابق شورای شهر تهران با اشاره به اینکه تمامی واگن‌های مترو از خارج از کشور آورده نمی‌شود گفت: 50 درصد از این واگن‌ها در داخل کشور ساخته می‌شود و شرکت‌های واگن‌سازی داخلی می‌توانند با پرداخت هزینه‌ها از سوی دولت و شهرداری تهران طی 1.5 تا دو سال نسبت به ساخت واگن‌های جدید اقدام کنند.

 

ارسال نظر