ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۵/۱۱ - ۰۰:۰۳:۰۳
کد خبر: ۱۲۶۸۲۰

عزم شهرداری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی

محمدعلی افشانی، شهردار تهران با تاکید بر لزوم نگاه فرآیند محور به حوزه آسیب‌های اجتماعی گفت: همواره اصلاح امور جامعه با حواشی بسیاری روبرو است و متاسفانه گاهی حاشیه‌سازان، اقدامات سازمان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهند، اما نباید فراموش کنیم برای حفظ جامعه گاه مجبوریم شدت عمل به خرج دهیم و همزمان مطمئن باشیم که عموم شهروندان پشتیبان ما خواهند بود.

به گزارش ایسنا، افشانی در جلسه شورای فرهنگی و اجتماعی شهر تهران گفت: متاسفانه در کشور با بحران‌های متعددی روبرو هستیم که به تدریج برخی از آنها خود را در قالب آسیب‌های اجتماعی نشان می‌دهند. در طول این سال‌ها نیز در جلسات متعدد این موضوعات مورد بحث و بررسی قرار گرفتند، اما سوال اصلی این است که راهکار ما برای ساماندهی آسیب‌ها چیست؟

افشانی با تاکید بر عزم مدیریت شهری برای ساماندهی آسیب‌های اجتماعی در تهران پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری، تصریح کرد: در ابتدای حضورم به عنوان شهردار تهران از بافت فرسوده و محلات آسیب‌خیز شهر بازدید کردم و تمام تلاشم این است تا شرکت‌های دانش بنیان را تشویق کنم تا در این مناطق حضور پیدا کنند. دلیل این تاکید هم این است که زندگی همراه با نشاط اجتماعی و همچنین استفاده از پتانسیل نیروی انسانی در این نقاط صورت پذیرد.

شهردار پایتخت ادامه داد: جذابیت‌های پایتخت گاهی زمینه حضور بیشتر آسیب‌دیدگان اجتماعی را در کلان‌شهری همچون تهران افزایش می‌دهد، تا حدی که پایتخت به محل جذابی برای معتادان تبدیل شده است.

افشانی با بیان اینکه شهرداری تهران با تدوین طرحی تلاش دارد تا به مقابله با این مساله بپردازد، تصریح کرد: با هماهنگی دیگر نهادهای مسوول همچون وزارت کشور، استانداری تهران و قوه قضاییه تلاش می‌کنیم تا در مرحله اول آسیب‌دیدگان اجتماعی را شناسایی و جذب و در مرحله بعد افراد غیرساکن در تهران را به استانداری‌های مبدا منتقل کنیم.

وی با اشاره به پیوند برخی از آسیب‌های اجتماعی همچون تکدی‌گری با شبکه‌های مافیایی گفت: برای حل این آسیب‌ها در مرحله اول باید فرهنگ‌سازی صورت بگیرد تا مردم به خیریه‌های واقعی کمک کرده و بدین صورت نقش اجتماعی خود را در بهبود شرایط ایفا کنند. در مرحله بعد نیز با شناسایی و جذب این افراد بخشی از آنها باید به کشور و بخشی دیگر باید به استان‌های خود منتقل شوند.

شهردار تهران با پیش‌بینی اینکه برخورد با متکدیان، حاشیه‌سازی‌های شبکه‌های مافیایی را به همراه خواهد داشت، اظهار کرد: همواره اصلاح امور جامعه با حواشی بسیاری روبرو است و متاسفانه گاهی حاشیه‌سازان، اقدامات سازمان‌ها را تحت تاثیر قرار می‌دهد، اما نباید فراموش کنیم برای حفظ جامعه گاه مجبوریم شدت عمل به خرج دهیم و همزمان مطمئن باشیم که عموم شهروندان پشتیبان ما خواهند بود.

ارسال لیست مدیران بازنشسته شهرداری به شورا

سخنگوی شورای شهر از ارسال لیست مدیران شهرداری که مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شوند، برای اعضاى شورا شهر خبر داد. به گزارش ایلنا، شهردار تهران لیستی از مدیران شهرداری که مشمول مصوبه اخیر مجلس شورای اسلامی تهیه و برای اعضای شورای شهر ارسال کرده است.

علی اعطا سخنگوی شورای شهر با بیان اینکه هنوز لیست را بررسى نکرده است، گفت: شهردارى تهران لیستی از مدیران شهرداری که مشمول قانون منع به‌کارگیری بازنشستگان می‌شوند، برای اعضاى شورا ارسال کرده است. در این لیست اسامی مدیران شهرداری به تفکیک آورده شده و وضعیت آنها به تفکیک تشریح شده است.

 اعطا افزود: من هنوز لیست را بررسى دقیق نکرده‌ام اما ظاهرا واحدهاى مختلف در شهردارى وضعیت مدیران خود را اعلام کرده‌اند و ممکن است در مواردى از دقت کافى برخوردار نباشد.

وی با تاکید بر اینکه مصوبه مجلس هنوز لازم الاجرا نیست و باید منتظر نظر شوراى نگهبان باشیم، خاطرنشان کرد: طبیعتا مدیران شهردارى هم از قانون مستثنا نیستند و شورا هم با حساسیت، اجراى قوانین را از شهردارى مطالبه مى‌کند.

واحدهای مسکن مهر سنددار می‌شوند

روند واگذاری قراردادهای عرصه به ساکنان مسکن مهر که زمینه اعطای سند مالکیت محسوب می‌شود از شهر جدید هشتگرد آغاز شد.

به گزارش ایسنا، به دنبال آزاد شدن خرید و فروش مسکن مهر در دولت یازدهم و اعطای قراردادهای پنج برگی، روند واگذاری قراردادهای عرصه هم نخستین بار در هشتگرد انجام شد.

واحدهای مسکن مهر اکثرا اجاره 99 ساله بوده که مالکان آن باید سالانه مبالغی را به عنوان اجاره پرداخت کنند. شرکت عمران هشتگرد اعلام کرده با واگذاری عرصه واحدهای مسکن مهر ضمن شروع مالکیت ساکنان بر این واحدها، آنها می‌توانند برای تبدیل تفاهم‌نامه به سند مالکیت اقدام کنند.

 

ارسال نظر