اخبار

۱۳۹۷/۰۵/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۶۵۵

باران؛ دلیل سرخوردن موتورها در جاده چالوس

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری استان البرز درباره فیلم‌های منتشرشده که سرخوردن موتورسیکلت‌ها درجاده چالوس را نمایش می‌دهند، اظهار کرد: نتایج استعلام‌های سازمان راهداری از پلیس راه نشان می‌دهد که فیلم منتشر شده مربوط به یک روز بارانی است در حالی که در طول روزهای گذشته شرایط جوی اینگونه در چالوس نداشته‌ایم و همچنین پلیس راه هم رسما اتفاق افتادن این فیلم در روزهای اخیر را تکذیب کرد.

به گزارش ایسنا، منصور کیایی با بیان اینکه برخی اختلاف نظرها میان افرادی که در جاده چالوس فعالیت می‌کنند، مسائل و ابهام‌هایی را ایجاد کرده است، توضیح داد: برای مثال در چالوس حدود ۴۰ یدک کش فعال هستند که به شکل مستقل کار می‌کنند و حاضر نیستند که به‌طور رسمی با شرکت‌های فعال در این حوزه قرارداد بسته و از طرف آنها به مناطق اعزام شوند.

او ادامه داد: همین مساله این ابهام را به وجود آورده که شاید اختلاف میان این گروه‌ها موجب خراب کاری شود که هر چند سازمان راهداری آن را رد نمی‌کند اما نیاز هست که به‌طور دقیق بررسی شده و در صورتی که مجرم یا متهمی وجود داشته باشد.

معاون فنی و نظارت اداره کل راهداری استان البرز بیان کرد: انتقادهایی که در این زمینه وجود دارد باید به‌طور دقیق مشخص شود. برای مثال گفته‌اند که در برخی نقاط چالوس، راه مشکل لغزندگی دارد سازمان راهداری این موضوع را به‌طور کامل بررسی کرده و حتی از آزمایشگاه فنی و مکانیک خاک خواسته است که به عنوان متخصص در این زمینه نظر خود را ارائه کنند.

کیایی افزود: در کنار آن بحث کنترل سرعت و تخلفات در نقاط حادثه خیز هم یکی دیگر از اولویت‌های بررسی شده از سوی سازمان راهداری بود و خوشبختانه با اقداماتی که صورت گرفت، حداکثر تا پایان شهریور شش دستگاه دوربین جدید در این جاده نصب می‌شود که به‌طور همزمان تخلفاتی همچون سرعت غیرمجاز، سبقت غیرمجاز و نبستن کمربند را رصد می‌کنند. به گفته او، تلاش می‌شود که این دوربین‌ها تا پیش از پایان یافتن دور پایانی سفرهای تابستانی که جزو شلوغ‌ترین دوران جاده چالوس در سال به حساب می‌آید، وارد مدار شود.

تهران گرم‌تر می‌شود

کبری رفیعی، کارشناس سازمان هواشناسی با اشاره به اینکه هوای تهران گرم‌تر می‌شود، ‌گفت: طی دو روز آینده در برخی ساعات برای برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات البرز مرکزی افزایش ابر و بارش‌های خفیف پیش‌بینی شده است. به گزارش تسنیم، رفیعی اظهار کرد: طی همین مدت در برخی مناطق شرق و جنوب شرق کشور به خصوص زابل در بعضی از ساعت‌ها وزش باد شدید همراه با گرد و خاک روی می‌دهد.

دولت از ایرلاین‌ها محافظت کند

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با اشاره به فشارهای موجود بر صنعت هوانوردی در اثر تحریم‌ها گفت: در این شرایط دولت باید از ایرلاین‌ها حمایت کرده و اقدام به تخصیص ارز دولتی به آنها کند.

مقصود اسعدی سامانی در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی در مورد مشکل تخصیص ارز به شرکت‌های هواپیمایی گفت: مساله ارز کماکان دچار یک اطاله رسیدگی در بانک مرکزی و بانک‌های عامل است. عمدتا پرونده‌هایی که در آنها شرکت‌های هواپیمایی درخواست ارز داده‌اند، در بانک‌های عامل یا بانک مرکزی در حال رسیدگی و بررسی است و متاسفانه در یک ماه گذشته موفق به دریافت ارز از این بانک‌ها نشده‌ایم. اسعدی سامانی افزود: این خطری برای صنعت حمل و نقل هوایی است. اکنون شرکت‌های هوایی بر اساس دلار ۴۲۰۰ تومانی که نرخ رسمی ارز است، خدمات خود را ارائه می‌کنند و انتظار این است که دولت به موقع ارز مورد نیاز این شرکت‌ها را در اختیارشان قرار دهد، چراکه اگر تغییری در نرخ ارز ایجاد شود، قطعا زیان هنگفتی را متحمل شرکت‌های هواپیمایی می‌کند. او با اشاره به تحریم‌های ایالات متحده امریکا علیه صنعت هوانوردی جمهوری اسلامی ایران و هزینه‌های این تحریم گفت: در این شرایطی که صنعت تحت فشار تحریم‌های استکبار جهانی است، نیاز به کمک و حمایت بیشتر دولت دیده می‌شود. دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی ادامه داد: دبیر انجمن‌های هواپیمایی ایرلاین‌ها تاکنون بخشی از نیازهای خود را از محل تولیدات داخلی تامین می‌کردند. اسعدی سامانی با اشاره به ظرفیت داخلی برای تولید قطعات هوایی افزود: البته در صنعت هوانوردی به دلیل پیچیدگی خاصی که وجود دارد، شاید نتوان تمام نیازها را از طریق تولید داخل رفع کرد، اما به هر حال می‌توان بخشی از این نیازها را با اتکا به تولید داخل و ظرفیتی که وجود دارد، برطرف کرد.

صدور حکم ۹۳ شرکت متخلف حمل‌ونقلی در مرداد

مدیرکل دفتر حقوقی و تدوین مقررات سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی از رسیدگی به تخلفات ۹۳ شرکت حمل و نقل جاده‌یی طی هفته اول مردادماه و صدور احکام حقوقی برای آنها خبر داد.

به گزارش سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی، عباسعلی بنی‌اسدی با بیان این خبر اظهار داشت: در اجرای بند ۴ ابلاغیه مورخ ۲۲ خرداد ماه سال جاری و با همکاری کارشناسان ستادی و استانی در زمینه اقدامات میدانی نظارت و برخورد با تخلفات در برخی از پایانه‌های بار و مراکز فعالیت شرکت‌های حمل و نقلی، با تشکیل کمیسیون‌های ویژه ماده ۱۲ به تخلفات مربوط به تضییع حقوق رانندگان و اخذ کمیسیون‌های اضافی و عدم پرداخت کرایه رسیدگی و احکام حقوقی برخورد با این تخلفات صادر و به اجرا درآمده است.

وی افزود: از ابتدای مرداد ماه تاکنون از سوی کمیسیون‌های ویژه ماده ۱۲ در ستاد مرکزی و ۱۲ اداره‌کل استانی به ۹۳ پرونده تخلف رسیدگی شد که براساس تصمیمات متخذه ۸ شرکت به لغو پروانه فعالیت، ۴۹ شرکت به جریمه نقدی، ۱۷ شرکت به تذکر کتبی محکوم و ۱۹ شرکت نیز برائت شدند.

 

ارسال نظر