ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۵/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۲۶۵

افزایش 15 درصدی تعرفه خدمات آبفا برای تهرانی‌ها

اعضای شورای شهر در هفتاد و هشتمین جلسه خود نامه شرکت آب و فاضلاب استان تهران را در قالب لایحه‌یی که از سوی شهرداری تهران برای تامین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب ارسال شده بود مورد بررسی قرار داده و با افزایش 15 درصدی قیمت تعرفه‌های این شرکت موافقت کردند.

در این جلسه مدیرعامل شرکت آب و فاضلاب استان تهران نیز با اشاره به اینکه قیمت هر لیتر آب بسته‌بندی ۱۵۰۰ تومان است، گفت: قیمت آب شرب شهری که از کیفیت بسیار مناسبی برخوردار است تنها ۶ ریال است.

به گزارش ایسنا، بختیاری در خلال بررسی تامین بخشی از کسری قیمت تمام شده تعرفه خدمات آب و فاضلاب مورد نیاز این شرکت، گفت: تهران نسبت به جمعیت خود در سرانه‌های آب تجدیدشونده وضعیت بسیار نامطلوبی دارد و این سرانه در استان تهران بسیار پایین است.

وی افزود: وضعیت میانگین بارندگی در جهان حدود ۷۵۰ مترمکعب است در حالی که این رقم در ایران ۲۵۱ مترمکعب است. لذا به لحاظ میانگین بارندگی استان تهران از میانگین پایینی برخوردار است.

جزئیات مذاکره هواپیمایی آسمان با مدیرعامل «سوخو»

مدیرعامل جدید شرکت هواپیمایی آسمان در پاسخ به این سوال که آیا ایران توانایی دور زدن مجوزهای اوفک را برای خرید هواپیماهای نو در اختیار دارد، گفت: یکی از این گزینه‌ها مربوط به شرکت سوخوی روسیه است. در نمایشگاه هوایی اخیر در دوبی با مدیرعامل شرکت سوخو مذاکرات مستقیمی انجام شد و این شرکت به‌شدت استقبال کرد که با ایران همکاری‌های جدید داشته باشد.

به گزارش ایسنا، محمد گرجی با اشاره به پیشنهاد مدیرعامل سوخو به ایران برای ساخت هواپیماهای جدید برای این کشور توضیح داد: اگر بتوانیم تعدادی از قطعات امریکایی را با قطعات روز جایگزین کنیم و سهم آنها را به کمتر از ۱۰ درصد برسانیم می‌توانیم نیاز به مجوز اوفک را دور بزنیم اما دراین شرایط آیا ایران از این حرکت حمایت خواهد کرد؟ او اظهار کرد: این موضوع برای سوخو هزینه زیادی دارد زیرا باید تاییدیه‌های اخذ شده برای این هواپیما را بار دیگر لغو کرده و فرآیند تامین مجوزها را از سر بگیرد.

گرجی ادامه داد: برای اینکه صرفه اقتصادی لازم برای سوخو فراهم شود، ایران باید ۱۰۰ فروند هواپیما از این شرکت بخرد. با توجه به اینکه این هواپیماهای روس جت منطقه‌یی هستند، برای ناوگان آسمان کارآیی زیادی دارند. او درباره برنامه‌ریزی‌های فعلی این شرکت برای توسعه ناوگان خود توضیح داد: از ۳۵ هواپیمایی که رسما به نام شرکت ثبت شده، در حال حاضر تنها ۱۳ هواپیما پرواز می‌کند. گرجی بیان کرد: در شرایط فعلی با کسب نظر نظام، قراردادهای خود با بویینگ را باطل نمی‌کنیم تا اگر در آینده شرایط وارد شدن این هواپیماها فراهم شد، از این توافق‌ها استفاده شود. او بیان کرد: مذاکراتی برای ورود تعدادی هواپیمای کار کرده با میانگین عمر مورد تایید سازمان هواپیمایی کشوری هم در دستور کار قرار دارد که چند فروند ایرباس ۳۱۹؛ ۳۲۰و بویینگ خانواده ۷۳۷ جزئی از این برنامه به شمار می‌آید.

باران تابستانی آخر هفته در شمال و جنوب کشور

کارشناس سازمان هواشناسی از تداوم بارش باران و رعد و برق در سواحل دریای خزر و استان‌های جنوبی کشور در آخر هفته جاری خبر داد.

به گزارش تسنیم، کبری رفیعی اظهار کرد: روزهای چهارشنبه و پنجشنبه در ارتفاعات استان کرمان، ‌سیستان و بلوچستان، شمال هرمزگان و سواحل دریای خزر در ساعت‌های بعدازظهر بارش‌ها رخ می‌دهد. رفیعی با بیان اینکه این‌بارش‌ها در برخی مناطق شمال غرب و ارتفاعات مرکزی و جنوبی زاگرس به صورت رگبار، رعدو برق و وزش باد است، افزود: از چهارشنبه بعدازظهر در استان‌هایی مانند خوزستان و بوشهر به دلیل وزش باد شدید احتمال خیزش گرد و غبار وجود دارد. 

 

ارسال نظر