در شهر

۱۳۹۷/۰۵/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۶۱۸۳

 بدهی‌های طرح ترافیک آنلاین محاسبه  نمی‌شود

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران گفت: بدهی‌های افرادی که در سامانه «تهران من» ثبت‌نام کرده‌اند، به صورت آنلاین محاسبه نمی‌شود.

به گزارش مهر، علی پیرحسینلو در پاسخ به این پرسش که برخی افراد که فراموش کرده‌اند، اعتبار لازم را در حساب شهروندی خود واریز کنند و پس از چند روز حساب خود را شارژ می‌کنند اما بدهی‌های گذشته از آنها کسر نمی‌شود، آیا احتمال جریمه شدن این افراد وجود دارد؟ گفت: بدهی‌ها به صورت آنلاین محاسبه نمی‌شود چه در مورد خبرنگاران و چه افرادی که به نحوی از طرح ترافیک استفاده می‌کنند.

مشاور معاون حمل و نقل و ترافیک شهرداری تهران با بیان اینکه ممکن است حساب شهروندی فردی به اندازه کافی شارژ نشده باشد و پس از چند روز این حساب را شارژ کند، به‌طور لحظه‌یی این بدهی از حساب فرد برداشت نمی‌شود، بلکه هر هفته یک‌بار محاسبه کلی انجام می‌شود و بدهی‌های گذشته کسر خواهد شد، افزود: اطلاعات دوربین‌ها طی دو مرحله آنالیز می‌شود؛ در مرحله نخست اطلاعات تخلیه شده قرائت شده و مواردی که در خصوص صحت پلاک شکی وجود دارد، عامل انسانی نیز این مورد را چک کرده و پس از اطمینان از دقیق بودن پلاک، اطلاعات برای سازمان فناوری اطلاعات ارسال می‌شود که این فرآیند چند روز طول می‌کشد و برای همین با تاخیر چند روزه هزینه‌های تردد از حساب شهروندی کسر می‌شود.

 رایزنی با قرارگاه خاتم

برای رفع موانع پروژه‌های تهران

نشست مشترک شهردار تهران با فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) برای رفع مشکلات و موانع در انجام پروژه‌های شهری امروز به میزبانی قرارگاه خاتم برگزار شد.

به گزارش مهر به نقل از قرارگاه سازندگی خاتم‌الانبیاء (ص)، سردار عبادالله عبداللهی فرمانده قرارگاه سازندگی خاتم الانبیاء(ص) در این نشست به ضرورت همکاری و مساعدت شهرداری با قرارگاه در جهت انجام پروژه‌های شهری اشاره کرد و گفت: مردم شهر تهران از مجموعه مدیریت شهری انتظار دارند با مدیریت جهادی موانع و مشکلات پیشروی این شهر را مرتفع کنند.

وی با اشاره به وضعیت کنونی جامعه و ضرورت تلاش مضاعف مدیران در رفع مشکلات مردم، اظهار کرد: یکی از راهکارهای مهم در شرایط کنونی برای شهرداری اولویت‌بندی پروژه‌های در حال اجراست، زیرا که این اولویت‌بندی با توجه به میزان درآمد شهرداری، به مدیران کمک می‌کند تا وضعیت پروژه‌های در دست اجرا، مشخص شود.

وی با بیان اینکه در انجام پروژه‌های شهری رفع معارضان، پرداخت طلب پیمانکاران و رفع گره‌های اداری امری مهم و ضروری است، ادامه داد: تلاش می‌کنیم پروژه‌های شهری که در دست اجراست را بر اساس تعهدمان به سرانجام برسانیم اما از مجموعه شهرداری نیز انتظار داریم که به تعهدات خود عمل کند و برای تامین هزینه‌های پروژه‌ها اقدام نماید.

 پیشنهاد بازدید از خط 7 مترو به چمران

چندی پیش مهدی چمران رییس سابق شورای شهر تهران مدعی شده بود که مشکل اصلی مترو تهران تهیه واگن و قطار است و خط 7 مترو نیز با همان مشخصات قبلی مجدداً افتتاح شده است. در پی این اظهارات، پورسیدآقایی معاون حمل و نقل و ترافیک شهردار تهران، چمران را به بازدید مشترک از خط 7 مترو در حضور خبرنگاران فراخواند.

به گزارش مهر، پورسیدآقایی پیشنهاد کرد: این بازدید از ایستگاه مهدیه آغاز شود که به تازگی افتتاح شده است و خاطرنشان کرد آمادگی دارد در ادامه، تجهیزات سیگنالینگ نصب شده، تهویه‌های ایستگاهی و میان‌تونلی و دیگر اقدامات صورت‌گرفته برای ایمن‌سازی خط هفت را به نمایش بگذارد.

 70درصد باغ‌های نابود شده تهران

مربوط به منطقه‌ یک است

معاون شهرسازی و معماری شهرداری تهران معتقد است که مصوبه موسوم به برج_باغ که ریشه در طرح تفصیلی و جامع دارد را نمی‌شود یک شبه متوقف کرد.

به گزارش اقتصاد آنلاین، پیروز حناچی درباره آخرین وضعیت طرح جایگزین مصوبه موسوم به برج_باغ گفت: این مصوبه ریشه در طرح تفصیلی و جامع دارد و یک شبه و آنی نمی‌شود آن را متوقف کرد. برای طرح جایگزین آن جلساتی را برگزار کرده‌ایم و پیش‌نویس آن آماده شده است.

وی ادامه داد: حدفاصل سال 93تا 95، حدود 235مجوز برج_باغ صادر شده که مساحتی بالغ بر 109هکتار را شامل می‌شده است. 70درصد آنها در منطقه 1و 30درصد مابقی در مناطق 7، 6، 5، 3، 2بوده است و در جنوب شهر هم تقریبا باغی نداریم.

معاون شهرسازی و معماری شورای شهر تهران اضافه کرد: ما باید ارزیابی کنیم که چه اتفاقی و چگونه افتاده و برای آن راه‌حلی در نظر بگیریم. توقف این مصوبه برای حفظ باغات باقی‌مانده بوده و لغو صرف جواب نمی‌دهد. باید راهکاری برای حفظ رگ‌های حیاتی شهر تهران پیدا کنیم. در عین حال توقع ساخت برج نیز برای برخی ایجاد شده که باید آن را هم سامان دهیم.

وی ادامه داد: طرحی که به صحن شورا ارائه می‌شود باید با نگاه کارشناسی و با در نظر گرفتن منافع شهرداری، صاحبان باغ و شهروندان باشد. البته هنوز زمان دقیقی را برای ارائه آن به صحن شورا نمی‌توانم اعلام کنم.

حناچی درباره صدور مجوز_برج باغ در بعضی مناطق بعد از توقف این مصوبه، گفت: تعداد آنها زیاد نبوده و اغلب مناطق توجیه دارند که مجوز‌ها مربوط به قبل از توقف مصوبه بوده است.

 

 

ارسال نظر