ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۴/۳۰ - ۰۰:۰۵:۵۷
کد خبر: ۱۲۵۹۳۴

گزارش کانون صنفی رانندگان از اقدامات مثبت دولت

کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای جاده‌یی سراسر کشور دراطلاعیه‌یی از تعلیق نصب سپهتن روی خودروهای سنگین و رایگان شدن بیمه تکمیلی رانندگان و همچنین سایر اقدامات مثبت دولت در رابطه با درخواست‌های رانندگان خبر داد.

به گزارش تسنیم، درمتن اطلاعیه کانون انجمن‌های صنفی رانندگان حمل کالای جاده‌یی سراسر کشور آمده است: «اعتراضات اول خرداد ماه امسال رانندگان بخش حمل و نقل کالای کشور منجر به برگزاری جلسات متعدد با حضور وزیر راه و شهرسازی، وزیر تعاون و ایجاد کارگروه ویژه در کمیسیون‌های عمران، اجتماعی، امنیت ملی مجلس و... شد و اقداماتی هم درراستای مصوبات این جلسات انجام شد.

درراستای اجرای مصوبات شاهد افزایش

20 درصدی نرخ کرایه حمل، اجرای فاز اول رصد نرخ و هزینه‌های حمل بر اساس تن کیلومتر تا تاریخ 5 مرداد 97 بودیم.»

دراین اطلاعیه به دیگر گام‌های مثبت برداشته شده برای کاهش نارضایتی رانندگان کامیون اشاره شده است که عبارتند از: نصب دستگاه پوز در محل شرکت‌های حمل و نقل جهت پرداخت کمیسیون، راه‌اندازی سامانه پیامکی 3141 جهت دریافت شکایات رانندگان و رسیدگی فوری توسط سازمان و تشکیل کارگروه ویژه کمیسیون ماده 12 در محل تجمع مراکز بار البته کارهای مثبت دیگری که انجام شده که عبارتند از: صدور بخشنامه‌های کنترل و نظارت دقیق بر عملکرد شرکت‌ها از قبیل ممنوعیت صدور بارنامه در دفاتر بازاریابی، عدم قطع خدمات پوشش بیمه تامین اجتماعی در صورت عدم توانایی دریافت (کارت سلامت) و...

در این اطلاعیه آماده است که براساس نتایج جلسات برگزار شده، وحدت رویه‌یی در برخورد با تخلفات رانندگان در کمیسیون ماده 11 ایجاد شده و بدین‌ترتیب برای نخستین بار به رانندگان تذکر کتبی داده شده است.

در راستای مصوبات جلسات، نصب دستگاه سپهتن معلق شده است و محدودیت منطقه‌بندی سوخت، لغو محدودیت سقف سهمیه سوخت بر اساس پیمایش لغو شده است ضمن اینکه پرداخت 50 درصد حق بیمه تامین اجتماعی توسط دولت طبق سنوات گذشته تداوم یافته است ضمن اینکه شاهد انعقاد قرارداد بیمه تکمیلی از تاریخ اول مرداد 97 برای شخص راننده و همسرش به صورت رایگان بودیم.

رانندگان هنوز موفق به دریافت ارز نشده‌اند

مدیرکل دفتر حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت با اشاره به اینکه رانندگان فعال در بخش حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت هنوز موفق به دریافت ارز نشده‌اند، گفت: بانک‌های عامل هرچه سریع‌تر ارز مورد نیاز رانندگان را پرداخت کنند.

به گزارش روابط عمومی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌ای، رضا نفیسی، افزود: پس از ابلاغ بخشنامه بانک مرکزی به بانک‌های عامل و ارائه ساز و کار اجرایی تخصیص ارز به شرکت‌ها و رانندگان، تاکنون چندین جلسه با حضور مدیران امور بین‌المللی پنج بانک عامل (ملت، تجارت، ملی، پارسیان و سامان) برگزار شده است.

او ادامه داد: وب سرویس‌های مورد درخواست بانک‌های عامل که در جلسات مشترک قبلی در خصوص آنها به تفاهم رسیده‌ایم در اختیار بانک‌ها قرار گرفته و تعدادی از بانک‌ها در حال حاضر به صورت آزمایشی از آنها استفاده می‌کنند اما تاکنون و باوجود سپری شدن زمان سه ماهه، رانندگان موفق به دریافت ارز نشده‌اند.

مدیرکل دفتر ترانزیت و حمل ونقل بین‌المللی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی تصریح کرد: باتوجه به اهمیت موضوع و رسیدگی به مشکلات ارزی رانندگان، در این نشست مقرر شد تا بانک‌های عامل هرچه سریع‌تر فاز عملیاتی اجرای سامانه را آغاز و از طریق شعب فعال در استان‌ها و پایانه‌های مرزی، ارز مورد نیاز رانندگان را پرداخت کنند.

نفیسی یادآور شد: در حال حاضر نزدیک به ۳۰ هزار راننده در بخش حمل و نقل بین‌المللی و ترانزیت فعالیت دارند که سالانه به‌طور متوسط ۴۰۰ الی ۵۰۰ هزار تردد در این بخش به ثبت رسیده است.

تغییر کاربری فرودگاه پیام به فرودگاه مسافری

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: تغییر کاربری فرودگاه پیام، همه استانداردهای ناظر بر فرودگاه را تغییر خواهد داد.

‌به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، رحمت‌الله مه‌آبادی ‌بیان کرد: مجموعه فرودگاه پیام با پذیرش پروژه مسافری کردن فرودگاه در واقع به نفع مردم قدم بر می‌دارد زیرا این امر مستلزم سرمایه‌گذاری بالا، پذیرش مشکلات متعدد و مسوولیت‌پذیری فراوان است. او درباره استانداردهای مسافری شدن فرودگاه پیام گفت: قطعاً تغییر کاربری فرودگاه همه استانداردهای ناظر بر فرودگاه را تغییر خواهد داد؛ همچنین با این تغییر باید در جهت ایمنی پروازها، استانداردهای ایکائو مو به مو لحاظ شود.

مدیرعامل شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران با ابراز رضایت از اقدامات انجام شده در فرودگاه بین‌المللی پیام افزود: سرعت انجام کارها، ایجاد زیرساخت‌ها و اصلاحات صورت گرفته که توسط سازمان هواپیمایی کشوری ابلاغ شده بود‌ تحسین برانگیز است و امیدواریم این توان مدیریتی بعد از مسافری شدن هم ادامه یابد.

 

ارسال نظر