دستور ویژه آخوندی برای بررسی حادثه سنندج

۱۳۹۷/۰۴/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۵۲۴
دستور ویژه آخوندی برای بررسی حادثه سنندج

با گذشت چهار روز از حادثه برخورد تانکر حامل مازوت با اتوبوس مسافری، وزیر راه و شهرسازی در نامه‌یی به رییس سازمان راهداری از او خواست تا کوتاه‌ترین زمان ممکن گزارش تفصیلی حادثه اتوبوس سنندج را نهایی کند.

به گزارش ایسنا، در روز بیستم تیرماه برخورد یک اتوبوس مسافربری با یک تانکر حامل سوخت در استان کردستان باعث آتش گرفتن اتوبوس شد که در این حادثه ۱۱ شهروند ایرانی درگذشتند.

هر چند این حادثه در داخل شهر اتفاق افتاده، اما وزیر راه و شهرسازی از معاون خود خواست که در کوتاه‌ترین زمان ممکن گزارش مربوط به این حادثه را پیگیری و نهایی کند.

آخوندی در نامه خود خواسته که گزارش گروه فنی اعزامی به سنندج در دو سطح پیگیری شود. نخست کمیسیون‌های ماده‌های ۱۱ و ۱۲ ماده ۳۱ قانون رسیدگی به تخلفات رانندگی که در جریان آن کلیه مدارک ماشین‌ها، رانندگان و شرکت‌های متبوع آنها در دستور کار قرار می‌گیرد.

وزیر راه و شهرسازی خواسته در صورت هرگونه کاستی احتمالی اقدامات لازم برای برخورد با مقصران حادثه صورت گیرد. آخوندی همچنین بخشی از این گزارش را برای بررسی به کمیسیون ایمنی راه‌ها فرا خواهد خواند تا با توجه به جامعیت آن و محدوده اختیارات قانونی که برای این کمیسیون در نظر گرفته شده با نهایی شدن دستورات لازم از وقوع سوانح مشابه جلوگیری شود.

این تصادف در حالی رخ داده است که بر اساس آمارهای سالانه سازمان راهداری بیش از ۱۶ هزار نفر مسافر ایرانی در طول یک دوره ۱۲ ماهه به دلیل تصادفات رانندگی جان خود را از دست می‌دهند.

 146 نفر قربانی تصادفات اتوبوس

در شرایطی که 11نفر از هموطنانمان را در حادثه برخورد تانکر با اتوبوس مسافری از دست داده‌ایم و یک مقام مسوول در سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی با بیان اینکه یکی از دلایل افزایش تعداد تلفات ناشی از سوانح جاده‌یی در سال گذشته افزایش تعداد خودروهای شخصی است، ‌گفت: تعداد متوفیان تصادفات اتوبوس در سال گذشته از تعداد بیش از 16 هزار کشته سوانح جاده‌یی، 146 نفر بوده است. جواد هدایتی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به افزایش نزدیک به 3درصد تعداد کشته‌های سوانح جاده‌یی در سال گذشته اظهار کرد: در 6 سال گذشته شاهد کاهش تلفات ناشی از سوانح جاده‌یی بودیم اما طبق آمار پزشکی قانونی در سال 96 تعداد کشته‌های سوانح جاده‌یی 2.5 تا 3 درصد افزایش پیدا کرد و روند کاهشی 6 سال گذشته متوقف شد.

او با اشاره به دلایل افزایش میزان تلفات کشته‌های جاده‌یی در سال گذشته گفت: کشته‌های ناشی از سوانح جاده‌یی دسته‌بندی می‌شوند که عابران، موتورسوران و سرنشینان خودروهای شخصی و مسافران ناوگان حمل و نقل عمومی از جمله این دسته‌بندی‌ها هستند، در این دسته‌بندی‌ها شاهد آن هستیم که تعداد سرنشینان خودروهای شخصی و سواری افزایش یافته است. مدیرکل دفتر ایمنی و ترافیک سابق سازمان راهداری با بیان اینکه افزایش تعداد کشته‌های این گروه آمار تلفات سوانح جاده‌یی در سال 96 را افزایش داد، افزود: بر اساس آمار رسمی سال گذشته یک میلیون و 600 هزار دستگاه خودرو پلاک‌گذاری شده است و همین افزایش تعداد خودروهای شخصی باعث افزایش تعداد تصادفات و سوانح جاده‌یی شده است.

هدایتی افزود: از آنجایی که قیمت سوخت در ایران ارزان است، رغبت مردم برای خرید خودرو و انجام سفر با خودرو شخصی بسیار زیاد است به‌طوری که دوربین‌های ترددشمار نشان می‌دهد، میزان تردد خودروها در سال 96 نسبت سال 95 چیزی حدود 13 درصد رشد داشته است.

 

ارسال نظر