ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۴/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۲۹۱

معافیت خودروهای هیبریدی از رزرو روزانه طرح ترافیک

بنا به اعلام مسوولان معاونت حمل و نقل و ترافیک، خودروهای هیبریدی و برقی از الزام به رزرو روزانه طرح ترافیک قبل از تردد معاف شدند. به گزارش ایلنا، براساس قانون همه خودروهای فاقد سهمیه قبل از ورود به محدوده طرح ترافیک ملزم به رزرو و خرید مجوز بودند. این کار در سامانه «تهران من» در قسمت خدمات طرح ترافیک درخواست انتخاب روز انجام می‌شود.  بر اساس برنامه‌ریزی جدید سازمان حمل و نقل و ترافیک و سازمان فناوری اطلاعات شهرداری تهران، خودروهای هیبریدی و برقی که بر اساس قانون به علت آلاینده نبودن از تخفیف ۹۰ درصدی عوارض طرح ترافیک برخوردارند، از این پس نیاز به رزرو روزانه نیز ندارند و هزینه عوارض آنها پس از ثبت تردد در دوربین‌ها محاسبه و از حسابشان کسر خواهد شد. دارندگان این خودروها که قبلا اطلاعات خود را در دفاتر خدمات الکترونیک شهر ثبت کرده‌اند، باید از ثبت این اطلاعات در سامانه مطمئن شوند. هیبریدی بودن خودرو در سامانه «تهران من» در بخش «خودروهای تحت پوشش من» و زیر عنوان «سوخت» به رنگ سبز قابل مشاهده است.

ایرلاین‌های دولتی رکورددار تاخیرهای پروازی

دو شرکت هواپیمایی ایران‌ایر و آسمان با کسب ۱۸درصد تاخیر در کل پروازهای خردادماه، بیشترین میزان تاخیرهای پروازی را به خود اختصاص دادند. به گزارش مهر، براساس گزارش سازمان هواپیمایی کشوری، از نظر میزان تاخیر نسبت به تعداد کل پروازهای انجام شده ایرلاین، شرکت هواپیمایی کارون با دراختیار داشتن ۴۷درصد تاخیر در پروازها بیشترین آمار تاخیرهای پروازی نسبت به سایر شرکت‌های هواپیمایی را داشته است. این شرکت در خرداد امسال ۲۱۳ سورتی پرواز انجام داد که ۱۱۳ پرواز (۵۳درصد) را به‌موقع و ۱۰۰ پرواز (۴۷درصد) را با تاخیر به پایان رسانده است. همچنین شرکت هواپیمایی آتا با کسب ۴۳درصد تاخیرهای پروازی در رتبه دوم از این منظر قرار گرفت. بر این اساس شرکت هواپیمایی آتا ۴۴۰ پرواز در خردادماه امسال انجام داد که ۲۵۳ سورتی پرواز (۵۸درصد) به‌موقع و ۱۸۷ پرواز (۴۳درصد) با تاخیر بوده است. رتبه سوم تاخیرهای پروازی نیز از سوی ایران‌ایر و آسمان به صورت مشترک با داشتن ۳۷درصد تاخیر در پروازها کسب شد. شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی (هما) ۷۸۷ سورتی پرواز در خرداد انجام داد که ۴۹۴ پرواز (۶۳درصد) در زمان مقرر و ۲۹۳ پرواز (۳۷درصد) دیرتر از زمان اعلام شده به پایان رسیده است. آسمان ۷۷۴ پرواز انجام داد که ۴۸۴ پرواز آن به‌موقع و در ۲۹۰ پرواز با تاخیر بوده است. از سوی دیگر کمترین میزان تاخیرهای پروازی را شرکت هواپیمایی معراج با داشتن ۴درصد تاخیر در پروازهای خود کسب کرد و پس از آن نیز ساها با داشتن ۷درصد تاخیر در پروازها در رتبه بعدی قرار گرفت.

محسن هاشمی:موضوع بنیاد تعاون سپاه را سیاسی نکنید

رییس شورای شهر تهران در مورد اطلاعیه بنیاد تعاون سپاه مبنی بر عدم بدهی به شهرداری تهران واکنش نشان داد. به گزارش ایسنا، محسن هاشمی در حاشیه جلسه علنی شورای شهر تهران در جمع خبرنگاران در مورد اطلاعیه بنیاد تعاون سپاه مبنی بر عدم بدهی به شهرداری تهران گفت: به نظرم لازم نیست در این خصوص صحبت کنیم، چرا که اعداد و ارقام بدهی و طلب مشخص است و شهرداری تهران مدعی طلب از یکی از ارگان‌های وابسته به این تشکیلات است و گزارشی داده و حالا در آن سمت می‌گویند که بدهی ندارند و باید شهردار تهران بنشیند و بررسی‌های لازم را انجام دهد. هاشمی افزود: گزارشی از بازرسی کل کشور دریافت کردیم که یکی از شرکت‌های وابسته به نام رسا تجارت مبین به شهرداری بدهکار است که معاونت مالی شهرداری نیز در گزارشی این موضوع را تایید کرد و در جلسه هم‌اندیشی یک‌شنبه نیز در مورد این موضوع صحبت شد و حالا باید شهردار تهران در این زمینه صحبت کند. وی با بیان اینکه لازم است که بنیاد تعاون و شهرداری تهران نسبت به این مساله صحبت کنند، گفت: اجازه دهید بیش از این صحبت نکنیم و این مساله به موضوع سیاسی بدل نشود. چرا که یک طلب است و در آرامش باید آن را پیگیری کنیم. هاشمی در مورد تحقیق و تفحص از شهرداری تهران که بنا به گفته تعدادی از نمایندگان مجلس، در مجلس کلید می‌خورد، تصریح کرد: من از این موضوع خبر ندارم و شخصا درخواستی در این موضوع نداشتم.

 

ارسال نظر