ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۴/۱۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۲۰۶

توقف پروازهای هواپیمایی کی.ال.‌ام به تهران

شرکت هواپیمایی هلندی کی.ال.‌ام با انتشار بیانیه‌یی اعلام کرد که پرواز آمستردام-تهران را متوقف می‌کند. به گزارش ایسنا، به نقل از وب‌سایت «میامی هرالد»، شرکت هواپیمایی هلندی کی.ال.‌ام با انتشار بیانیه‌یی در وب‌سایت رسمی خود اعلام کرد که قصد دارد از این پس پرواز میان دو شهر آمستردام-تهران را تحت‌تاثیر خروج امریکا از توافق هسته‌یی برجام و نداشتن صرفه اقتصادی برای این شرکت لغو و متوقف کند.

این ایرلاین هلندی عنوان کرده است که آخرین پرواز این خط در تاریخ ۲۲ سپتامبر (۳۱ شهریور) و برگشت آن هم ۲۳ سپتامبر (اول مهر) صورت خواهد گرفت و از آن پس دیگر پروازی بین این دو شهر ازسوی هواپیمایی کی.ال.‌ام انجام نمی‌گیرد. این هواپیمایی در سال ۲۰۱۳ میلادی تحت‌تاثیر مشکلات اقتصادی پروازهای مستقیم خود به تهران را لغو کرد تا زمانی که در سال ۲۰۱۶ میلادی توافق هسته‌یی برجام صورت گرفت و این ایرلاین‌ بار دیگر آغاز پروازهای مستقیم میان آمستردام-تهران را ازسر گرفت.

غول کشتیرانی فرانسه از بازار ایران خارج شد

رییس گروه کشتیرانی «سی.‌ام.‌ای.سی.جی.ام» فرانسه اعلام کرد: این شرکت تصمیم گرفته بعد از اقدام ترامپ مبنی بر وضع تحریم علیه شرکت‌های فعال در ایران، از بازار ایران خارج شود. به گزارش تسنیم به نقل از رویترز، رودولف ساده، گفت: «به دلیل اقدام ترامپ، ما تصمیم گرفته‌ایم ارائه خدمات به ایران را متوقف کنیم، رقبای چینی ما اندکی (برای خروج از ایران) مردد هستند، بنابراین ممکن است آنها رابطه متفاوتی با ترامپ داشته باشند، اما ما مقررات (ترامپ) را اجرا می‌کنیم.» او افزود: موافقتنامه همکاری شرکت سی.‌ام.‌ای.سی.جی.ام با خطوط کشتیرانی جمهوری اسلامی ایران به حالت تعلیق در آمده و این شرکت فرانسوی باتوجه به حضور گسترده خود در امریکا نمی‌خواهد به نقض مقررات دولت امریکا متهم شود. ساده همچنین اظهار کرد: شرکت سی.‌ام.‌ای.سی.جی.ام تاکنون تاثیری از تنش‌های تجاری بین امریکا و چین بر حجم کالاهای ترانزیتی ندیده است، اما به دقت تحولات در چین و جنوب شرق آسیا را رصد می‌کند تا در صورت وخیم شدن شرایط آمادگی لازم را داشته باشد. پیش از این برخی شرکت‌های بزرگ کشتیرانی جهان نظیر ‌ای‌پی مولر مرسک اعلام کرده بودند که در آستانه اجرای تحریم‌های امریکا علیه ایران همکاری تجاری با ایران را متوقف می‌کنند.

جزئیات واگذاری ۱۳۰۰ ملک شهرداری به افراد غیر

مجید فراهانی، رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران از بازپس‌گیری حدود ۲۰۰ملک از میان ۱۲۰۰ملکی که حق بهره‌برداری از آن به افراد غیر سپرده شده‌ بود، خبر داد.

به گزارش ایسنا، فراهانی درخصوص آخرین وضعیت بازپس‌گیری ۱۳۰۰ملک که بنا به گفته اعضای شورای شهر بدون طی مراحل اداری و حق بهره‌برداری از آن به افراد غیر سپرده شده، گفت: از ابتدای آغاز به کار شورای شهر پنجم، حساسیت زیادی روی املاک متعلق به شهرداری داشته و داریم؛ چراکه بخش عمده بودجه شهرداری غیرنقد است و شهرداری برای انجام پروژه‌های خود عمدتا املاک را مبنا قرار می‌دهد و با واگذاری املاک ضمن پیش بردن پروژه‌ها، بدهی‌های خود را نیز پرداخت می‌کند. بر همین اساس حساس بودیم که ببینیم چه اتفاقی برای املاک رخ داده است. وی افزود: مجموعا حدود ۱۳۰۰ملک و زمین متعلق به شهرداری تهران به اشخاص حقیقی، حقوقی، نهادهای خیریه، مدیران شهرداری و... واگذار شده که این زمین‌ها متعلق به شهرداری هستند اما پولی بابت حق بهره‌برداری از آنها به شهرداری داده نشده است. رییس کمیته بودجه شورای شهر تهران با بیان اینکه این پروژه‌ها به شکل قانونی و برای پرداخت بدهی و پیشبرد پروژه واگذار نشده است، گفت: مالکیت این املاک در اختیار شهرداری است اما حق بهره‌برداری از آن به افراد دیگر سپرده شده که در شورای شهر پنجم برای جلوگیری از این رویه ناصواب، مصوبه‌یی داشتیم که براساس آن واگذاری هر ملکی در شهرداری تهران باید با تایید شورا و براساس قرارداد معینی باشد نه اینکه سازمان املاک به صرف دستور شهردار یا معاونانش املاک را واگذار کنند.

وی با بیان اینکه برای برگشت املاک که در دوره‌های قبل واگذار شده، کمیته‌یی 3 نفره در سازمان املاک پیگیر این موضوع شده است، گفت: براساس آخرین گزارش تاکنون ۲۰۰ملک برگردانده شده و برای ۹۰درصد مابقی املاک نیز نامه ارسال شده مبنی بر اینکه باید این املاک بازپس داده شود. فراهانی با بیان اینکه بخشی از این املاک در اختیار نهادها و موسسات است که برگرداندن آنها به راحتی نیست، گفت: تخلیه برخی از املاک زمانبر است اما همه تلاش خود را در راستای شفاف‌سازی افکار عمومی انجام می‌دهیم. وی در پاسخ به اینکه در میان دریافت‌کنندگان املاک آیا نام مسوولان مدیریت شهری نیز به چشم می‌خورد، گفت: در میان دریافت‌کنندگان حق بهره‌برداری از این ۱۳۰۰ملک، نام برخی از اعضای شورای قبلی، برخی مدیران قبلی بلندپایه شهرداری و برخی از مسوولان و شخصیت‌های دولتی و غیردولتی به چشم می‌خورد.

وی در پاسخ به اینکه شنیده شده، مقاومت‌هایی در بازپس دادن املاک از سوی برخی چهره‌ها وجود دارد، گفت: قطعا اگر این املاک بازپس داده نشود از طریق دستگاه قضایی پیگیری می‌کنیم.

تشکیل ۲۶ هزار پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰

رییس شورای شهر تهران، تخلف در ساخت و ساز و تغییر کاربری را ازجمله موارد فساد در شهرداری تهران عنوان کرد و گفت: ۲۶هزار پرونده تخلف در کمیسیون ماده ۱۰۰ در عرض دو سال ۹۵و ۹۶ تشکیل شده است. به گزارش ایسنا، محسن هاشمی ازجمله فسادها در شهرداری‌ تهران با اشاره به تخلف در ساخت و ساز و تغییر کاربری گفت: این فساد به یک اپیدمی در کل شهرهای ایران تبدیل شده چراکه به دلیل کمبود نقدینگی، شهرداری‌ها می‌توانند از طریق کمیسیون ماده ۱۰۰ تخلف در ساخت و ساز را به پول تبدیل کنند و به همین دلیل با جدیت به موضوع رفع تخلفات ساخت و ساز وارد نمی‌شوند.

رییس شورای شهر تهران با بیان اینکه ۲۶هزار پرونده تخلف ماده ۱۰۰ در سال‌های ۹۵و ۹۶ شکل گرفته که تخلف‌ها حدود 5 میلیون متر مربع بوده است، افزود: اگر به ۲۰درصد از تخلفات درشت که ۸۰ درصد ارزش مالی تخلفات را شامل می‌شود، رسیدگی شود، هم منابع مالی قابل توجهی برای شهر تامین می‌شود و هم شاهد کاهش تخلفات در این حوزه خواهیم بود.

وی با بیان اینکه یکی دیگر از تخلفات تغییر کاربری است، گفت: یکی دیگر از مراتب فساد، ارتباط کارمندان با ارباب رجوع است که برای تسریع در انجام امورات در فضای اداری رسم بوده که رشوه دریافت می‌شده است که خوشبختانه بنابر پیمایش‌های انجام شده در سال جدید این مقوله کاهش یافته است.

 

 

ارسال نظر