ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۰۷۵

 تلاش‌ها برای بیرون کشیدن سانچی ادامه دارد

مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر با بیان اینکه این سازمان تا مرحله آخر، کار پیگیری‌ها درباره حادثه سانچی را ادامه می‌دهد، تاکید کرد: مانند هر حادثه دیگری، این اتفاق هم دو طرف حاضر در ماجرا داشت که ابتدا باید گزارش حادثه نهایی می‌شد و سپس شرایط بیمه و خسارت‌ها در دستور کار قرار می‌گرفت. نادر پسنده در گفت‌وگو با ایسنا، اظهار کرد: پس از این حادثه سازمان بنادر به‌عنوان نماد حاکمیتی دریایی ایران کارهای فنی و مسوولیت‌های خود را پیگیری کرد که یکی از آنها مربوط به تعیین تکلیف بقایای کشتی سانچی است. به گفته پسنده هر چند این حادثه تلخ برای همیشه در ذهن جامعه ایران باقی مانده و نمی‌توان از آن عبور کرد، اما در حال حاضر کارهای فنی و اجرایی نیز در دستور کار قرار دارد تا شرایط به‌طور دقیق تعیین تکلیف شود. به گفته مدیرکل امور دریایی سازمان بنادر، در حال حاضر مسوولان ایرانی شرایط مختلف برای بیرون کشیدن کشتی سانچی از آب را بررسی می‌کنند که البته باتوجه به ابعاد بین‌المللی این موضوع باید تمام این اقدامات با انجام هماهنگی‌های لازم میان کشورهای حاضر در حادثه صورت گیرد.

 اجرای سیستم یکپارچه اخذ عوارض الکترونیکی

معاون ساخت و توسعه آزادراه‌های وزارت راه و شهرسازی از اجرای سیستم یکپارچه اخذ عوارض الکترونیکی تا نیمه دوم سال جاری خبر داد و گفت: برای این اقدام یک روش پرداخت تعریف خواهد شد و از اتلاف وقت خودروها پشت گیت‌های عوارضی جلوگیری می‌کند. به گزارش ایسنا، سیدحسین میرشفیع با اشاره به تدوین نظام‌نامه تعیین حدود وظایف و ارتباطات میان ارکان پروژه‌های عمرانی بخش آزادراهی، گفت: باتوجه به اینکه نظام‌نامه مذکور برای نخستین‌بار تهیه شده است، بنابراین نیازمند بازنگری و دقت بیشتر برای پاسخگویی به موضوعات است. عضو هیات‌مدیره شرکت ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل تصریح کرد: در اجرای آیین‌نامه قانون مشارکت در آزادراه‌ها باید منفعت عمومی و سرمایه‌گذار برآورده شود. او با اشاره به بهره‌گیری از دانش و ابزارهای نوین همچون فناوری اطلاعات در فرآیند ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل گفت: توسعه IT در زیرساخت باعث کاهش هزینه‌ها و افزایش دقت در اجرا شده است و می‌توان از این فناوری‌ها به‌ویژه در بخش آزادراهی بهره‌مند شد. معاون ساخت و توسعه زیربناهای حمل‌ونقل یادآور شد: روش‌های کنترل پروژه سال ‌به ‌سال در حال تحول است و اگر مبنای کار، صدور خدمات فنی-مهندسی باشد باید خود را با دانش روز کنترل پروژه منطبق کنیم و این روش‌ها در داخل کشور مورد بازنگری قرار گیرد. میرشفیع با اشاره به الزامات قراردادهای مشارکتی بیان کرد: در این الزامات بحث کنترل کیفیت از اهمیت ویژه‌یی برخوردار است که توسط سرمایه‌گذار انجام می‌شود و دولت در این خصوص بیشتر به تضمین کیفیت می‌پردازد که نیازمند به‌کارگیری نظام‌نامه جدیدی است.

 پروازهای حج از 28 تیرماه آغاز می‌شود

مسوول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران گفت: عملیات اعزام زائران ایرانی به سرزمین وحی برای حج تمتع، 28 تیرماه امسال آغاز و تا 24 مردادماه ادامه خواهد داشت.

سیدمحمود رضوی در گفت‌وگو با ایرنا، افزود: پیش از آغاز عملیات انتقال زائران، عوامل حج تمتع امسال از 22 تیرماه به عربستان عزیمت خواهند کرد. او با بیان اینکه نخستین پرواز زائران ایرانی از چهار فرودگاه اهواز، بوشهر، مشهد و امام‌خمینی (ره) تهران انجام خواهد شد، گفت: همه این پروازها از چهار فرودگاه زائران را به مدینه منوره منتقل می‌کنند. مسوول عملیات حج شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران ادامه داد: طبق برنامه مقرر شده که شرکت هواپیمایی ایران‌ایر از

10 فرودگاه کرمان، همدان، یزد، اصفهان، اهواز، بندرعباس، بوشهر، بیرجند، رشت و شیراز زائران ایرانی را جابه‌جا خواهد کرد. رضوی گفت: شرکت هواپیمایی سعودی هم امسال از هشت فرودگاه ارومیه، تبریز، زاهدان، زنجان، ساری، کرمانشاه، گرگان و مشهد نسبت به جابه‌جایی زائران ایرانی اقدام خواهد کرد و علاوه بر این شرکت‌های ایران‌ایر و سعودی پروازهای فرودگاه امام‌خمینی(ره) را انجام خواهند داد. این مقام مسوول در شرکت فرودگاه‌های کشور اظهار کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده زائران ایرانی عازم سرزمین وحی امسال از استان‌های تهران، سمنان، قزوین، قم، لرستان، البرز، مرکزی و کاشان از فرودگاه امام‌خمینی (ره) به عربستان‌سعودی عزیمت خواهند کرد. به گفته رضوی، امسال هم حدود 85 هزار زائر ایرانی عازم سرزمین وحی می‌شوند و هیچ برنامه‌یی برای انجام پروازهای حج تمتع امسال از فرودگاه پیام انجام نشده و امسال پروازهای فرودگاه اردبیل هم به تبریز منتقل شده است. امسال حدود 85 هزار نفر زائر ایرانی از 19 فرودگاه کشور به سرزمین وحی انتقال می‌یابند که عملیات رفت از 28 تیرماه و عملیات بازگشت حجاج به میهن اسلامی از سوم شهریورماه آغاز خواهد شد.

 تامین 22 درخواست رانندگان جاده در دستور کار دولت

معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی، گفت: باتوجه به برگزاری نشست‌های پیوسته با نمایندگان رانندگان حمل و نقل برون‌شهری، تامین 22 خواسته آنها در دستور کار این سازمان قرار گرفته است. فرامرز مداح در گفت‌وگو با ایرنا افزود: بخشی از این خواسته‌ها مربوط به سازمان راهداری است و بخشی دیگر باید توسط سایر دستگاه‌ها محقق شود. او با اشاره به وضعیت بیمه و سخت و زیان‌آور بودن کار رانندگان گفت: در این رابطه با سازمان تامین اجتماعی وارد مذاکره شدیم تا مشکلات رانندگان در این زمینه برطرف شود. معاون سازمان راهداری تاکید کرد: دست‌اندرکاران این سازمان با همه توان به‌دنبال رفع مشکلات رانندگانند تا بتوانند پیش از مردادماه امسال بسیاری از خواسته‌های رانندگان را برطرف کنند. مداح با تاکید بر اینکه سازمان راهداری در واردات و تامین لاستیک و لوازم یدکی نقشی ندارد، افزود: باتوجه به مذاکرات انجام شده با مسوولان وزارت صنعت، معدن و تجارت، از 14 تیرماه امسال توزیع لاستیک با نرخ مصوب برای رانندگان آغاز شده است. او با تاکید بر توزیع عادلانه بار در بنادر و گمرکات کشور گفت: با سازمان بنادر و دریانوردی مذاکره و مقرر شده از هفته آینده مشخصات کامیون‌ها را برای ورود به محوطه بندری به این سازمان اعلام کنیم؛ این در تحقق توزیع عادلانه بار در بنادر برای رانندگان حمل و نقل عمومی جاده‌یی بسیار موثر خواهد بود. معاون برنامه‌ریزی سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی یادآور شد: برای جلوگیری از دلال‌بازی و سوداگری در بخش تامین بار رانندگان، توافق اولیه با گمرک انجام شده تا تنها کامیون‌هایی که از سالن‌های بار معرفی می‌شوند وارد محوطه گمرک شوند. مداح با بیان اینکه گمرک اعلام کرده تحقق کامل این مساله زمان‌بر است، گفت: با این حال گمرک موافقت اولیه را در این زمینه اعلام کرده و در صورت اجرای آن هیچ کامیونی برای حمل بار به صورت غیرقانونی وارد محوطه گمرک نخواهد شد. این مقام مسوول تاکید کرد: این اقدام، دلالی و اخذ کمیسیون‌های غیرقانونی و بیشتر از رانندگان را بسیار کم خواهد کرد. مداح افزود: از طرفی بسترهای لازم برای صدور بارنامه‌های الکترونیکی در کشور فراهم شده و اکنون در بسیاری از استان‌ها در حال اجراست؛ این نیز می‌تواند از دریافت کمیسیون‌های غیرقانونی از رانندگان موثر باشد.

 

ارسال نظر