گرانی ملک علت استقبال مردم از مسکن مهر

۱۳۹۷/۰۴/۱۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۵۰۷۳

 قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر گفت: ۱۰۰هزار واحد فاقد متقاضی در مسکن مهر سراسر کشور وجود دارد که گرانی‌های اخیر باعث شده مردم از خرید این واحدها استقبال کنند البته تاکنون در برابر افزایش قیمت نهایی مسکن مهر برای تحویل به متقاضیان مقاومت کرده‌ایم.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، احمد اصغری‌مهرآبادی درباره آخرین وضعیت پروژه مسکن مهر و اعتبارات مورد نیاز برای اتمام آن اظهار کرد: در کارگروه مسکن که با پیشنهاد وزیر و دستور معاون اول رییس‌جمهوری تشکیل شده، اعتباراتی که برای تکمیل مسکن مهر پیش‌بینی شده ۱۱هزار و ۵۰۰ میلیارد تومان است و قرار بر این شده که این اعتبارات برای تاسیسات زیربنایی آب، برق و... هزینه شود.

او با بیان اینکه این اعتبارات در 3مرحله تامین می‌شود‌، گفت: مقرر شده در مرحله اول ۱۰۷هزار واحد با ارائه اعتبارات هزار و ۴۰۰میلیارد تومانی تحویل داده شود که دریافت این رقم را از سازمان برنامه پیگیری می‌کنیم و در این راستا هفته آینده جلسه‌یی با آقای نوبخت برگزار خواهد شد.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: اگر ۱۴۰۰میلیارد تومان تامین شود، امسال ۱۰۷هزار مسکن مهر تحویل خواهد شد البته ستاد اقتصاد مقاومتی تحویل ۱۵۰هزار واحد را تکلیف کرده که وزارت راه و شهرسازی هم کار ساخت این تعداد واحد را به اتمام رسانده و باید اعتبارات مورد نیاز به دستگاه‌های ذی‌ربط پرداخت شود تا از آن محل زیرساخت‌ها به اتمام برسد

اصغری‌مهرآبادی با بیان اینکه درحال حاضر۲۲۰هزار واحد مسکن مهر باقی مانده است، ادامه داد: از این تعداد مسکن مهر باقیمانده ۱۰۰هزار واحد فاقد متقاضی است که برای استفاده از آنها از دولت مجوزهایی را دریافت کرده‌ایم.

او افزود: ۱۲۰هزار واحد دیگر باقیمانده هم درگیر بحث‌های حقوقی هستند و رای نهایی باید صادر شود تا کار ادامه پیدا کند. از لحاظ عملیات عمرانی از ساخت واحدها چیزی باقی نمانده و در نهایت ساخت ۸۰ هزار واحد از مسکن مهر در سراسر کشور باقی مانده و مهم‌ترین بخش از اتمام مسکن مهر ‌اتمام زیرساخت‌هاست.

قائم‌مقام وزیر راه و شهرسازی در طرح مسکن مهر درباره آخرین پیشرفت فیزیکی مسکن مهر پردیس گفت: از پروژه مسکن مهر پردیس ۶۰ هزار واحد به اتمام رسیده و درحال حاضر ۲۰ الی ۲۲هزار واحد دیگر باقی مانده است.

او تصریح کرد: ساخت واحدهای باقیمانده از حل آورده نقدی مردم و تسهیلات بانکی است و بانک هم تا ۴۰میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان ارائه می‌دهد و مابقی آن را باید خود مردم بیاورند البته نیاز اساسی وزارتخانه در پردیس اعتبارات برای اتمام زیرساخت‌هاست. اصغری‌مهرآبادی با اشاره به ارزش افزوده‌یی که در مسکن مهر برای متقاضیان ایجاد شده است، گفت: خوشبختانه ارزش افزوده قابل توجهی در مسکن مهر برای متقاضیان ایجاده شده و به همین دلیل عده‌یی هم از مسکن مهر فاقد متقاضی استقبال کرده‌اند.

 

ارسال نظر