ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۹۷۴

آغاز عرضه لاستیک دولتی به کامیون‌داران از امروز

به فاصله 3روز پس از اعلام ارائه پیشنهاد عرضه بدون واسطه لاستیک خودروهای سنگین به کامیون‌داران در پایانه‌های بار و مسافر، معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی گفت: فروش لاستیک با نرخ دولتی به رانندگان از امروز آغاز می‌شود.

به گزارش تسنیم، یک‌شنبه‌یی که گذشت معاون حمل و نقل سازمان راهداری از عرضه مستقیم لاستیک با نرخ ارز دولتی در پایانه‌های بار و مسافر سراسر کشور خبر داده و گفته بود: به سازمان حمایت از مصرف‌کنندگان و تولیدکنندگان پیشنهاد داده و اعلام آمادگی کرده‌ایم در پایانه‌های بار و مسافر غرفه به صورت رایگان در اختیار شرکت‌های تولیدکننده یا واردکننده قرار گیرد تا لاستیک بدون واسطه و دلال به دست رانندگان برسد.

او از قول وزارت صنعت برای عملیاتی کردن این پیشنهاد خبر داد و گفت: پیگیر هستیم این کار عملیاتی شود تا آنجایی که لازم است قطعات و لاستیک با ارز مصوب در اختیار رانندگان قرار گیرد.

این درحالی است که او از آغاز توزیع لاستیک با نرخ مصوب دولتی از امروز پنج‌شنبه 14تیر ماه خبر داده است.

امانی در این باره گفته است؛ از پنج‌شنبه 14تیر اطلاعات لاستیک‌های مورد نیاز از نظر تعداد، سایز و قیمت در اختیار عاملین مجاز توزیع‌کننده قرار می‌گیرد تا براساس آن توزیع‌کنندگان صرفاً با معرفی‌نامه‌های صادره توسط سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی اجازه دارند به مدت یک هفته نسبت به فروش لاستیک با قیمت مصوب اقدام کنند.

او افزود: توزیع‌کنندگان به هیچ عنوان حق فروش خارج از معرفی‌نامه‌های صادره نداشته و در صورت مشاهده مصداق تخلف عرضه خارج از شبکه مجاز با متخلفان برخورد قانونی خواهد شد.

معاون حمل‌ونقل سازمان راهداری با تاکید بر اینکه روند مذکور هر هفته به ‌صورت مستمر ادامه خواهد داشت، اظهار کرد: موجودی لاستیک‌ها از وارد‌کنندگان اخذ و طبق روال فوق اقدام می‌شود و از این تاریخ به بعد همه لاستیک‌های وارداتی مورد نیاز بخش حمل‌ونقل جاده‌یی صرفا از روش مذکور توزیع خواهد شد.

به گفته امانی در صورت نیاز این آمادگی از طرف سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی وجود دارد تا محل مناسبی را در پایانه‌های بار و مسافر در اختیار توزیع‌کنندگان لاستیک قرار دهد.

 

احتمال تحویل ۶ فروند ATR تا ۳ ماه آینده

مشاور وزیر راه و شهرسازی گفت: شرکت ATR از اداره کنترل دارایی‌های خارجی امریکا، صدور مجوز موردی برای تحویل ۶ فروند ATR به ایران را تا پایان ضرب الاجل ترامپ درخواست کرده است.

اصغر فخریه کاشان در گفت‌وگو با مهر در خصوص آخرین وضعیت هواپیمای ATR پس از خروج امریکا از برجام، اظهار کرد: نمایندگان شرکت هواپیماسازی ATR به ما اعلام کرده‌اند که از امریکا صدور مجوز موردی برای تحویل تعدادی از هواپیماهای باقی‌مانده از قرارداد فروش هواپیما به ایران را درخواست کرده‌اند.

وی ادامه داد: با این حال مشخص نیست که آیا امریکایی‌ها مجوز فروش هواپیما را به شرکت ATR می‌دهند یا نه، بلکه صرفاً درخواست صدور مجوز به امریکا ارسال شده است.

مشاور وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل درباره تعداد هواپیماهایی که قرار است ATR برای تحویل آنها به ایران از امریکا مجوز بگیرد، گفت: شرکت ATR به ما اعلام کرده است می‌توانیم تا پیش از پایان ضرب‌الاجل اعلامی از سوی امریکا، ۶ فروند هواپیما از خط تولید خارج کرده و به ایران‌ایر تحویل ‌دهیم. فخریه کاشان درباره تامین مالی این ۶ فروند ATR تصریح کرد: پول لازم برای خرید این تعداد هواپیما آماده است و در صورتی که آنها بتوانند مجوز را از امریکایی‌ها بگیرند، پول ۶ فروند ATR را به این شرکت پرداخت می‌کنیم.

براساس این گزارش، ضرب الاجل ترامپ به شرکت‌های اروپایی و امریکایی که در دوره پسابرجام با ایران قرارداد امضا کرده‌اند، برای تحویل کالاهای خود به ایران و اتمام هر گونه رابطه اقتصادی با کشورمان ظرف کمتر از ۳ماه آینده به اتمام می‌رسد.

3 میلیون و 400 هزار واحد روستایی سنددار شدند

محمدرضا شاملو، معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی گفت: تاکنون برای 3میلیون و 400هزار واحد مسکن روستایی کشور سند مالکیت صادر شده است. به گزارش ایرنا، شاملو افزود: براساس سیاست‌های از پیش تدوین شده، صدور سند برای واحدهای روستایی بالای 20خانوار برعهده این نهاد است. او افزایش ارزش مالکیت و ثبت قانونی منازل روستایی، جلوگیری از تعارض‌های احتمالی، وثیقه مطمئن جهت دریافت تسهیلات، جلوگیری از مهاجرت روستاییان و نیز رونق در امر خرید و فروش ملک را ازجمله مزایای صدور اسناد مالکیت واحدهای روستایی برشمرد. به گفته شاملو، طرح توسعه پایدار منظومه‌های روستایی کشور نیز براساس ظرفیت و توانمندی‌های مناطق انتخاب و به مورد اجرای گذاشته خواهد شد.

معاون عمران روستایی بنیاد مسکن انقلاب اسلامی با بیان اینکه هر طرح هادی روستایی پس از یک دوره 10ساله نیازمند بازنگری است، ادامه داد: از 39هزار و 450روستای بالای 20خانوار در کشور تاکنون برای 37هزار و 700روستا این طرح تهیه شده است.

او یادآور شد: امسال دولت برای نوسازی و مقاوم‌سازی هر یک از واحدهای روستایی کشور 250میلیون ریال تسهیلات ارزان قیمت ارائه می‌دهد.

 

ارسال نظر