در شهر

۱۳۹۷/۰۴/۱۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۹۷۳

 دستورالعمل جدید حمل و نقل دانش‌آموزی ابلاغ شد

مدیرعامل اتحادیه تاکسیرانی‌های شهری کشور از بازنگری و اصلاح دستورالعمل حمل و نقل دانش‌آموزی خبر داد.

به گزارش ایسنا، مرتضی ضامنی آخرین وضعیت سامانه پایش ناوگان حمل و نقل دانش‌آموزی را تشریح کرد و گفت: دستورالعمل حمل و نقل دانش‌آموزی در دستور کار قرار گرفت و پس از اصلاح، توسط وزیر کشور هفته گذشته ابلاغ شد که کار مشترکی میان وزارت کشور و وزارت آموزش و پرورش است.

وی ادامه داد: با توجه به اینکه استفاده از سیستم‌های برخط و نوین قاعدتا در دستور کار همه حوزه‌ها است، در ماده 5 دستورالعمل اصلاحیه جدید نیز تکلیف شده تا سازمان شهرداری‌ها حتما سرویس مدارس را مبتنی بر سامانه برخط قرار دهند. این کار از دو سال پیش با همکاری وزارت آموزش و پرورش آغاز و سامانه پایش را ایجاد کردیم و با ابلاغ دستورالعمل آن امیدواریم که در حوزه حمل و نقل دانش‌آموزی شرایطی فراهم شود تا حمل و نقلی ایمن، آسان و با امنیت خاطر برای والدین داشته باشیم.

به گزارش ایسنا، به دلیل مشکلات و ابهامات دستورالعمل حمل و نقل دانش‌آموزی، این دستورالعمل نیاز به اصلاح داشت تا در این اصلاح ضمن برطرف شدن ابهامات، دستورالعمل کاراتر و متناسب با پیشرفت تکنولوژی باشد که این بازنگری انجام شد و دستورالعمل جدید توسط وزیر کشور ابلاغ شد.

 غلظت ذرات معلق در پایتخت افزایش می‌یابد

حسین شهبازی، مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کیفیت هوای تهران با اشاره به وزش باد در تهران از دیروز

(13 تیرماه) از خیزش گرد و خاک در پایتخت و افزایش نسبی غلظت ذرات معلق خبر داد. به گزارش ایسنا، مدیر واحد مدل‌سازی و پیش‌بینی شرکت کیفیت هوای تهران تصریح کرد: انتظار می‌رود وزش باد در برخی ساعات سبب خیزش گرد و خاک و افزایش نسبی غلظت ذرات معلق شود.

 تذکر درباره زمان و نحوه آبیاری فضای سبز تهران

حجت نظری، عضو کمیسیون فرهنگی و اجتماعی شورای شهر تهران به سازمان بوستان‌ها بابت نحوه و زمان آبیاری فضای سبز پایتخت در روزهای کم آبی تذکر داد.

به گزارش ایسنا، نظری با تاکید بر لزوم صرفه جویی در مصرف آب گفت: به نحوه و زمان آبیاری پارک‌ها و فضای سبز پایتخت انتقاداتی وارد است که طی نامه‌یی به رییس سازمان پارک‌ها و فضای سبز شهر تهران تذکر داده و خواستار حل این مساله شدم.

وی با بیان اینکه چند سالی است که کشور ما وارد یک دوره خشکسالی شده و در این میان تهران نیز با توجه به وضعیت اقلیمی و جمعیتش جزو استان‌هایی است که پیامدهای خشکسالی بیشتر بر آن نمود پیدا خواهد کرد، گفت: در همین راستا لازم است تمامی دستگاه‌ها و ارگان‌های مختلف در سطح شهر تهران در کنار شهروندان برای صرفه‌جویی در مصرف آب و مصرف بهینه آن اقدام کنند.

نظری ادامه داد: سازمان بوستان‌ها موظف است، نسبت به انتخاب و کاشت گیاهان متناسب با اقلیم شهر تهران اقدام کرده و از کاشت گیاهانی همچون چمن که مصرف آب بالایی دارد، خودداری کنند.

این عضو شورای شهر تهران گفت: همه ما در برابر آب مسوول هستیم و باید از آن حراست کنیم و درخواست من از شهروندان این است که بر نحوه و زمان آبیاری پارک‌ها از سوی پیمانکاران شهرداری نظارت کنند و اگر خدایی ناکرده شاهد عدم آبیاری مناسب بودیم این موضوع را اطلاع دهند تا هر چه سریع‌تر اقدامات لازم صورت گیرد.

 عمر ۱۱ تا ۱۵ ساله ۳۲۰۰ اتوبوس‌ شرکت واحد

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی تهران و حومه، گفت: ۷۶درصد اتوبوس‌های شرکت واحد معاینه فنی دارند و مشکل ترمز عامل اصلی ردی اتوبوس‌ها در مراکز معاینه فنی است.

به گزارش مهر، پیمان سنندجی با اشاره به برگزاری جلسات هفتگی بررسی بخشنامه جدید معاونت حمل و نقل در خصوص دریافت برگه معاینه فنی از سوی اتوبوس‌های شرکت واحد و اصلاح اتوبوس‌های دودزا گفت: در جلسه نخست وضعیت ناوگان اتوبوسرانی مورد بررسی قرار گرفت. درحال حاضر از ۶۲۰۰ اتوبوس ۸۵ دستگاه بالای ۱۶سال عمر دارند.

وی ادامه داد: ۳۲۰۰ اتوبوس عمر بین ۱۱تا ۱۵سال دارند و ۱۳۰۰ اتوبوس نیز عمر بین ۶ تا ۱۵سال دارند و تنها ۶۳۰ اتوبوس عمر بین ۱ تا ۵ سال دارند. بنابراین وضعیت ناوگان خوب نیست.

مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه ۷۶درصد اتوبوس‌های شرکت واحد دارای معاینه فنی هستند، گفت: براساس مصوبه هیات وزیران، اتوبوس‌های برون شهری و خودروهای سنگین بالای ۱۰سال هر ۳ ماه یک بار و اتوبوس‌های سبک و سنگین زیر ۱۰سال هر ۶ ماه یک بار باید معاینه فنی دریافت کنند. همچنین موضوع اتوبوس‌های گاز سوز نیز مورد بررسی قرار گرفت که به دلیل تست مخازن و تعویض آنها از لحاظ معاینه فنی مشکلی نداشتند.

سنندجی با بیان اینکه دلیل ردی اتوبوس‌های شرکت واحد در معاینه فنی ۸ آیتم است که دودزایی رتبه هفتم را دارد، گفت: بیشترین دلیل ردی اتوبوس‌ها در معاینه فنی مشکل ترمز است و فرسودگی اتوبوس‌ها همانطور که پیش از این گفتم دلیلی بر دودزا بودن آنها نیست. موضوع اصلی ایمنی است که باید به آن توجه ویژه شود. مدیرعامل شرکت واحد اتوبوسرانی با بیان اینکه لایروبی مخازن سوخت اتوبوس‌ها نیز در این جلسه بررسی شد، گفت: همه اتوبوس‌ها طی یک زمان‌بندی مشکلات فنی شان برطرف خواهد شد تا آن ۲۵درصد نیز تا پایان شهریور ماه بتوانند معاینه فنی دریافت کنند.

سنندجی با اشاره به گزارشی که توسط شرکت کنترل کیفیت هوا در خصوص آنالیز سوخت تهیه شده بود، گفت: غلظت گوگرد سوخت مورد استفاده اتوبوس‌های شرکت واحد باید کمتر از

۵۰ ppm  باشد درحالی که در ۳نمونه گرفته شده، غلظت گوگرد 68 ppm، 140 ppm و 64 ppm بود که بر آلودگی هوا تاثیرگذار است بنابراین باید سوخت استاندارد نیز به اتوبوس‌ها داده شود.

وی تاکید کرد: بحث نصب فیلتر دوده و نوسازی ناوگان از موضوعات دیگری است که در جلسات بعد به آن پرداخته خواهد شد. چند مدل برای نوسازی ناوگان از سوی دولت پیشنهاد شده که در این جلسات مورد بررسی قرار می‌گیرد.

 

ارسال نظر