اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۰۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۴۹۴

علت واقعی لغزش خودروها در جاده چالوس مشخص نیست

مدیرکل راهداری اداره‌کل راهداری و حمل و نقل جاده‌یی البرز گفت: با قطعیت نمی‌توان در مورد علت لغزندگی برخی نقاط در محور کرج- چالوس نظر داد.  عباس صفری در گفت‌وگو با ایسنا اظهار کرد: علت‌یابی برای لغزش خودروها در برخی از نقاط جاده چالوس کار ساده‌یی نیست. به عنوان یک کارشناس نه به ‌طور قطع می‌توانم بگویم علت لغزش خودروها در این محور ریختن گازوییل است و نه جنس آسفالت؛ چون بدون شک در این امر عوامل دیگری نیز دخیل هستند.

وی ابراز کرد: بدون شک سرعت راننده، نوع خودرو، شرایط جوی در زمان وقوع حوادث و بسیاری عوامل دیگر را باید در بررسی این جریان لحاظ کرد. وی افزود: وظیفه اداره‌کل راهداری ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز در محورهای مواصلاتی استان است و این مساله صرفا به جاده چالوس محدود نیست.  این مسوول توضیح داد: به هر حال معاونت راهداری وظیفه دارد فارغ از هر دلیلی برای لغزش خودروها نسبت به ایمن‌سازی نقاط حادثه‌خیز و مدیریت سرعت در محور کرج- چالوس اقدام کند. صفری اضافه‌ کرد: هنوز هیچ گزارشی مستندی از پلیس راه مبنی بر اینکه در نقاطی از محور کرج- چالوس لغزندگی وجود دارد به دست ما نرسیده است.

افزایش دما تا ۵ درجه در اغلب نقاط کشور

با توجه به تقویت الگوی تابستانه در تراز میانی جو، پیش‌بینی می‌شود از روز شنبه تا اواسط هفته آینده دمای هوا در اغلب نقاط به ویژه نیمه شمالی بین ۳تا ۵ درجه افزایش یابد‌ و بیشینه دمای تهران روز یک‌شنبه و دوشنبه هفته آینده به ۴۱درجه برسد.  به گزارش فارس، براساس تحلیل آخرین نقشه‌های پیش‌یابی و هواشناسی در 3روز آینده در اغلب نقاط کشور آسمان صاف و آفتابی است.

در این مدت در مناطقی از شمال شرق، شرق، جنوب شرق و دامنه‌های جنوبی البرز در استان‌های سمنان، قم، مرکزی، جنوب تهران و بخش‌هایی از اصفهان وزش باد شدید پیش‌بینی می‌شود که در منطقه زابل و جنوب سمنان با خیزش گرد و خاک همراه است. در 3روز آینده در استان‌های خوزستان و بوشهر نیز وزش باد پیش‌بینی می‌شود که در برخی مناطق سبب وقوع گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد. روزهای پنج‌شنبه و جمعه در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق بوشهر وزش باد پیش‌بینی می‌شود‌ که در برخی مناطق سبب گرد و خاک و کاهش کیفیت هوا خواهد شد.  دو روز آینده به ویژه در ساعات بعدازظهر در ارتفاعات جنوب سیستان و بلوچستان و شرق هرمزگان رشد ابر و احتمال رگبار و رعد و برق پیش‌بینی می‌شود.  در 3روز آینده هوای گرم در جنوب غرب و جنوب کشور ماندگار است و از روز جمعه در نوارشمالی و شرقی کشور شاهد افزایش 2تا 4درجه‌یی دما خواهیم بود.  با توجه به تقویت الگوی تابستانه در تراز میانی جو پیش‌بینی می‌شود از روز شنبه تا اواسط هفته آینده دمای هوا در اغلب استان‌های کشور(به ویژه نیمه شمالی) بین 3تا 5 درجه افزایش یابد‌، انتظار داریم بیشینه دمای تهران روز یک‌شنبه و دوشنبه به حدود 41درجه سلسیوس برسد از این رو توصیه می‌شود جهت مدیریت در مصرف بهینه آب و برق تمهیدات لازم به کار گرفته شود.

دستگاه‌های دولتی موظف به کاهش ۵۱ درصدی اتلاف انرژی

معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: طبق ماده ۴۴ قانون برنامه ششم توسعه دولت مکلف شده، میزان مصرف انرژی را تا ۵۱ درصد کاهش دهد.  به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، حامد مظاهریان در دومین کنفرانس بین‌المللی نقش مهندسی مکانیک در ساخت و سازهای شهری با بیان اینکه همه مسوولان از اهمیت بحث انرژی و تاثیرگذاری آن بر محیط زیست آگاه هستند، اظهار کرد: نقش مهندسی مکانیک در تصمیمات مرتبط با حوزه ساخت و ساز می‌تواند زمینه‌ساز کاهش مصرف انرژی باشد.  وی افزود: دانشگاه‌های خارج از کشور درحال تحقیق روی پدیده‌یی هستند که بتوانند دمای محیط را متناسب با دمای بدن انسان کنند به‌ طوری که انسان در محیطی که قرار دارد، بتواند بهترین دما را تجربه کند.  مظاهریان تصریح کرد: با دستگاه‌هایی که در این دانشگاه‌ها اختراع می‌شود به ازای هر یک درجه 7درجه کاهش مصرف انرژی خواهیم داشت.  معاون مسکن و ساختمان وزیر راه و شهرسازی گفت: هم‌اکنون این کارهای تحقیقاتی درحال انجام است و به زودی وارد مراحل نهایی و ابلاغ می‌شود.  وی با اشاره به اینکه در بعد اجرایی دو کار مهم و اساسی را شروع کرده‌ایم، افزود: آیین‌نامه ماده ۱۸ قانون مصرف انرژی و جهت‌گیری آن به سمت فضای سبز و خانه سبز درحال اجرایی شدن است.

مظاهریان با اشاره به اینکه آیین‌نامه ماده ۱۸ هم‌اکنون تهیه و به تصویب دولت رسیده است، گفت: دولت در این آیین‌نامه تغییرات را از خود شروع و به همه دستگاه‌های خود ابلاغ کرده است که باید در ۵سال آینده میزان مصرف انرژی خود را کاهش دهند؛ در غیر این صورت باید دستگاه‌ها دو برابر مصرف انرژی خود هزینه پرداخت کنند.

 

ارسال نظر