ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۴/۰۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۱۶۱

تلاش هند برای بهره‌برداری از بندر چابهار تا ۲۰۱۹

وزیر کشتیرانی هند گفت: این کشور تلاش می‌کند تا سال ۲۰۱۹ بندر استراتژیک چابهار ایران را به بهره‌برداری برساند. به گزارش تسنیم و به نقل از پایگاه خبری پی‌تی‌ای، نیتین گادکاری افزود: «هند تلاش می‌کند، بندر چابهار در ایران را تا سال 2019 عملیاتی کند و گشایش بندر چابهار دسترسی هند به کشورهای مشترک‌المنافع را تسهیل خواهد کرد.» وزیر کشتیرانی هند این اظهارات را در سخنانی با موضوع تلاش‌ها و ابتکارات دولت هند در 4سال گذشته و فعالیت‌های زیرساختی این کشور بیان کرد. این در حالی است که دولت امریکا به تازگی با اعلام خروج از توافق هسته‌یی با ایران، کشورها و شرکت‌های طرف همکاری با ایران را تهدید به تحریم کرده است.

کاهش شدید تولید مسکن در 2 سال گذشته

 دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان با بیان اینکه افزایش قیمت مسکن طی ماه‌های اخیر برای سازندگان مانند سم است، گفت: طی 2سال گذشته فقط ۶۰۰هزار واحد مسکونی ساخته شده در حالی که باید مطابق اسناد بالادستی 1.6میلیون واحد مسکونی ساخته می‌شد. فرشید پورحاجت در گفت‌وگو با تسنیم در خصوص وضعیت بازار مسکن و ساخت و سازها اظهار کرد: واقعیت آن است که با شرایط موجود بخش تولید رغبتی برای وارد شدن به حوزه ساخت و ساز مسکن ندارد. او توضیح داد: شرایط کار در این بخش بسیار سخت است، اما در سایر بخش‌های اقتصادی شرایط به مراتب سهل‌تری برای فعالیت در نظر گرفته می‌شود. پورحاجت با بیان اینکه ورود سازنده‌ها به بازار مسکن باعث وارد شدن آسیب به آنها می‌شود در تشریح دلایل رشد قیمت مسکن طی ماه‌های اخیر تصریح کرد: وقتی متناسب با نیاز کشور واحد مسکونی تولید نمی‌شود، همین اتفاق رشد قیمت‌ها روی می‌دهد. دبیر کانون سراسری انبوه‌سازان یادآور شد: بررسی‌ها نشان می‌دهد، طی سال‌های 95 و 96 سالانه کمتر از 300هزار واحد مسکونی در کشور ساخته شده است، این در حالی است که بر اساس اسناد بالادستی باید سالانه 800هزار واحد مسکونی ساخته شود.  

استقبال از صندوق یکم با افتتاح ۴۴۰ هزار حساب

حامد مظاهریان معاون وزیر راه و شهرسازی سطح استقبال از صندوق پس‌انداز مسکن یکم را مطلوب و قابل توجه توصیف کرد و گفت: تاکنون ۴۴۰هزار نفر در این صندوق حساب افتتاح کرده‌اند. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، مظاهریان گفت: حمایت از سمت تقاضای مسکن با تاکید بر افزایش قدرت خرید گروه‌های مصرفی و اقشار و طبقات متوسط جامعه برای خانه‌دار شدن از جمله مهم‌ترین سیاست‌های وزارت راه و شهرسازی در سال‌های اخیر بوده که راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن یکم یکی از نمودهای بارز تحقق این سیاست‌هاست. وی با بیان اینکه آمارها حاکی از استقبال قابل توجه از این صندوق جهت سپرده‌گذاری برای دریافت تسهیلات خرید مسکن است، گفت: تاکنون بیش از ۴۴۰هزار نفر برای دریافت ارزان‌ترین و مناسب‌ترین شکل تسهیلات خرید مسکن که هم ‌اکنون از طریق سپرده‌گذاری در صندوق پس‌انداز مسکن به متقاضیان واجد شرایط پرداخت می‌شود، اقدام به سپرده‌گذاری در صندوق یکم کرده‌اند، طوری که در حال حاضر روزانه به‌طور متوسط حدود ۱۲۰۰ متقاضی جدید نیز به جمع متقاضیان و سپرده‌گذاران قبلی اضافه می‌شود. مظاهریان راه‌اندازی صندوق پس‌انداز مسکن یکم را مهم‌ترین اقدام صورت گرفته برای حمایت از متقاضیان مصرفی خرید مسکن در دولت تدبیر و امید اعلام کرد و گفت: طی سال‌های اخیر چند گروه عمده در راس سیاست‌های حمایتی دولت و وزارت راه و شهرسازی در حوزه مسکن قرار گرفته‌اند؛ خانه اولی‌ها، ساکنان بافت‌های فرسوده و سکونتگاه‌های غیررسمی، گروه‌های کم درآمد و زنان خود سرپرست خانوار و همچنین همه متقاضیان مصرفی واحدهای مسکونی افرادی هستند که به اعتقاد دولت باید تامین مسکن آنها در چارچوب برنامه‌ها و سیاست‌های حمایتی مناسب دنبال شود.

 

ارسال نظر