اخبار

۱۳۹۷/۰۴/۰۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۴۰۸۲

رشد قیمت مسکن متوقف شد؟

حسن محتشم عضو هیات‌مدیره انجمن انبوه‌سازان تهران با تاکید بر اینکه رشد نرخ ارز دلیل اصلی افزایش قیمت مسکن بود، گفت: قیمت مسکن شاید در آینده افزایش یابد اما فعلا متوقف است.

محتشم در گفت‌وگو با فارس گفت: باتوجه به شرایط اقتصادی در کشور و کاهش عرضه مسکن قیمت مسکن شاید در آینده افزایش بیشتری داشته باشد.

او با بیان اینکه روند افزایش قیمت مسکن فعلا متوقف است، گفت: رشد نرخ ارز و کاهش ارزش پول ملی باعث رشد قیمت مسکن شد اما باید درنظر داشته باشیم که کاهش عرضه و رشد تقاضا می‌تواند خطرناک باشد.

محتشم درباره راهکارهای جلوگیری از رشد بیش از حد قیمت‌ها ادامه داد: متعادل شدن عرضه و تقاضا همواره جزو آرزوهای کشور در حوزه ساخت و ساز بوده است بنابراین چنانچه عرضه از مسکن عقب بماند رشد قیمت‌ها به‌دلیل عقب ماندن عرضه از تقاضا اجتناب‌ناپدیر خواهد بود. او تاکید کرد: باید ساخت و ساز تسهیل شود بنابراین دولت با اعطای تسهیلات به بخش عرضه و تقویت تقاضا می‌تواند به متعادل کردن عرضه و تقاضا کمک کند. محتشم درخصوص آینده بازار مسکن گفت: وقتی مردم و سرمایه‌ها برای حفظ سرمایه‌های خود و ارزش دارایی‌های خود به دنبال یک محل امن برای سرمایه‌گذاری می‌گردند بهترین راه را در خرید ملک می‌بینند و همین استقبال باعث رشد تقاضا و بالا رفتن قیمت مسکن می‌شود.

انتقال بارانداز تهران به فرودگاه امام (ره)

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه ۶۰ کیلومتر از ۱۵۸ کیلومتر طول آزادراه کنارگذر جنوبی تهران آسفالت شده است، گفت: نحوه دسترسی این پروژه به شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) قابل توجه است زیرا ۱۴ هکتار اراضی در شهر فرودگاهی امام خمینی داریم و قرار است بارانداز تهران به منتهی‌ الیه جنوب شرق شهر فرودگاهی امام منتقل شود که این آزادراه کمک بزرگی در جهت اجرای این هدف خواهد بود.

به گزارش فارس، عباس آخوندی اضافه کرد: با طراحی لجستیک پارک تهران در فرودگاه امام، بخش عمده‌یی از باراندازهای تهران به این سمت می‌آید و خدمات شهر تهران افزایش می‌یابد. به‌عنوان مثال، در بحران برف سال قبل که چندین کیلومتر ترافیک سنگین رخ داد با اجرای طرح بارانداز دیگر چنین مشکلاتی را نخواهیم داشت.

او با اشاره به اینکه دولت سهم خود را در قالب اوراق مشارکت در این پروژه پرداخت می‌کند، افزود: این آزادراه با سرمایه‌گذاری ۷۰درصدی قرارگاه خاتم و پیمانکاری قرارگاه در حال احداث است. آخوندی اظهار کرد: پروژه آزادراه کنارگذر جنوبی تهران به طول ۱۵۸ کیلومتر از مهم‌ترین پروژه‌های آزادراهی کشور است. او با بیان اینکه این پروژه بسیاری از آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها را به هم متصل می‌کند، اضافه کرد: اتصال آزادراه کرج-قزوین، آزادراه گرمسار-قم و محور گرمسار-سمنان به این آزادراه انجام می‌شود و این مسیر آزادراهی کمربند بزرگی به طول ۱۵۸ کیلومتر برای تهران محسوب می‌شود. وزیر راه و شهرسازی افزود: تکمیل این آزادراه می‌تواند در جهت بهبود محیط‌زیست، کاهش ترافیک و کاهش آلودگی در هوا موثر باشد. آخوندی ادامه داد: برآورد اولیه اجرای این پروژه بیش از ۱۶۰۰ میلیارد تومان بود که با تعدیل‌های سنواتی به حدود ۲۶۰۰ میلیارد تومان خواهد رسید. او بیان کرد: تاکنون ۸۷۰ میلیارد تومان صورت وضعیت در این پروژه انجام شده است، پروژه از ابتدای سال ۹۵ آغاز شد و هدف‌گذاری ما افتتاح آن در سال ۹۸ است، البته قرارگاه خاتم به‌عنوان پیمانکار و سرمایه‌گذار اعلام کرده است که این پروژه را تا پایان امسال به بهره‌برداری می‌رساند اما برنامه زمانبندی سال ۹۸ است. وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه پیشرفت پروژه تاکنون ۴۵درصد ارزیابی می‌شود، گفت: آخرین فناوری‌های راهسازی و زیرسازی در این پروژه اجرا شده است، همچنین این پروژه کارخانه قیر و آسفالت مدرن دارد که روزانه حدود ۳ هزار تن آسفالت تولید می‌کند.

 

ارسال نظر