بهره‌برداری رسمی از 5 پروژه عمرانی در شهر تهران

۱۳۹۷/۰۳/۳۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۹۹۴

پروژه پل دسترسی از بزرگراه امام علی(ع) به سمت غرب بلوار ارتش و مسیر راستگرد غرب به جنوب این تقاطع به همراه ۴پروژه عمرانی دیگر روز شنبه مورد بهره‌برداری قرار می‌گیرد.

به گزارش مهر ۵ پروژه پل دسترسی از بزرگراه امام علی(ع) به سمت غرب بلوار ارتش به همراه مسیر راستگرد غرب به جنوب تقاطع، فاز نخست تونل ارتباطی خیابان آرش به بلوار اسفندیار و بزرگراه آیت‌الله هاشمی‌رفسنجانی، مقاوم‌سازی و تغییر وضعیت پل کریمخان، کانال کمکی سرخه حصار(حد فاصل میدان بسیج تا پل دولت‌آباد) و بهسازی جاده دسترسی به مجتمع پسماند گود آبعلی عناوین طرح‌هایی است که صبح روز شنبه دوم تیر ماه سال جاری طی مراسمی با حضور مهندس سیدمحمدعلی افشانی، شهردار تهران رسما به بهره‌برداری می‌رسند.

پل دسترسی از بزرگراه امام علی(ع) به سمت غرب بلوار ارتش و مسیر راستگرد غرب به جنوب این تقاطع، بخش‌های دیگری از هسته مرکزی پروژه احداث پل‌های تقاطع‌ غیرهمسطح بلوار ارتش با بزرگراه‌های امام علی (ع) و شهید صیاد شیرازی است و با گشایش آنها نه تنها دسترسی ایمن و سریع شهروندان به غرب بلوار ارتش و میدان اقدسیه تامین خواهد شد بلکه امکان جمع‌آوری بار ترافیک شاخه شمالی محور دارآباد و هدایت آن به بزرگراه امام علی(ع) فراهم می‌شود.

از طرفی طبقه دوم تونل آرش- اسفندیار که به عنوان فاز نخست این پروژه راهگشای ترافیکی شناخته می‌شود شامل بیش از ۶۰۰ متر طول مسیر تونلی و رمپ‌های ورودی و خروجی است.

این معبر زیرزمینی با عبور از زیر بزرگراه مدرس، خیابان آرش غربی را به خیابان آرش شرقی متصل کرده و ضمن کاهش گردش‌های اضافی به بهینه‌سازی مصرف سوخت و زمان سفرهای درون‌شهری در محدوده منطقه ۳ کمک شایان توجهی کرده است. گفتنی است، فاز نخست تونل آرش- اسفندیار پیش از این مورد بهره‌برداری آزمایشی قرار گرفته و تحویل شهروندان شده است.

اما متعاقب آنکه تبدیل پل‌های فلزی شهر تهران به پل‌های کامپوزیت بتنی به عنوان راهکاری مناسب برای بهینه‌سازی هزینه‌های نگهداری و مرمت این دسته از پل‌ها مورد توجه مدیران شهری قرار گرفت، تلاش برای مقاوم‌سازی و تبدیل وضعیت پل کریمخان از تیر ماه سال ۱۳۹۶ آغاز شد. این پل پس از طی اقدامات مربوط به مقاوم‌سازی در ادامه مرحله نوسازی و تبدیل وضعیت، عرشه شمالی را طی تعطیلات نوروز امسال پشت سر گذاشت و حالا با اتمام عملیات اجرایی عرشه جنوبی همزمان با عید سعید فطر از یک سازه موقت و نا ایمن به یک پل دایمی و مقاوم در برابر بارهای ناشی از زمین لرزه تبدیل شده است.

پروژه بعدی کانال کمکی سرخه حصار(حد فاصل میدان بسیج تا پل دولت‌آباد) است؛ کانالی به طول تقریبی ۲۴۰۰متر(به عرض ۵ تا ۶ متر و عمق ۴متر) که در ادامه تونل کمکی کانال ابوذر واقع شده و هدف از اجرای آن افزایش ظرفیت کانال قدیمی سرخه حصار به عنوان یکی از مهم‌ترین مجاری عبور آب‌های سطحی شهر تهران است.

پروژه پنجم بهسازی جاده پسماند گود آبعلی شامل احداث جاده‌یی به طول ۲۵۰۰متر در دو لاین رفت و برگشت و با عرض تقریبی ۳۰متر در اراضی حد فاصل سرخه حصار و جاجرود بوده و هدف از اجرای آن، کاهش تراکم ترافیک و تسهیل تردد کامیون‌های حمل نخاله در مسیرهای منتهی به گود آبعلی است.

 

ارسال نظر