ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۳/۳۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۹۱۵

  سهم وام از بهای مسکن به ۲۸درصد کاهش یافت

مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: طبق محاسبه‌یی که انجام شده به‌طور متوسط نسبت تسهیلات مسکن به بهای مسکن از 48درصد به 28درصد کاهش یافته است. به گزارش فارس، ابوالقاسم رحیمی‌انارکی در جمع خبرنگاران در همایش پولی و بانکی اظهار کرد: سال گذشته 37 هزار فقره وام مسکن پرداخت شد که رشد 70درصدی نسبت به سال 95 داشته است. وی با اشاره به اعطای 11 هزار فقره وام ساخت مسکن در سال جاری، افزود: تسهیلات ساخت مسکن در این مدت 57درصد نسبت به مدت مشابه سال گذشته افزایش یافته است. وی در واکنش به اینکه با افزایش قیمت مسکن از نیمه دوم سال گذشته تاکنون، قدرت خریدی که ناشی از تسهیلات مسکن ایجاد شده بود، خنثی شد، گفت: متوسط قیمت هر متر مسکن در شهر تهران 5میلیون و 700 هزار تومان است. رحیمی‌انارکی ادامه داد: البته این قیمت، متوسط است به‌طوری که در برخی مناطق تهران نسبت وام به قیمت مسکن 70 تا 80درصد و در برخی مناطق 10درصد است. مدیرعامل بانک مسکن تصریح کرد: طبق محاسبه‌یی که انجام شده به‌طور متوسط نسبت تسهیلات مسکن به بهای مسکن از 48درصد به 28درصد کاهش یافته است. وی در پاسخ به اینکه آیا به نظر شما نباید از سیاست‌های مکمل مانند مالیات‌ها، برای کنترل قیمت مسکن استفاده کرد، گفت: بله؛ قطعا باید از سیاست‌های غیراعتباری برای بخش مسکن استفاده کرد.

  انتقال بخشی از پروازهای داخلی به فرودگاه امام(ره)

مدیرعامل شرکت شهر فرودگاهی امام‌خمینی‌(ره) توسعه فرودگاه را هسته اصلی توسعه شهر فرودگاهی دانست و از افتتاح ترمینال سلام، آغاز کلنگ‌زنی ترمینال ایرانشهر، انتقال بخشی از پروازها به فرودگاه امام، توسعه بار هوایی و انجام پروازهای حج به عنوان اتفاقات مهم پیش رو در این مجموعه یاد کرد. به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، شهرام آدم‌نژاد مدیرعامل و رییس هیات‌مدیره شرکت شهر فرودگاهی امام خمینی (ره) گفت: امسال بعد از افتتاح ترمینال سلام، بخشی از ظرفیت ترمینال موجود به پروازهای داخلی اختصاص داده خواهد شد. وی ادامه داد: در صورتی که ایرلاین‌ها از این طرح استقبال کنند، طرح توسعه دیگری را با مشورت مشاور در دست تهیه داریم که در صورت لزوم یک کریدور کاملا مجزا برای پروازهای داخلی احداث شود. آدم نژاد انجام پروازهای داخلی در فرودگاه امام‌خمینی (ره) را ضروری دانست و گفت: یکی از دلایلی که پرواز مستقیم ایرلاین‌های خارجی از سایر شهرها با استقبال بیشتری نسبت به پروازهای ایرانی مواجه می‌شوند، فاصله بین فرودگاه مهرآباد و امام‌خمینی (ره) است.  

  مشکلی برای برقراری پروازهای حج نداریم

آدم‌نژاد به برگزاری پروازهای حج در فرودگاه بین‌المللی امام خمینی (ره) اشاره کرد و گفت: تلاش می‌کنیم که پیش از انجام پروازهای حج عملیات اجرایی ترمینال سلام را تمام کرده و پروازها را از این ترمینال انجام دهیم. اما بارندگی‌های اخیر احداث زیرساخت جلوی ترمینال را با مشکل مواجه کرده، و به همین دلیل ممکن است این تلاش محقق نشود. وی ادامه داد: برای آنکه در صورت آماده نشدن ترمینال سلام، پروازهای حج با مشکل مواجه نشوند، برنامه‌ریزی‌هایی را برای آماده کردن ترمینال موجود برای انجام این پروازها انجام داده‌ایم. این مقام مسوول با اشاره به اینکه پروازهای حج مشکلی برای فرودگاه و عملیات پروازی ایجاد نمی‌کنند، گفت: برای این پروازها ۸ پرواز در روز به پروازهای فرودگاه اضافه می‌شود که رقم زیادی نیست. البته تعدادی کسانی که به واسطه پروازهای حج به فرودگاه مراجعه می‌کنند، بیشتر از مسافران عادی است، اما این ظرفیتی برای فرودگاه است تا بتواند مدیریت خود را به هموطنان نشان دهد.

 

ارسال نظر