اولویت شهرداری، اتمام پروژه‌های نیمه‌ تمام

۱۳۹۷/۰۳/۲۴ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۵۸۷

شهردار تهران در مراسم معارفه معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران با تاکید بر اولویت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام گفت: اولویت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام است و خوشبختانه من با جزییات کار در تهران آشنا هستم.

به گزارش ایلنا، افشانی دیروز در آیین تودیع پیروز حناچی و معارفه ایرج معزی به عنوان معاون فنی و عمرانی شهرداری تهران ضمن تاکید بر اولویت اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام در این حوزه از ضرورت کسب رضایت مردم سخن گفت.

او در این جلسه گفت: لازم می‌دانم از زحمات و خدمات دکتر حناچی تشکر کنم. با توجه به اینکه سابقه، شهرت و تحصیلات دکتر حناچی در حوزه شهرسازی است و با توجه به مشورت با خودشان، تصمیم بر آن شد که ایشان در پست معاونت شهرسازی مشغول شوند.

وی افزود: جناب مهندس معزی تحصیلات و سوابقی مرتبط با حوزه عمران دارند. آخرین مسوولیت ایشان مدیر شرکت سپهر در بانک صادرات بودند که به زحمت توانستم رییس بانک را راضی کنم چون تازه فعالیت خود را آغاز کرده بود.

شهردار تهران با اشاره‌ به اهمیت معاونت عمرانی گفت: این تصور را نداشته باشیم که تنها مدیران فنی متوجه تغییرات و روند یک پروژه هستند درحالی که مردم بهتر پیگیر هستند. مردم قبلا روند ساخت پل‌ها و پروژه‌ها را دیدند و همه اینها شاخصی برای سنجش عملکرد مدیران از نگاه مردم است. مردم بین هیچ دوره مدیریتی تفاوتی قائل نیستند و معیار قضاوت خود را عملکرد مدیران قرار می‌دهند. افشانی با اشاره به بیشتر بودن پروژه‌ها نسبت به اعتبار گفت: اولویتمان در حوزه عمرانی را باید اتمام پروژه‌های نیمه‌تمام قرار دهیم. هیچ پروژه‌یی نباید تعطیل شود مگر اینکه مشخص شود، پروژه‌یی از اساس اشتباه تعریف شده بود.

وی افزود: ما یک وظیفه اساسی داریم و آن خدمت به مردم است. هدف اصلی ما ایجاد رضایت برای مردم است.

شهردار تهران با اشاره به برنامه پیشنهادی خود برای شهرداری تهران که پیش از این به شورای شهر ارائه شده بود، گفت: برنامه من دو محور اساسی داشت. ارتقای کیفیت زندگی مردم و ایجاد رضایتمندی برای شهروندی که این شاخص معیار من برای سنجش عملکرد مدیران است. من خوشبختانه با تمام جزییات کار در تهران آشنا هستم. می‌دانم دقیقا اوضاع و احوال شهرداری به جزییات چطور است. پس کاری کنیم که رضایت مردم حاصل شود.

در این برنامه همچنین حناچی گزارشی از عملکرد خود ارائه کرد و معزی هم از برنامه‌های خود برای این معاونت سخن گفت.

 انتخاب رییس دفتر با نگاه تولید ثروت

افشانی همچنین در تکریم معاون پیشین معماری و شهرسازی و معارفه پیروز حناچی با تاکید بر ضرورت افزایش کیفیت زندگی شهروندان گفت: ما تنها یک وظیفه داریم و آن ارتقای کیفیت زندگی مردم با هدف رضایت‌مندی شهروندان است.

وی در این جلسه گفت: خدمت به مردم تهران با توجه با اینکه پایتخت ایران است روی تمام کشور تاثیرگذار خواهد بود. من خدمت آقای رییس‌جمهور هم که رسیدم، گفتم تهران مرکز ثقل گرانیگاه ایران است. اگر پایتخت مورد توجه باشد، معنایش آن است که تمام کشور مورد توجه است. وی افزود: هدف از این جلسه تقدیر و تشکر از زحمات آقای دکتر حجت و آقای فرهادی است. البته آقای حجت خودشان نخواستند، بمانند و گرنه من علاقه‌مند بودم که به کارشان ادامه دهند. شهردار تهران با تشکر از کسانی که در دوره گذار در این مجموعه زحمت کشیدند، گفت: معمولا بدترین دوره مدیریتی، دوره گذار است که یک تیم جدید جایگزین می‌شود و چند ماه اول بخشی از زمان را صرف شناسایی و انتخاب همکاران قرار می‌دهد. وقتی این دوره کوتاه شود، مردم آسیب می‌بینند. وی درخصوص اهمیت معاونت شهرسازی گفت: قدم‌هایی که اینجا برداشته می‌شود و راهبردهایی که لحاظ می‌شود روی همه حوزه‌های شهرداری تاثیرگذار خواهد بود چراکه شهرسازی هدف اصلی و غایت نهایی شهرداری است.

 رتبه زیست‌پذیری تهران؟

او با اشاره به عنوان برنامه خود یعنی «شهر زیست‌پذیر، شهروند مشارکت‌پذیر» یادآور شد: امروز این طرح در دنیا بسیار مورد توجه بوده و دارای شاخص‌هایی است. به عنوان مثال در این طرح وقتی درباره حمل و نقل صحبت می‌شود به محله‌ها و قدرت انتخاب آنها می‌پردازد که آیا هر فرد در محله‌های مختلف قدرت انتخاب انواع متفاوت وسایل حمل و نقل عمومی را دارد. آیا موضوع حمل و نقل برای این فرد هیچ قدرت انتخابی لحاظ کرده یا نه؟ در دیگر حوزه‌ها هم به همین صورت است.

وی افزود: براساس این شاخص‌ها، شهرها رتبه‌بندی می‌شوند که من در برنامه‌ام به این رتبه‌بندی اشاره کردم که از بین ۲۰۶شهر بزرگ، تهران رتبه ۱۹۰را دارد؛ یعنی تهران وضعیت خوبی ندارد که باید در این زمینه فعالیت دقیق‌تر و بهتری داشته باشیم. افشانی با اشاره به ضرورت بهبود شاخص‌های زیست‌پذیری گفت: شاخص‌های زیست‌پذیری را باید در محلات تعریف کنیم و بررسی شود که وضعیت زیست‌پذیری هر محله در چه شرایطی است. شهردار تهران با اشاره به نقش تعیین‌کننده معاونت شهرسازی در ساخت شهر تهران افزود: این نقش به منابعی که باید تعیین شود، بازمی‌گردد. اینجا یکی از مهم‌ترین معاونت‌ها و حوزه‌هایی است که روی تامین درآمد تاثیرگذار است. من حتی رییس دفترم را با نگاه تولید ثروت برای شهر انتخاب کردم چراکه مدیرعامل یک هلدینگ بود. شما هم باید همکاری کنید که کار مردم زمین نماند.

وی در ادامه خطاب به مجموعه معاونت شهرسازی یادآور شد: شما یک وظیفه بیشتر ندارید و آن وظیفه ارتقای کیفیت زندگی مردم است تا رضایت‌مندی ایجاد شود و افزایش یابد. شاخص رضایت‌مندی شهروندان، معیار دایمی من برای سنجش عملکرد همکاران است.

 

ارسال نظر