ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۳/۲۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۲۶۵

تهران چهاردهمین شهر آلوده جهان

دانشمندان نروژ، سوئد، امریکا و ژاپن در تحقیقاتی مشترک، فهرستی از شهرهای آلوده جهان بر پایه تولید گازهای کربنی را منتشر کردند و بر اساس یافته‌های آنان تهران چهاردهمین شهر آلوده جهان است.

به گزارش ایسنا و به نقل از تاس، در این رده‌بندی سئول پایتخت کره‌جنوبی که سالانه 267.1مگاتن دی‌اکسیدکربن تولید می‌کند، آلوده‌ترین شهر جهان لقب گرفته است.

همچنین در میان ۵۰۰ شهر آلوده جهان، مسکو با تولید 99.5مگاتن دی‌اکسیدکربن در جایگاه پانزدهم و سن‌پترزبورگ با تولید 29.6مگاتن دی‌اکسیدکربن در مکان هفتاد و نهمین شهر آلوده جهان قرار دارند.

شهر تهران نیز با تولید 104.4مگاتن دی‌اکسید‌کربن چهاردهمین شهر آلوده جهان است. این تحقیقات در ۱۸۹کشور با بررسی میزان دی‌اکسیدکربن ۱۳هزار شهر انجام شده است.

جریمه ۵۰ هزار تومانی برای چراغ‌های رنگی خودروها

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت اعلام کرد: تغییر در میزان نور و رنگ استاندارد چراغ‌های وسایل نقلیه مصداق بارز نقص فنی محسوب می‌شود و جریمه ۵۰هزار تومانی را برای فرد متخلف در پی خواهد داشت.

به گزارش تسنیم، سرهنگ علی‌اصغر شریفی با اعلام این خبر اظهار داشت: مطابق ماده 151 آیین‌نامه راهنمایی و رانندگی، استفاده از چراغ‌های چشمک‌زن و رنگارنگ در وسایل نقلیه ممنوع است.

رییس مرکز اطلاع‌رسانی پلیس راهنمایی و رانندگی پایتخت افزود: تغییر در میزان نور و رنگ استاندارد چراغ‌های وسایل نقلیه مصداق بارز نقص فنی محسوب می‌شود و جریمه 50هزار تومانی را برای فرد متخلف در پی خواهد داشت.

وی از جمله مواردی که رانندگان ملزم به رعایت آن هستند را استاندارد رنگ چراغ‌های جلو سفید و زرد وسیله نقلیه و رنگ چراغ‌های عقب و ترمز را قرمز بر شمرد.

شریفی با بیان اینکه رنگ چراغ کوچک پلاک عقب سفید و رنگ چراغ دنده عقب باید سفید یا زرد باشد، تصریح کرد: رنگ چراغ راهنما و چراغ خطر نیز باید در قسمت جلو زرد و در عقب وسیله نقلیه زرد یا قرمز باشد.

شریفی تاکید کرد: استفاده از چراغ با نور خیره‌کننده و همچنین چراغ‌هایی با نور سفید در عقب وسیله نقلیه و نور قرمز در جلو اکیدا ممنوع است.

مسکن‎های قولنامه‎ای سنددار می‎شود

بر اساس تصمیمی که در چهل و دومین جلسه ستاد ملی بازآفرینی شهری گرفته شد، برای خانه‌های واقع در بافت‌های ناکارآمد شهری با همکاری سازمان ملی زمین و مسکن و شرکت بازآفرینی شهری ایران، اسناد مالکیت صادر می‌شود.

به گزارش تسنیم، در این جلسه که به ریاست عباس آخوندی وزیر راه و شهرسازی، هوشنگ عشایری مدیرعامل شرکت بازآفرینی شهری ایران و با حضور اعضای ستاد برگزار شد، وزیر راه و شهرسازی یکی از اقدامات لازم در زمینه استفاده از تسهیلات مسکن را پیگیری بحث سنددار کردن منازل مسکونی قولنامه‌یی واقع در بافت‌های ناکارآمد شهری برشمرد.

آخوندی درباره بحث تعاونی‌های مسکن گفت: تعاونی‌های مسکن در ایران از تعریف صحیحی برخوردار نیستند و این تعاونی‌ها در اصل باید تعاونی‌های ساماندهی مصرف مسکن باشند به جای تعاونی تولید مسکن و نام تعاونی تولید مسکن را به تعاونی سرمایه‌گذاری مسکن یا تعاونی تامین مسکن تغییر دهیم.

او همچنین تاکید کرد: باید الزامات قانونی اتخاذ شود تا تعاونی‌ها اجازه ورود به بحث ساخت و ساز را نداشته باشند.

دلالان عامل افزایش قیمت بلیت هواپیما

دبیر انجمن شرکت‌های هواپیمایی با بیان اینکه عامل اصلی افزایش قیمت بلیت هواپیما، دلالان و واسطه‌گران هستند، گفت: 120سایت غیرمجاز فروش بلیت هواپیما را شناسایی و فهرست را در اختیار مقامات قضایی قرار داده‌ایم.

مقصود اسعدی‌سامانی در گفت‌وگو با ایلنا اظهار کرد: در حال حاضر سازمان هواپیمایی بحث ساماندهی سایت‌های فروش بلیت هواپیما را دنبال می‌کند و طبق قوانین موجود تمام سایت‌هایی که در زمینه فروش بلیت فعال هستند باید از سازمان هواپیمایی مجوز دریافت کنند.

او افزود: شرکت‌های هواپیمایی کلاس نرخ‌های بلیت هواپیما برای مسیرهای مختلف را تعیین و اعلام می‌کنند که این نرخ‌ها با ملاحظه ایام پیک دارای حداقل و حداکثر قیمت‌ها هستند.

به گفته این مقام مسوول ممکن است یک شرکت هواپیمایی برای مسیر تهران- مشهد 15 نرخ متفاوت اعلام کنند که هر یک از نرخ‌ها بر اساس روز، ساعت پرواز و سایر عوامل موثر در تعیین قیمت، برآورد شده‌اند.

اسعدی‌سامانی با تاکید بر اینکه هیچ یک از ایرلاین‌ها در ایام پیک افزایش قیمت روی بلیت‌ها اعمال نمی‌کنند، گفت: این افزایش قیمت‌ها در آستانه تعطیلات و ایام پیک از سوی برخی واسطه‌گران و سایت‌های غیرمجاز اعمال و بلیت‌ها با نرخ‌های بالا به مردم فروخته می‌شود.

 

ارسال نظر