ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۳/۱۲ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۳۰۳۱

تلاش برای فعال‌سازی خطوط هوایی ایران- ازبکستان

وزیر راه و شهرسازی در سفر به تاشکند اظهار امیدواری کرد که هر چه زودتر خطوط هوایی بین ایران و ازبکستان فعال شود.

به گزارش پایگاه وزارت راه و شهرسازی، عباس آخوندی افزود: در این سفر «آچیلبای رحمت‌ اف» معاون اول نخست‌وزیر ازبکستان تاکید بسیاری بر فعال‌سازی حوزه حمل و نقل هوایی داشت که در این حوزه نیز چون دارای ارتباط مستقیمی با صنعت گردشگری و صدور روادید است باید در تسهیل شرایط آن تلاش کنیم.

او افزایش روابط بین ایران و ازبکستان را به نفع 2کشور دانست و افزود: در مذاکرات انجام شده پیرامون تسهیلات تجاری صحبت کردیم چراکه ‌اکنون میزان تجارت فعلی با توجه به ظرفیت هر 2کشور بسیار پایین بوده و باید از امکانات موجود حداکثر بهره‌وری را داشته و در جهت توسعه سطح تجاری گام‌ برداریم. وزیر راه و شهرسازی گفت: پیشنهادهای بسیار مثبتی در زمینه گردشگری و صدور روادید از سوی طرف ازبکستانی در این مذاکرات ارائه شد که ایران از آنها استقبال می‌کند.

 

اجرای برخی خواسته‌های رانندگان نیازمند موافقت مجلس

معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه اجرای برخی خواسته‌های رانندگان کامیون و کامیون‌داران نیاز به موافقت مجلس دارد، گفت: بخشی از خواسته‌های رانندگان کامیون و کامیون‌داران امکان اجرایی شدن در کوتاه‌مدت را دارد مانند افزایش نرخ کرایه که این خواسته به اجرا رسید و کرایه‌بها تا 20درصد افزایش یافت.

 عبدالهاشم حسن‌نیا در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد: اینکه رانندگان کامیون مشمول قانون مرتبط با مشاغل سخت و زیان‌آور شوند را مجلس باید تصویب کند و اجرای آن در حدود اختیارات سازمان راهداری نیست که البته در این باره هم با نمایندگان مجلس مذاکراتی انجام شده است.

او ادامه داد: همچنین خواسته پرداخت یارانه بیمه رانندگان هم به اجرا رسید و درحال حاضر مشکل قطع یارانه بیمه رانندگان حل شده و به اجرا رسیده است.

معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: امکان اجرای برخی از خواسته‌های رانندگان و کامیون‌داران در کوتاه‌مدت وجود ندارد و بررسی و اجرایی شدن آن زمانبر است. هاشم‌نیا ادامه داد: یکی از خواسته‌های رانندگان کامیون و کامیون‌داران تعیین کرایه‌بها براساس تن- کیلومتر است که صنف مرتبط باید طرح دقیق خود را در این باره به سازمان راهداری ارائه دهد و این طرح در کمیسیون تخصصی بررسی شود که هنوز طرح تعیین کرایه‌بها بر مبنای تن- کیلومتر از سوی صنف رانندگان ارائه نشده است.

احتکار لوازم یدکی

ناوگان حمل‌ونقل جاده‌ای

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری با بیان اینکه از یکم خرداد ماه قیمت بلیت ناوگان حمل و نقل عمومی مسافری بین شهری تا 20درصد افزایش یافت، گفت: عده‌یی با سوءاستفاده از گرانی بازار قصد احتکار لوازم یدکی و لاستیک را دارند تا قیمت‌ها را بیش از این افزایش دهند. احمدرضا عامری در گفت‌وگو با ایلنا ادامه داد: قیمت بلیت حمل و نقل عمومی بین شهری مدتی بود که ثابت مانده بود و با توجه به افزایش نرخ لوازم یدکی و لاستیک در بازار باید قیمت‌ها افزایش می‌یافت.

رییس اتحادیه تعاونی‌های مسافربری با اشاره به وعده دولت مبنی بر فروش لاستیک و لوازم مورد نیاز رانندگان حمل و نقل عمومی با ارز دولتی گفت: دولت این وعده را به رانندگان و صاحبان خودرو فعال در حمل و نقل عمومی بین شهری داده است که لاستیک و لوزام یدکی را با ارز دولتی به فروش برساند و توزیع کند اما نمی‌دانیم در عمل چقدر به این وعده خود پایبند خواهد بود.

عامری گفت: برخی در بازار به افزایش قیمت‌ها دامن می‌زنند و با احتکار برخی از لوازم و لاستیک قصد افزایش قیمت‌ها را بیش از این دارند.

 

ارسال نظر