ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۳/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۹۵۲

صدور 10 هزار بارنامه جاده‌ای تا روز گذشته

عضو هیات‌مدیره سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی با بیان اینکه تا ساعت 10:30 صبح روز چهارشنبه 10 هزار بارنامه صادر شده است، گفت: مخالفتی با تعیین قیمت کرایه برمبنای تن- کیلومتر و حذف سپهتن (سامانه پایش هوشمند تردد ناوگان) نداریم. فرامرز مداح در گفت‌وگو با ایلنا، درباره آخرین توافق‌ها با نمایندگان صنف کامیون‌داران و رانندگان کامیون اظهار کرد: نخستین جلسه کارگروه تخصصی با حضور نمایندگان و مسوولان مرتبط برگزار و خواسته‌های آنها احصا و درنهایت توافقاتی حاصل شد. عضو هیات‌مدیره سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی درباره خواسته کامیون‌داران و رانندگان کامیون مبنی بر تعیین کرایه بها برمبنای تن- کیلومتر، تاکید کرد: این خواسته رانندگان قابل‌قبول است و مخالفتی با اجرای آن نداریم اما طرح خام است و باید یک طرح مشخص و دقیق از تعیین کرایه بها براساس تن-کیلومتر به سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی ارائه دهند.

مداح با بیان اینکه نمایندگان رانندگان کامیون و کامیون‌داران برای تعیین یک طرح مشخص از قیمت کرایه برمبنای تن-کیلومتر یک هفته فرصت خواسته‌اند، ادامه داد: طبق این خواسته صنف کامیون‌داران و رانندگان کامیون نرخ کرایه باید براساس وزن و نوع بار تعیین شود به این معنا که از این پس در صورت اجرایی شدن این طرح قیمت کرایه بار پنبه با آهن و... تفاوت خواهد داشت.

او افزود: باید تمام این موضوعات در نظر گرفته شود و به این توافق نهایی در مورد نرخ‌گذاری کرایه براساس تن-کیلومتر برسیم چراکه این طرح پیچیدگی‌های بسیار زیادی دارد و باید تمام جوانب آن بررسی شود. عضو هیات‌مدیره سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی با اشاره به دیگر خواسته نمایندگان رانندگان کامیون و کامیونداران گفت: پیش از اینکه اعتراضات رانندگان شروع شود افزایش قیمت تا 20درصد کرایه حمل بار به استان‌ها ابلاغ شده بود اما در حال حاضر برخی رانندگان درخواست افزایش قیمت‌های بیشتر از 20درصد را دارند که این قابل‌قبول نیست چراکه بازار کشش ندارد.

لغو قرارداد ریلی 1.4 میلیارد دلاری ایران و سوییس

در پی تصمیم دونالد ترامپ مبنی بر خارج کردن امریکا از برجام و وضع تحریم‌های جدید علیه ایران، شرکت سوییسی استدلر اعلام کرد، ناگزیر است قرارداد 1.4میلیارد دلاری ریلی خود با ایران را لغو کند.  به گزارش تسنیم به نقل از پرس تی وی، شرکت سوییسی استدلر اعلام کرد به دلیل خروج امریکا از برجام ناگزیر است قرارداد 1.4میلیارد دلاری ریلی خود با ایران را لغو کند. این شرکت سوییسی در ماه فوریه توافقنامه‌یی را رای تحویل 960 واگن مترو در تهران امضا کرد، هرچند که بعدا انعقاد هرگونه قراردادی با ایران را تکذیب کرد و گفت: صرفا در یک مناقصه عمومی شرکت کرده است. اما مقامات شرکت استدلر به‌تازگی در مصاحبه با روزنامه آلمانی بلیک اذعان کرده‌اند که این قرارداد به‌صورت انحصاری بین این شرکت و سازمان توسعه و نوسازی صنعتی ایران امضا شده، اما به‌دلیل تحریم‌های امریکا استدلر ناگزیر است این پروژه را به حالت تعلیق در بیاورد.

پیتر جنلتن رییس بخش فروش ریلی شرکت استدلر گفت: اگر معجزه‌یی رخ ندهد این قرارداد از بین رفته است.

او افزود: تنها امید ما و صنعت ریلی سوییس این است که ترامپ به صورت ناگهانی نظر خود را تغییر دهد و تحریم‌ها مجددا برداشته شود.

جنلتن همچنین امیدوار نیست که اقدامات متقابل دولت‌های اروپایی بتواند موجب حفظ این قرارداد ریلی با ایران شود.

رییس بخش فروش ریلی شرکت استدلر ادامه داد: تا زمانی که دلار رایج‌ترین ارز بین‌المللی است امریکا قدرت محدود کردن همکاری‌های تجاری میان کشورها را خواهد داشت.

به گفته جنلتن، عجیب‌ترین جای داستان اینجاست که تحریم‌های امریکا در وهله نخست به سود چین و روسیه تمام می‌شود.

 

ارسال نظر