ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۳/۰۹ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۸۷۹

 سهم شهرداری ازمالیات بر ارزش افزوده بیشتر شود

شهردار تهران در دیدار با جمعی از نمایندگان مجلس ابراز امیدواری کرد در آخرین بررسی‌های مجلس بر لایحه مالیات بر ارزش افزوده، سهم شهرداری‌ها از ۳۳درصد به ۴۰درصد افزایش پیدا کند. به گزارش مهر، سیدمحمدعلی افشانی که در دیدار با نمایندگان مجلس سخن می‌گفت، افزود: البته من در دیدار با رییس مجلس تقاضا کردم که این سهم به

۵۰ درصد افزایش پیدا کند. وی با اظهار امیدواری نسبت به توسعه روابط و همکاری‌های میان شهرداری تهران و مجلس شورای اسلامی گفت: امروز نگاه به ساکنان یک شهر به نسبت قبل متفاوت شده و مبنای این تفاوت نیز برگ رای است. شهردار تهران با اشاره به دیدار اخیر خود با رییس‌جمهور گفت: در آن جلسه اشاره کردم که هزینه پایتخت را همه باید بدهند و امکان اداره امور شهر تهران تنها توسط شهرداری و شخص شهردار وجود ندارد. افشانی با تاکید بر بدهی ۵۲ هزارمیلیارد تومانی شهرداری تهران اذعان کرد: انتظار من از نمایندگان مجلس این است تا به شهر تهران به عنوان پایتخت کشور کمک کند. وی ادامه داد: در تبصره ۵۴ قانون بودجه سال ۱۳۶۲ دولت مکلف شد تا به گونه‌یی برنامه‌ریزی کند که شهرداری‌ها در مدت ۳سال خودکفا شوند. بعد از آن دوره شهرها با اخذ عوارض اداره می‌شدند تا اینکه در سال ۱۳۷۴ طرح تجمیع عوارض اجرا شد. سال ۱۳۸۶ نیز موضوع مالیات بر ارزش افزوده و سهم ۵۰ درصدی شهرداری‌ها تعریف شد که درحال حاضر این سهم برای شهرداری ۳۳درصد و برای دولت ۶۷ درصد است. شهردار تهران اظهار کرد: البته انتظار ما سهم ۵۰ درصدی شهرداری‌ها از درآمدهای مالیات بر ارزش افزوده است اما امیدواریم در آخرین بررسی‌ها نمایندگان محترم سهم شهرداری‌ها از ۳۳درصد فعلی را به ۴۰درصد افزایش دهند. افشانی تاکید کرد: همچنین از نمایندگان مجلس درخواست می‌کنم، لایحه مدیریت پسماند دولت را تصویب کنند تا قیمت برق زباله‌سوزها واقعی شود.

 هشدار درباره خطرات بافت ناکارآمد در 3 محله شمال‌تهران

علی بیت‌اللهی رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی با اعلام این مطلب که پهنه نقشه گسلی شهرهای تبریز، کرمان، مشهد و کرج در مراحل نهایی قرار دارد، گفت: حدود ۲۵۶سایت بسیار مهم در حریم گسل‌ها از جمله ساختمان سازمان مدیریت بحران و حدود ۱۶بیمارستان و مرکز درمانی، ۳مرکز آتش‌نشانی و پست‌های برق و لوله‌های گاز در این مناطق واقع شده‌اند که نیاز دارند تا به مرور از این مناطق خارج شوند. رییس بخش زلزله مرکز تحقیقات راه، مسکن و شهرسازی افزود: در حال‌ حاضر حدود ۲۵۶سایت بسیار مهم در حریم گسل‌ها از جمله ساختمان سازمان مدیریت بحران و حدود ۱۶بیمارستان و مرکز درمانی، ۳مرکز آتش‌نشانی و پست‌های برق و لوله‌های گاز در این مناطق واقع شده‌اند که نیاز دارند تا به مرور از این مناطق خارج شوند. وی تصریح کرد: بر اساس نقشه‌هایی که تهیه شده‌اند دقیقا مشخص شده که کدام ناحیه با چه مختصاتی در مناطق گسلی تهران قرار گرفته است و در عین‌ حال بافت‌های فرسوده مناطق ‌شهری و میزان خطراتی که بافت‌های فرسوده در حریم گسل‌ها برای شهر تهران در صورت بروز زلزله احتمالی ایجاد خواهد شد نیز تعیین شده است. این استاد دانشگاه اعلام کرد: نتیجه کار ما در مرکز تحقیقات، نشان می‌دهد که محلات گلابدره، دارآباد و فرحزاد در بردارنده بافت ناکارآمد هستند و همین طور این بافت ناکارآمد در حریم گسل‌ها واقع شده‌اند. به همین دلیل بیشترین توجهات ما به آن مناطق جلب شده است. از این‌رو اگر اقدامی برای مقاوم‌سازی بافت‌های فرسوده در حال انجام است این سه محله در اولویت دست‌اندرکاران قرار گیرد.

 

 

ارسال نظر