اعمال افزایش کرایه رانندگان کامیون تا ۲۰ درصد از امروز

۱۳۹۷/۰۳/۰۵ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۵۵۶

داریوش امانی معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی با بیان اینکه افزایش قیمت کرایه رانندگان کامیون‌داران تا سقف ۲۰درصد از شنبه اعمال می‌شود، گفت: با شرکت‌هایی که بیشتر از نرخ مصوب حق کمیسیون دریافت کنند، برخورد قانونی می‌شود.

امانی با بیان اینکه افزایش قیمت میانگین

۱۵ درصدی کرایه کامیون‌داران از شنبه در سراسر کشور اعمال می‌شود، گفت: متوسط افزایش قیمت ۱۵ درصد است که در برخی شهرها و نقاط و پایانه‌ها به ۱۰درصد و در برخی مناطق به ۲۰درصد می‌رسد. وی با بیان اینکه افزایش قیمت کرایه کامیون‌داران از چند هفته گذشته در دستور کار قرار داشت، ادامه داد: در برخی شهرها این افزایش قیمت اعمال شده بود و در برخی مناطق هم هنوز به اجرا نرسیده بود که با دستور وزارت راه و شهرسازی و سازمان راهداری از شنبه در سراسر کشور اجرا می‌شود. این مقام مسوول با بیان اینکه تنها یکی از مشکلات کامیون‌داران تعیین قیمت‌های جدید است به ایلنا گفت: بازنشستگی با حداقل دستمزد، حذف یارانه حق بیمه و حق کمیسیون‌ها هم از دیگر مشکلات رانندگان کامیون است.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی ادامه داد: یکی، دو روز یارانه حق بیمه رانندگان کامیون قطع شد که با مذاکره با سازمان تامین اجتماعی این موضوع را برطرف کردیم.

امانی افزود: یکی دیگر از مشکلات کامیون‌داران بازنشستگی با حداقل دستمزد است که حتی رانندگان اعلام کردند، حاضرند مازاد آن را خودشان بپردازند که این موضوع هم در دست پیگیری قرار دارد و احتمالا یک ماه آینده به نتیجه می‌رسد. وی همچنین درباره حق کمیسیونی که از رانندگان کامیون گرفته می‌شود، گفت: اگر بیشتر از نرخ‌های مصوب حق کمیسیون گرفته شود و راننده‌یی شکایت کند، سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی به این موضوع ورود می‌کند و با شرکت‌های خاطی برخورد قانونی انجام می‌شود.

معاون حمل و نقل سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی گفت: حق کمیسیون را کانون رانندگان کامیون و شرکت‌های حمل و نقلی تعیین می‌کنند که در حال حاضر حق کمیسیون در خارج از پایانه‌های اختصاصی ۱۰درصد، داخل پایانه‌ها ۸ درصد و در حمل بار سیمان ۶ درصد است. وی تاکید کرد: هر شرکتی که بیش از این مقدار کمیسیون دریافت کند، تخلف کرده است و در صورت شکایت، با آن شرکت برخورد قانونی صورت می‌گیرد.

 اکثر مطالبات کامیون‎داران پاسخ داده شد

در همین حال غلامحسین دغاغله مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری گفت: در روزهای گذشته برخی مطالبات صنفی رانندگان در خصوص گرانی اقلام و هزینه‌های مرتبط با ناوگان حمل و نقل جاده‌یی پاسخ داده شده است.

به گزارش تسنیم، دغاغله افزود: با توجه به تاملی که با تشکل‌های صنفی و رانندگان داریم در زمینه کرایه توانسته‌ایم، اقداماتی هرچند کم انجام دهیم تا بخشی از خواسته‌های رانندگان تحقق یابد. او ادامه داد: موردی هم در دو، سه روز گذشته اتفاق افتاده بود که بحث حذف سهم دولت در بیمه تامین اجتماعی رانندگان مطرح شده بود که با پیگیری‌های انجام شده بحث بیمه نیز روز سه‌شنبه حل شد و همچنان روال قبلی طی خواهد شد و دولت سهم خود را از حق بیمه رانندگان پرداخت خواهد کرد. دغاغله با بیان اینکه یکی دیگر از درخواست‌های رانندگان دریافت حق‌العمل و کمیسیون‌های اضافه از سوی باربری‌ها و مراکز عمده بار است، گفت: برای این مساله هم دو راهکار اندیشیدیم؛ اول اینکه اگر تخلفی در این زمینه صورت گرفته باشد، گزارش انجمن صنفی رانندگان ملاک عمل قرار خواهد گرفت و دوم اینکه کمیسیون‌های رسیدگی را به استان‌های کشور منتقل کرده‌ایم تا این‌گونه شکایات در خود استان و خارج از نوبت رسیدگی شود. مدیرکل دفتر حمل و نقل کالای سازمان راهداری کل کشور با بیان اینکه یکی دیگر از مطالبات رانندگان نظارت بر فعالیت شرکت‌های حمل و نقل برای کم شدن معطلی در پایانه‌ها و مراکز عمده بار بود،گفت: این مطالبه نیز مطالبه بحقی است و به همین منظور سازمان راهداری سمت و سوی حمل و نقل جاده‌یی را به سوی فناوری‌های جدید برده است.

 

 

ارسال نظر