اخبار

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۳۲۶

ادامه بارش‌ها در کشور از امروز

بر اساس آخرین نقشه‌های پیش‌یابی هواشناسی و خروجی مدل‌ها روز سه‌شنبه سامانه بارشی در شمال‌غرب، غرب، دامنه‌های جنوبی البرز، نواحی مرکزی و دامنه‌های زاگرس مرکزی و جنوبی فعال می‌شود. به گزارش فارس، این سامانه بارشی سبب رگبار و رعدوبرق و وزش باد شدید موقت در این مناطق می‌شود و این وضعیت به تدریج بخش‌های غربی یزد، شمال کرمان و فارس را هم در بر‌می‌گیرد.

روز سه‌شنبه بارش‌ها در برخی نقاط آذربایجان‌شرقی، آذربایجان‌غربی، جنوب اردبیل، شمال همدان، زنجان، استان مرکزی، قزوین و غرب اصفهان شدت بیشتری دارد. همچنین امروز (سه‌شنبه) در برخی مناطق آذربایجان‌غربی‌، آذربایجان‌شرقی‌، ‌جنوب اردبیل، استان مرکزی‌، شمال همدان‌، جنوب قزوین‌، نیمه غربی قم و اصفهان، رگبار، رعدوبرق، تگرگ‌، آبگرفتگی معابر و احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و رودخانه‌ها پیش‌بینی می‌شود.  از این‌رو توصیه می‌شود با توجه به انتظار وقوع آذرخش به ‌خصوص در مناطق کوهستانی و همچنین احتمال سیلابی شدن مسیل‌ها و وزش بادهای مخرب برای کاهش خسارات احتمالی و حفظ ایمنی اقدامات لازم به ‌کار گرفته شود.

همچنین روز چهارشنبه رگبار و رعدوبرق و وزش باد در مناطقی که ذکر شد، ادامه دارد.

هزینه هزارمیلیارد تومانی نصب سامانه ثبت تخلف راه‌ها

رییس سازمان راهداری و حمل و نقل جاده‌یی کشور گفت: برای ثبت 4292 سامانه ثبت تخلف در راه‌های شریانی و پرتردد کشور تا سال 1400 به ‌هزار و 74 میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

به گزارش روابط‌عمومی سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاد‌ه‌یی، عبدالهاشم حسن‌نیا افزود: نصب این سامانه‌ها برای افزایش ایمنی سفرهای جاده‌یی و کاهش سوانح رانندگی با توجه به افزایش خودرو و حجم سفرهای بین ‌شهری هموطنان در سال‌های آتی ضروری است. معاون وزیر راه و شهرسازی ادامه داد: برای پوشش 44هزار و 865کیلومتر راه‌های شریانی و پرتردد شامل آزادراه، بزرگراه و راه‌های اصلی در سال 1400 در مجموع

6 هزار و 342 سامانه ثبت تخلفات عبور و مرور نیاز است. رییس سازمان راهداری و حمل‌ونقل جاده‌یی گفت: متوسط پوشش این دوربین‌ها در آزادراه‌ها و بزرگراه‌ها 10کیلومتر و در راه‌های اصلی 20کیلومتر خواهد بود. حسن‌نیا مجموع سامانه‌های ثبت تخلف که اکنون فعال بوده یا تا پایان امسال نصب می‌شوند را 2050 دستگاه اعلام کرد و گفت: تا سال 1400 تعداد 4 هزار و 292 سامانه دیگر برای پوشش راه‌ها نیاز است. او هزینه پشتیبانی و نگهداری این سامانه‌ها را سالانه 150میلیارد تومان برآورد کرد که سازمان راهداری و حمل ‌و نقل جاده‌یی آن را تامین خواهد کرد. به گفته حسن‌نیا بر اساس برنامه تعیین‌ شده، نصب و اجرای این سامانه‌ها در ظرف سه سال و نگهداری و خدمات پس از نصب از طریق پیمانکار مربوطه تا پایان سال هشتم انجام خواهد شد.

کمبود واگن و پارکینگ خطوط مترو چالش سرفاصله قطارها

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران وحومه با اشاره به اینکه خطوط مترو بر اساس سرفاصله ۲ دقیقه‌یی طراحی شده، گفت: کمبود ۲هزار واگن و عدم احداث و تجهیز پارکینگ‌ها دلایل اصلی محقق نشدن سرفاصله‌هاست.

به گزارش مهر، علی امام با اشاره به اینکه در حال حاضر ۱۳۹۰واگن در خطوط مترو فعال هستند، اظهار کرد: طبق برنامه تا سال ۱۴۰۰ باید ۲۰۰۰ دستگاه واگن دیگر وارد مدار ناوگان حمل و نقل ریلی تهران شود که تامین ۱۰۵۰ واگن در برنامه دولت، برای تامین نیاز کلان‌شهرهاست.

وی با بیان اینکه پیگیر بخشی از فاینانس قبلی خطوط ۶ و ۷ که تاکنون عملیاتی نشده‌اند هستیم، افزود: ۷۰۰واگن دیگر نیز پس از عملیاتی شدن فاینانس در سال‌های آینده ساخته و وارد مدار خواهد شد. این در حالی است که برای تامین ۲۵۰ تا ۳۰۰ واگن دیگر نیز باید به دنبال منابع دیگری باشیم که امیدواریم محقق شود.

مدیرعامل شرکت راه‌آهن شهری تهران و حومه با بیان اینکه خطوط مترو تهران برای سرفاصله ۲ دقیقه‌یی طراحی شده‌اند که تاکنون عملا محقق نشده است، تصریح کرد: یکی از دلایل این موضوع کمبود واگن و دیگری پیش‌نیازهای فنی است.

امام با اشاره به اینکه یکی دیگر از دلایل عدم احقاق سرفاصله 2دقیقه‌یی حرکت قطارها در مترو کمبود دپو پارکینگ خطوط است، افزود: پارکینگ پایانه کلاهدوز در بخش شرقی خط ۴ طی سال‌های اخیر احداث شد، اما سایر امکانات آن مثل تعمیرگاه هنوز راه‌اندازی نشده است. برنامه تکمیل پارکینگ پایانه اکباتان هم در منتهی علیه غربی این خط در دستور کار قرار دارد. وی با اشاره به اینکه خط ۳ مترو تهران در شمال و جنوب خط فاقد پارکینگ است که احداث این پارکینگ نیز در برنامه قرار دارد، یادآور شد: طبیعتا اگر بتوانیم تعدادی از واگن‌های مورد نیاز را تامین کنیم و در کنار آن کمبود امکانات نیز برطرف شود، می‌توانیم به کاهش سرفاصله قطارها امیدوار باشیم.

 

ارسال نظر