سهم ۵۰درصدی توسعه‌گران در پرداخت سود وام ساخت

۱۳۹۷/۰۳/۰۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۲۳۲۲

هوشنگ عشایری معاون وزیر راه و شهرسازی درخصوص جزئیات مصوبه هیات دولت جهت تعیین ابزارهای مالی و حقوقی برنامه ملی بازآفرینی شهری پایدار بیان می‌کند: در صورت تحقق این برنامه قطعا هزینه‌های ساختمان از ۲۵ تا ۳۰درصد در محلات نسبت به سایر نقاط شهر کمتر خواهد شد، امری که به واقع مشوق خوبی برای توسعه‌گران و انجام ساخت و ساز در این مناطق به شمار می‌رود.

به گفته عشایری، با موافقت بانک مرکزی به این جمع‌بندی رسیدیم تا هزینه تمام ‌شده توسعه‌گران برای ساخت مسکن در محلات هدف را به کمترین حد ممکن برسانیم و برای تحقق این امر در ابتدا باید تغییراتی را در جریان تسهیلات مربوط به این حوزه اعمال کرده و شرایط لازم برای دریافت وام ارزان‌قیمت را برای خریداران و سازندگان فراهم می‌کردیم. او در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی ادامه می‌دهد: مقرر شد تا وجوه اداره شده‌یی از صندوق توسعه ملی یا از محل بودجه مشخص شده در حوزه جریان اشتغال به سازندگان اختصاص یابد که در این راستا سازمان برنامه و بودجه نیز موظف شد تا این وجوه را به‌گونه‌یی ارائه دهد که سهم توسعه‌گران ۵۰درصد نرخ مصوب سود بانک مرکزی شود.

عشایری با اشاره به کاهش سود تسهیلات برای خریداران مسکن در محلات هدف از ۸ به ۶درصد مبتنی‌بر تصویب مفاد همین مصوبه بیان می‌کند: موارد مذکور به محض ابلاغ نهایتا تا ۲ روز آینده اجرایی می‌شود.

 

ارسال نظر