ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۹۸۷

افشانی با حکم وزیر کشور رسما شهردار تهران شد

در جلسه‌یی که دیروز عصر در وزارت کشور برگزار شد، محمدعلی افشانی با حکم وزیر کشور به‌طور رسمی شهردار کشور شد.

به گزارش فارس، عصر دیروز ابلاغ رسمی حکم سیدمحمدعلی افشانی به عنوان شهردار تهران در دفتر مصطفی رحمانی‌فضلی وزیر کشور انجام شد. در این مراسم محسن هاشمی رییس شورای شهر تهران و ابراهیم امینی نایب‌رییس شورای شهر حضور داشتند.

پس از استعفای محمدعلی نجفی از شهرداری تهران، اعضای شورای شهر پس از برگزاری جلسات و بررسی‌های بسیاری برای انتخاب شهردار، محمدعلی افشانی معاون عمرانی وزیر کشور را به عنوان شهردار تهران انتخاب کردند. یک منبع آگاه به «تعادل» گفت که افشانی از روز یک‌شنبه و پس از حضور در جلسه علنی شورای شهر تهران، نخستین روز کاری خود در شهرداری تهران را آغاز خواهد کرد.

پرندگان فاز یک باغ پرندگان قاچاقی بودند

علی حسینی ‌شهردار منطقه 4 گفت: تا پایان شهریور ماه امسال فاز 2 باغ پرندگان را به صورت کامل و همراه با پرندگان افتتاح کنیم.

به گزارش فارس، حسینی پس از بازدید از موزه عین‌الدوله و موزه گرافیک واقع در شهرداری منطقه 4 در جمع خبرنگاران در پاسخ به پرسشی مبنی بر احداث باغ پرندگان اظهار کرد: فاز یک باغ پرندگان از سال 90 شروع به کار کرد و با 15هکتار به بهره‌برداری رسیده است ولی فاز 2 آن همچنان با مشکلاتی مواجه است که باید نسبت به رفع آن اقدام شود. وی افزود: در مدیریت قبلی فاز 2 باغ پرندگان افتتاح شد ولی هیچ پرنده‌یی در آن وجود نداشت و در حال حاضر نیز صاعقه‌گیر برای این محیط به صورت کامل نصب نشده است و جایگاه پرندگان به درستی مشخص نیست. وی افزود: در حال حاضر همچنان برای فاز یک باغ پرندگان به دادگاه می‌رویم، چرا که پرندگان قاچاقی وارد کردند و این اقدام بدون اطلاع سازمان حفاظت محیط زیست بوده است. وی افزود: فاز 2

باغ پرندگان دارای مسیری نامناسب و خطرناک است که باید نسبت به حل مسائل ایمنی هر چه سریع‌تر اقدام شود. حسینی گفت: در نهایت به دنبال آن هستیم که تا پایان شهریور ماه امسال فاز 2 باغ پرندگان را به صورت کامل و همراه با پرندگان افتتاح کنیم.

دریافت خسارت سانچی از شرکت‌های بیمه ممکن شد

معاون امور دریایی سازمان بنادر و دریانوردی گفت: با پایان یافتن بررسی علت بروز سانحه نفتکش سانچی، از این پس شرکت ملی نفتکش می‌تواند دریافت خسارت از شرکت‌های بیمه را پیگیری کند.

به گزارش ایرنا، هادی حق‌شناس با بیان اینکه به نظر می‌رسد که نوع بیمه این کشتی هرگونه خسارت این حادثه را پوشش می‌دهد، گفت: امکان دریافت خسارت بیمه‌یی از قبیل تجهیزات، خدمه و کشتی از شرکت‌های بیمه‌گر در اختیار شرکت ملی نفتکش است.

حق‌شناس تاکید کرد: سازمان بنادر و دریانوردی بر اساس آیین‌نامه‌های علل بررسی سوانح، تمام تکالیف خود را در زمینه حادثه سانچی انجام داده است.

او افزود: در هر حادثه‌یی که باید چند کارشناس نظر خود را اعلام کنند، ممکن است به یک نظریه واحدی نرسیم، بنابراین طبق کنوانسیون‌های بین‌المللی در این حادثه ما به دنبال بررسی علل آن بودیم نه شناسایی مقصر. بر اساس اعلام عبدالناصر همتی رییس کل بیمه مرکزی، 70درصد بیمه‌نامه سانچی متعلق به یک شرکت بیمه نروژی و 30درصد تحت پوشش شرکت‌های بیمه‌ ایرانی بوده است؛ از سهم 30 درصدی ایران، 20درصد از سوی بیمه البرز و 10 درصد از سوی بیمه ملت پوشش داده شده که نیمی از بیمه‌نامه‌های فوق نزد بیمه مرکزی پوشش اتکایی داشته‌اند. با توجه به آسیب کامل سانچی و غرق شدن آن، پرداخت حدود 10میلیون دلار از خسارت بر عهده شرکت‌های بیمه ایرانی خواهد بود که از این رقم حدود 5میلیون دلار سهم دو شرکت بیمه البرز و ملت و حدود 5 میلیون دلار سهم بیمه مرکزی است.

این نفتکش 32میلیون دلار ارزش داشت و مسوولیت پوشش بیمه فوت و نقص عضو خدمه کشتی و همچنین آلودگی احتمالی دریا هم با کلوپ بین‌المللی P&I است.

فعالیت ۸۰۰۰ متخصص زن در حوزه هوانوردی کشور

مدیرعامل شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران از فعالیت ۸ هزار متخصص زن در حوزه هوانوردی کشور و ایجاد شرایط گردشگری حلال برای مسلمانان جهان در کترینگ این خط هواپیمایی خبر داد.

به گزارش پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی، فرزانه شرفبافی گفت: این افراد در سمت‌های مختلفی اعم از خلبان، مهماندار، مهندس، پزشک و معلم مشغول به فعالیت هستند، ضمن اینکه ۸۰درصد نیروهای فعال در ایرلاین زاگرس از میان زنان انتخاب شده‌اند، همچنین بخش اعظمی از کارمندان آژانس هواپیمایی را نیز نیروهای زن تشکیل می‌دهند. مدیرعامل ایران‌ایر ادامه داد: به تازگی در شرکت ایران‌ایر برای جذب ۵۰خلبان اعم از زن و مرد اعلام آمادگی کردیم که ۱۶خلبان زن به این منظور مراجعه کردند که از میان آنها ۸ نفر واجد شرایط بوده که ۵ نفر از آنها در امتحان کتبی پذیرفته شدند و در مرحله مصاحبه قرار دارند. رییس شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در بیان مشکلات این خط هوایی بعد از اعمال تحریم‌ها تصریح کرد: یکی از مواردی که شرایط کار را برای ما سخت کرده است نحوه تهیه قطعات مورد نیاز هواپیماها بعد از شرایط تحریم خواهد بود. به گفته شرفبافی ناچار هستیم از هواپیماهایی که بالای ۲۸ سال عمر دارند برای پرواز در خطوط هوایی استفاده کنیم و وضعیت وخیمی را رقم خواهد زد ضمن اینکه متوسط سن ناوگان ایران‌ایر 21.5سال و متوسط سن هواپیماهای موجود در کشور 23.5سال است و این به آن معناست که تمام هواپیماها فرسوده هستند که نتیجه استفاده از آنها پروازهای یاسوج و ارومیه است.

 

ارسال نظر