دلیل طولانی شدن اختلال در مترو کرج- تهران

۱۳۹۷/۰۲/۲۷ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۹۸۶

صبح چهارشنبه 26 اردیبهشت ماه 97، بلافاصله پس از بروز نقص فنی یکی از قطارهای اعزامی از سمت ایستگاه گلشهر کرج به تهران (صادقیه) در ایستگاه ارم سبز، معاونان و مدیران مربوطه در محل حاضر و در جهت رفع هرچه سریع‌تر این مشکل اقدام کردند اما عدم همکاری برخی مسافران، ورود به حریم ریلی و ممانعت از بسته شدن در قطارها باعث شد تا زمان رفع این اختلال طولانی شود. مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه با صدور اطلاعیه و بیان این مطلب افزود: بر این اساس، شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه از مسافران مترو درخواست می‌کند تا در مواقع توقف قطار در طول مسیر با حفظ آرامش و خونسردی، پرسنل این شرکت را در رفع سریع‌تر مشکل یاری کنند. در این اطلاعیه همچنین از مسافران مترو درخواست شده است که به پیام‌هایی که از سوی راهبر قطار و مسوولان ایستگاه‌ها اعلام می‌شود، توجه کنند. ممانعت از بسته شدن در قطار، استفاده بی‌مورد از دستگیره اضطراری، پیاده شدن از قطار و ورود به حریم ریلی ضمن احتمال ایجاد آسیب جسمی شدید برای مسافران، باعث افزایش زمان توقف قطار می‌شود.

بنا بر اعلام مدیریت ارتباطات و امور بین‌الملل شرکت بهره‌برداری مترو تهران و حومه، شهروندان این اطمینان را داشته باشند که تمام پرسنل مترو هنگام توقف قطار به علت نقص فنی، اقدامات لازم را برای رفع هرچه سریع‌تر مشکل انجام می‌دهند و بهترین کار در این مواقع صبر و توجه به پیام‌های اعلام شده است.

 ۱۰ هزار واگن باید وارد خطوط مترو شود

در همین حال، ‌رییس کمیسیون عمران شورای شهر تهران با بیان اینکه 10 هزار واگن باید وارد خطوط مترو شود، گفت: با این کار می‌توانیم از تمام ظرفیت خطوط استفاده کنیم. محمد علیخانی با بیان اینکه اولویت اصلی ما تجهیز خطوط فعلی مترو است، گفت: برای تجهیز این خطوط 22 هزار میلیارد تومان اعتبار لازم داریم.

وی در گفت‌وگو با فارس با بیان اینکه 10 هزار واگن باید وارد خطوط شود، گفت: با این کار می‌توانیم از تمام ظرفیت خطوط استفاده کنیم. رییس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر گفت: برای ورود 2 هزار واگن 10 هزار میلیارد هزینه لازم است و

12 هزار میلیارد تومان هم هزینه تجهیز خطوط است و این موضوع فراتر از اعتبارات شهرداری است.

وی با بیان اینکه قرار است دولت 2 هزار واگن به کلان‌شهرها بدهد، گفت: هزار واگن برای تهران است.

به گفته علیخانی، با اعتبارات فعلی اگر بخواهیم این کار را انجام دهیم در 10 سال آینده محقق می‌شود اما به دنبال راهکارهای جدی هستیم تا بتوانیم سریع‌تر این کار را انجام دهیم. انتظار ما این است که بتوانیم از صندوق توسعه ملی استفاده کنیم و این پول می‌تواند کمک خوبی به تهران کند.

به گفته رییس کمیسیون حمل‌ونقل شورای شهر، امیدواریم بتوانیم حداقل در 4 سال آینده 50درصد برنامه‌ها را تحقق دهیم و خطوط را تکمیل کنیم. علیخانی تاکید کرد: به موازات تجهیز خطوط توسعه خطوط را هم انجام می‌دهیم و مطالعاتی در دست انجام است. وی با بیان اینکه در حال حاضر مترو در مناطق مرکزی نداریم، گفت: باید رینگ‌ها را کامل کرده و مشکلات حمل‌ونقلی منطقه 22 را نیز برطرف کنیم.

علیخانی با بیان اینکه در حال حاضر بزرگراه همت همیشه قفل است، گفت: با توسعه حمل‌و نقل عمومی می‌توانیم این مشکل را برطرف کنیم چراکه در منطقه 22 حمل‌ونقل عمومی نداریم و همه مجبور به استفاده از وسایل نقلیه شخصی هستند.

 

ارسال نظر