ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۲/۲۶ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۹۰۷

اظهارنظر درباره خرید هواپیما بعد از مذاکرات ظریف

وزیر راه و شهرسازی درباره تصمیم وزارت خزانه‌داری امریکا مبنی بر ممنوعیت ادامه فروش هواپیما به ایران گفت: در این باره بحث و انتظاری که از اروپا داریم این است که مستقل از تصمیم امریکا به قراردادهای خود و تضامینی که می‌دهند، پایبند باشند. به گزارش صدا و سیما، عباس آخوندی اظهار کرد: البته باید صبر کنیم تا مذاکرات آقای ظریف با اتحادیه اروپا به پایان برسد بعد اظهارنظر قطعی کنیم. آخوندی درباره احتمال ورود هواپیماهای جدید که کار خرید آن قطعی شده است، گفت: بحث‌هایی درحال انجام است اما من همیشه علاقه‌مندم خبرهای انجام شده را بدهم نه خبرهای در دست انجام را بنابراین باید صبر کرد.

آموزش مهم‌ترین مقوله در ایمنی راه‌هاست

رییس جمعیت طرفدار ایمنی راه‌های کشور گفت: نگاه علمی و هدفمند به آموزش، مهم‌ترین رویکرد در توسعه ایمنی راه‌ها و حمل و نقل جاده‌یی است. به گزارش ایرنا، محمد بخارایی افزود: جمعیت طرفدار ایمنی راه‌ها تاکنون در 25 استان کشور راه‌اندازی شده و تا پایان امسال نمایندگی آن در همه استان‌ها دایر می‌شود. او اظهار کرد: پیش‌نیاز رانندگی ایمن و بی‌خطر، فرهنگ‌سازی و آموزش تغییر رفتارهای خطرآفرین است و برای کاهش حوادث جاده‌یی و تلفات باید این مهم در همه لایه‌های جامعه نهادینه شود. رییس جمعیت طرفدار ایمنی راه‌های کشور گفت: فعالیت‌های اصلاحی در حوزه افزایش ایمنی خودروسازی، امداد و نجات جاده‌یی لازم است اما بدون بهبود فرهنگ رانندگی نتایج اثربخش حاصل نمی‌شود. بخارایی تاکید کرد: برای کاهش حوادث جاده‌یی باید به استانداردها توجه شود و ظرفیت خطرپذیری موجود را با برنامه‌ریزی علمی کارشناسان کاهش داد. او یکی از عوامل مهم در حوادث رانندگی را استفاده از تلفن همراه هنگام رانندگی خودرو عنوان کرد و گفت: این ضعف فرهنگی باید با آموزش جبران شود. رییس جمعیت طرفدار ایمنی راه‌های کشور گفت: 20میلیون راننده گواهینامه‌دار در کشور وجود دارند که روزانه به طور میانگین یک ساعت رانندگی می‌کنند و 2میلیون راننده نیز متوسط رانندگی روزانه 10ساعته در جاده‌های کشور دارند. بخارایی با بیان اینکه رانندگان ماهر مطالبه‌گر ایمنی هستند، اظهار کرد: 50 درصد جاده‌های کشور در اختیار 2میلیون راننده با مهارت است که عامل فقط 10درصد تصادفات هستند. رییس جمعیت طرفدار ایمنی راه‌های کشور گفت: براساس راهبردهای برنامه ششم توسعه باید در بازه زمانی 5 ساله از 10هزار کشته حوادث جاده‌یی کشور کاسته شود که این مهم با فرهنگ‌سازی و استفاده از مشارکت عمومی قابل تحقق است.

فقط از ۵۰ درصد ظرفیت بار راه‌‌آهن استفاده می‌شود

مدیرعامل راه‌آهن با بیان اینکه در سال ۹۶ میزان ۴۷میلیون تن بار توسط راه‌آهن ایران جابه‌جا شد، گفت: میزان باری که توسط راه‌آهن قابلیت جذب دارد ۱۰۰میلیون تن است که در سال ۹۶ نیمی از آن را جذب کرده‌ایم. به گزارش فارس، سعید محمدزاده اظهار کرد: راه‌آهن ایتالیا در برهه‌یی از زمان زیانده بود اما به سوددهی رسید که یکی از دلایل این سوددهی اثربخشی نیروهای انسانی بوده است. محمدزاده گفت: تا قبل از سال 92و از سال 84 حداکثر سهم راه‌آهن در بازار حمل بار 20درصد بود و در سال 92 این رقم به وضعیت حداقل ممکن رسید. مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تصریح کرد: از سال 84 تا 92 خصوصی‌سازی هم در راه‌آهن اجرا شد اما باید پرسید چرا با این سیر عظیم کاهش سهم راه‌آهن در بازار مواجه بودیم؟ او با بیان اینکه در سال 92 حداکثر حمل بار راه‌آهن 3میلیون تن بود، گفت: در سال 92 سهم راه‌آهن از تعرفه 57 درصد بود که در 3سال اخیر این سهم به 19درصد کاهش یافت یعنی درآمد راه‌آهن از حق دسترسی بسیار کمتر شد. معاون وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در سال 95 حمل بار توسط راه‌آهن سالانه به 40میلیون تن رسید، افزود: در سال 96 این رقم 47میلیون تن بود‌ البته میزان باری که توسط راه‌آهن قابلیت جذب دارد 100میلیون تن است که در سال 96 یک‌دوم آن را جذب کرده‌ایم. مدیرعامل راه‌آهن جمهوری اسلامی ایران تاکید کرد: علت عدم رقابت ما با سایر مدل‌های حمل و نقلی در داخل کشور فقط قیمت سوخت نیست بلکه مساله بهره‌وری نیز قابل توجه است. باید دید چه میزان در بحث بنگاهی کار کردن، اندیشیده‌ایم؟

 

ارسال نظر