ایرلاین‌ها در نخستین ماه بهار چقدر تاخیر داشتند؟

۱۳۹۷/۰۲/۲۳ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۱۶۱۱

هواپیمایی جمهوری اسلامی با داشتن تاخیر در ۵۷درصد پروازهای فروردین ماه خود و همچنین سهم ۲۱درصدی از کل پروازهای تاخیردار، رتبه نخست تاخیرهای پروازی را به نام خود به ثبت رساند. به گزارش مهر، سازمان هواپیمایی کشوری براساس سامانه شرکت فرودگاه‌ها و ناوبری هوایی ایران آمار تاخیر‌ شرکت‌های هواپیمایی در فروردین ماه امسال را اعلام کرد. همچنین هما علاوه بر آنکه بیشترین تعداد پرواز میان ایرلاین‌ها در ماه گذشته را در اختیار داشت، بیشترین میزان تاخیرها را هم از آن خود کرد. این شرکت در ماه فروردین ۹۷ از مجموع

۸۱۰ سورتی پرواز انجام شده، ۴۷۰ پرواز (۵۷درصد) را با تاخیر و ۳۵۷ پرواز (۴۳درصد) را به‌موقع عملیاتی کرد. این شرکت با در اختیار داشتن سهم ۲۱درصدی از کل تاخیر‌ پروازهای انجام شده در ماه گذشته، باز هم در صدر دارندگان تاخیرهای پروازی است. پس از این شرکت، 2 شرکت هواپیمایی آسمان و تابان با داشتن ۴۹درصد تاخیر در مجموع پروازهای خود، به صورت مشترک در رتبه دوم قرار گرفته‌اند با این تفاوت که آسمان در ۸۱۰ پرواز انجام شده این میزان تاخیر داشته و تابان تنها ۳۴۲ سورتی پرواز در ماه گذشته داشته است که نزدیک به نیمی از آنها با تاخیر همراه بوده است. هواپیمایی آسمان از ۸۱۰ پرواز، ۳۹۵ سورتی پرواز را با تاخیر (۴۹درصد) و ۴۱۵ پرواز را به‌موقع (۵۱درصد) به انجام رسانده است که نشان می‌دهد این شرکت نسبت به سال گذشته روند رو به رشدی در زمینه کاهش پروازهای تاخیردار خود تجربه می‌کند. تابان نیز از مجموع ۳۴۲ پرواز انجام شده، مسافران را در ۱۷۴ پرواز (۵۱درصد) به‌موقع و در ۱۶۸پرواز (۴۹درصد) با تاخیر به مقصد رسانده است.

رتبه سوم تاخیرهای پروازی در فروردین ماه نیز به شرکت هواپیمایی زاگرس رسید که از مجموع ۵۳۱سورتی پرواز این شرکت در فروردین ماه امسال، ۳۰۴ پرواز (۵۷درصد) در زمان مقرر و ۲۲۷پرواز (۴۳درصد) با تاخیر انجام شد.

 

ارسال نظر