ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۲/۱۰ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۲۰۹۴۹

ممانعت از سوخت‌رسانی هواپیمای ایرانی در استانبول

پرواز شماره ۳۰۰۰ هواپیمایی زاگرس از مقصد استانبول به تهران به علت عدم ارائه سوخت در فرودگاه استانبول مجبور به سوخت‌گیری در فرودگاه تبریز شد.

به گزارش مهر به علت مشکلات عدیده ایجاد شده در خصوص تامین و انتقال ارز و عدم دریافت تدابیر لازم در این خصوص، مقامات فرودگاه استانبول از ارائه سوخت به پرواز شماره ۳۰۰۰ روز جمعه 7 اردیبهشت 97 این شرکت ممانعت کرد. به دلیل این اقدام فرودگاه استانبول، پرواز مذکور پس از سه ساعت تاخیر در فرودگاه تبریز به زمین نشست و پس از سوخت‌گیری مجدد تبریز را به مقصد تهران ترک کرد. در همین رابطه صادقی یک مقام مسوول در این شرکت هواپیمایی گفت: با وجود مکاتبات صورت گرفته با بانک مرکزی و سازمان‌های مربوطه، تاکنون تامین و انتقال ارز که لازمه پرداخت‌های ارزی این شرکت برای خرید قطعات، لوازم، آموزش پرسنل و همچنین پرداخت هزینه‌های مرتبط با خدمات فرودگاهی و غیره است، بی‌پاسخ مانده است.

به پیمانکاران زیاده‌خواه باج نمی‌دهیم

شرکت عمران پردیس با اعلام اینکه شرکت ترکیه‌یی کوزو به دلیل زیاده‌خواهی کارگاه سایت مسکن مهر ۳۵ هزار واحدی را تعطیل کرده است، تاکید کرد: در برابر هرگونه زیاده‌خواهی پیمانکاران می‌ایستیم.

به گزارش تسنیم، شرکت عمران پردیس در واکنش به انتشار خبر «سایت مسکن مهر کوزو پردیس تعطیل شد» اعلام کرد: شرکت عمرانی کوزو پارس از ابتدای سال 97 فعالیت خود را در پروژه 35هزار واحدی مسکن مهر شهر جدید پردیس کاهش داده و بعضی از زیر فعالیت‌ها را متوقف کرده است. به گفته خبر منتشر شده در سایت مسکن کوزو، این شرکت از مدتی قبل در تفاهمنامه آماده‌سازی و محوطه‌سازی و ساخت، ادعاهایی برای افزایش قیمت مطرح کرده است. هرچند ادعا در کارهای پیمانکاری، امری معمول است، اما تعطیلی کارگاه و به تعویق انداختن تعهدات پیمانکاران در قبال متقاضیان شریف به ‌ویژه زمانی که پیمانکار از مردم، مطابق قرارداد حاکم طلبی ندارد، زیاده‌‌خواهی و فاقد وجاهت قانونی است.

آغاز برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار-اینچه‌برون در ۹۷

 معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن از آغاز عملیات اجرایی برقی‌سازی راه‌آهن گرمسار-اینچه‌برون در سال ۹۷ خبر داد و گفت: هم‌اکنون این پروژه در حال طی کردن مراحل گشایش اعتبارات اسنادی قرار دارد و هزینه مورد نیاز از طریق فاینانس 1.2میلیارد یورویی روسیه تامین می‌شود.  نورالله بیرانوند در گفت‌وگو با پایگاه خبری وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: هم‌اکنون این پروژه در حال طی کردن مراحل گشایش اعتبارات اسنادی قرار دارد و اداره کل تدارکات شرکت راه‌آهن در حال پیگیری است. معاون برنامه‌ریزی و اقتصاد حمل‌ونقل شرکت راه‌آهن هزینه لازم برای اجرای این پروژه را 1.2میلیارد یورو اعلام کرد که از جانب طرف روس به صورت فاینانس تامین می‌شود. به گفته بیرانوند مسائل مربوط به قیمت، حجم کار و زمانبندی اجرای آن، همچنین انتقال فناوری، آموزش نیروی کار و شرایط تامین مالی پروژه مورد بررسی و توافق طرفین قرار گرفته است. او با اشاره به مسیر عبوری این خط‌آهن بیان کرد: محور ریلی گرمسار-اینچه‌برون در واقع مسیر ترانزیتی ایران از سمت قزاقستان، ترکمنستان و بندر امیرآباد است و بهره‌برداری از این محور ریلی ضمن ارتقای ظرفیت ترانزیتی، تاثیر قابل ملاحظه‌یی در حمل‌ونقل مسافر خواهد داشت.

 

ارسال نظر