تکلیف تفکیک وزارت راه 3 ماه دیگر روشن می‌شود

۱۳۹۷/۰۲/۰۵ - ۰۰:۴۴:۱۲
کد خبر: ۱۲۰۶۲۸

مهرداد لاهوتی عضو کمیسیون برنامه و بودجه با بیان اینکه تکلیف تفکیک وزارت راه و شهرسازی نهایتا تا سه ماه دیگر روشن می‌شود، گفت: تفکیک هزینه بسیار زیادی به دنبال خواهد داشت و مخالف جدایی این دو بخش هستم.

لاهوتی در گفت‌وگو با ایلنا با اشاره به آخرین تصمیمات مجلس برای تفکیک وزارت راه و شهرسازی اظهار کرد: سال گذشته دولت دو لایحه برای تفکیک وزارتخانه صنعت، معدن و تجارت و تفکیک وزارتخانه راه و شهرسازی به مجلس ارائه کرد که رییس مجلس بررسی این لوایح را به کمیسیون مشترک ارجاع داد و در بودجه امسال برنامه‌یی برای تفکیک این دو وزارتخانه پیش‌بینی نشده است. وی افزود: نمایندگان مجلس در حال بررسی و اصلاح ساختار دولت هستند.

این نماینده مجلس با بیان اینکه گزارش نهایی درباره آثار مثبت و منفی تفکیک وزارت راه و شهرسازی توسط کمیسیون مشترک متشکل از اعضای نمایندگان مجلس از کمیسیون‌های مختلف تهیه و ارائه می‌شود، گفت: تکلیف تفکیک یا عدم تفکیک وزارت راه و شهرسازی نهایتا تا سه ماه آینده روشن می‌شود.

لاهوتی با تاکید بر اینکه مخالف تفکیک وزارت راه و شهرسازی هستم، اظهار کرد: تفکیک دو بخش این وزارتخانه هزینه‌های زیادی در پی خواهد داشت.

وی افزود: در بخش مسکن و شهرسازی مسوولیت دولت سیاست‌گذاری است و لزومی ندارد که این بخش به یک وزارتخانه مجزایی تبدیل شود.

 

 

ارسال نظر