ایرانشهر

۱۳۹۷/۰۱/۳۰ - ۰۰:۱۳:۴۳
کد خبر: ۱۲۰۲۲۶

8 فروند ATR72 سال 2018 تحویل هما می‌شود

قائم مقام سابق وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل گفت: در سال 2018 کمپانی ATR 8 فروند از هواپیماهای ATR72 سری 600 را تحویل ایران ایر می‌دهد.

اصغر فخریه‌کاشان در گفت‌وگو با ایرنا افزود: طبق قراردادی که ایران ایر با شرکت ایرباس منعقد کرده در صورتی که بتوانیم در سال 2018 پیش‌پرداخت‌های خود را به ایرباس پرداخت کنیم 3 فروند هواپیمای ایرباس هم در این سال تحویل ایران ایر خواهد شد.

او با اشاره به قرارداد ایران ایر با شرکت هواپیما‌سازی بویینگ گفت: قرارداد با بویینگ تغییری نکرده اما به علت تصمیمات روزانه ترامپ ناچاریم به نحوی عمل کنیم که پرداخت‌ها بدون ریسک باشد.

فخریه‌کاشان بیان کرد: طبق قراردادی که بین شرکت ایران‌ایر و بویینگ منعقد شده در سال 2018 باید این شرکت 3 فروند هواپیما به ایران ایر تحویل دهد به شرطی که بتوانیم وجه خود را به بویینگ پرداخت کنیم و این در تعهدات شرکت بویینگ است.

قائم‌مقام سابق وزیر راه و شهرسازی در امور بین‌الملل یادآور شد: هم‌اکنون با مقامات شرکت بویینگ درحال مذاکره هستیم تا با انجام برخی تغییرات در قرارداد ایران ایر بتواند در سال جاری میلادی 3 فروند هواپیمای خود را تحویل بگیرد.

او با اشاره به پایبندی جمهوری اسلامی ایران به توافق هسته‌یی و برجام تاکید کرد: اگر دولتمردان امریکایی در تحویل هواپیماهای بویینگ به ایران محدودیتی ایجاد کنند این برخلاف برجام است.

به گزارش ایرنا، با اجرایی شدن برجام و لغو تحریم‌های ظالمانه و با امضای قرارداد خرید 200فروند هواپیما توسط ایران ایر با شرکت‌های ایرباس، بویینگ و ATR تاکنون 3 فروند هواپیمای ایرباس و 8 فروند هواپیمای ATR72 سری 600 وارد کشور شده و هم‌اکنون شرکت ATR آماده تحویل نهمین و دهمین هواپیمای ATR72 سری 600 به ایران است.

 

آغاز پرداخت وام بدون سپرده به خریداران مسکن

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن از آغاز پرداخت تسهیلات خرید مسکن بدون سپرده به متقاضیان استفاده از سقف تسهیلات خرید با اوراق گواهی حق تقدم از امروز خبر داد.

به گزارش ایرنا به نقل از روابط عمومی بانک مسکن مسعود ایزدی افزود: در راستای افزایش توان مالی خریداران تا پایان خرداد ماه سال جاری اعطای تسهیلات بدون سپرده به تمام متقاضیانی که تمایل به استفاده از «سقف تسهیلات» خرید مسکن صرفا از محل اوراق گواهی حق تقدم را دارند، امکان‌پذیر است.

او بیان کرد: در شرایط کنونی سقف تسهیلات اوراق در حالت انفرادی 60، 50 و 40میلیون تومان در تهران، مراکز استان و شهرهای بزرگ همچنین سایر شهرهاست و برای زوجین هم بین 100، 80 و 60 میلیون تومان با توجه به شهر محل قرار گرفتن ملک خواهد بود.

ایزدی اظهار کرد: متقاضیان در صورت استفاده از حداکثر تسهیلات از محل اوراق گواهی حق تقدم در حالت انفرادی به میزان 10میلیون تومان و در حالت زوجین به میزان 20میلیون تومان به میزان تسهیلات افزوده خواهد شد با این تفاوت که اخذ تسهیلات جدید نیازی به خرید اوراق ندارد.

ایزدی با بیان این موضوع که اعطای تسهیلات جعاله نیز مانند روال قبلی ادامه می‌یابد، توضیح داد: با این شرایط حداکثر میزان دریافتی تسهیلات در حالت زوجین 140، 120و 100میلیون تومان و در حالت انفرادی 90، 80 و 70میلیون تومان در 3 گروه شهری خواهد بود. به گفته این مقام مسوول در بانک مسکن، سود تسهیلات بدون سپرده بانک مسکن اعم از انفرادی و زوجین با نرخ مصوب شورای پول و اعتبار درحال حاضر 18درصد و با بازپرداخت 5 ساله به روش‌های ساده و پلکانی ارائه شده است.

مدیر امور ارتباطات و حوزه مدیریت بانک مسکن همچنین درخصوص زمان اعطای این تسهیلات گفت: اعطای تسهیلات بدون سپرده مذکور به متقاضیانی که حداکثر تا پایان خرداد ماه 97 نسبت به تشکیل پرونده اقدام کنند، امکان‌پذیر است بنابراین تقاضای دریافت تسهیلات در صورتی که تا قبل از پایان خرداد ماه در دفتر نامه‌ها ثبت و کارمزد ارزیابی پرداخت شود، قابل بررسی بوده و حداکثر تا پایان مرداد ماه سال جاری قابل صدور پیش‌نویس، ثبت و افتتاح قطعی خواهد بود اما باید تاکید کرد که صدور یا تمدید پیش‌نویس بعد از مرداد ماه سال جاری امکان‌پذیر نیست.

 

ارسال نظر