اخبار

۱۳۹۷/۰۱/۲۱ - ۰۰:۰۰:۰۰
کد خبر: ۱۱۹۶۵۸

علت گرانی بلیت پرواز به استانبول، توقف در آنکاراست

 ایران‌ایر علت گرانی بلیت پرواز تهران ـ استانبول برای ۱۳ خردادماه را نداشتن پرواز مستقیم به فرودگاه آتاتورک و داشتن نشست و برخاست در فرودگاه آنکارا عنوان کرد.

به گزارش مهر، در پی انتشار خبر فروش بلیت ۵ میلیون و ۷۰۰هزار تومانی پرواز تهران- استانبول برای ۱۳ خرداد از سوی ایران‌ایر، شرکت هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران (هما) با ارسال توضیحی به مهر عنوان کرد که این قیمت بالا به دلیل داشتن توقف در فرودگاه آنکارا و سپس پرواز مجدد به استانبول است. در توضیحات هما آمده است که هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران در روزهای دوشنبه، چهارشنبه و جمعه به استانبول پرواز دارد و اصولا در روز یک‌شنبه ۱۲ خرداد ۹۷ پرواز مستقیمی از تهران به استانبول و بالعکس توسط هواپیمایی جمهوری اسلامی ایران «هما» انجام نمی‌شود.

در این راستا توجه به زمان پرواز می‌تواند روشنگر مراجعه‌کنندگان باشد، در واقع مسیر تهران-استانبول نهایتا طی ۲ ساعت و ۳۰ دقیقه پرواز پیموده می‌شود و زمانی که مدت پیشنهادی ۵ ساعت و ۳۰ دقیقه یا ۶ ساعت و ۵۵ دقیقه نشان داده می‌شود، نشان از غیرمستقیم بودن پرواز است.

چنانچه با شکیبایی بیشتر و فارغ از پیشداوری این نرخ‌گیری انجام می‌پذیرفت و روی واژه اطلاعات بیشتر کلیک می‌شد، نتیجه حاصله نشان می‌داد که این دو پرواز در روز ۱۳ خرداد به آنکارا انجام می‌شوند که نرخ پرواز آنکارا هما هم مشخص و طبق برنامه است.  این اظهارنظر هما در حالی است که بلیت تهران- دوحه- بروکسل را که قطر ایرویز انجام می‌دهد و یک توقف در دوحه (پایتخت قطر) دارد به قیمت ۲ میلیون و ۸۷۵ هزار تومان به فروش می‌رسد.

همچنین هواپیمایی امارات هم که از تهران به بروکسل (پایتخت بلژیک) پرواز و یک توقف نیز در فرودگاه شیخ زاید دوبی دارد، نرخ بلیت این پرواز را به قیمت حدودا ۲میلیون و ۵۵۰هزار تومان به فروش می‌رساند.

قیمت بلیت قطارهای حومه‌ای باید 8 برابر شود

مدیرعامل رجاء با بیان اینکه برای سال 97 فعلا پیشنهاد افزایش قیمت 10درصدی در نرخ‌های شناور بلیت قطار داده‌ایم، گفت: نرخ بلیت قطارهای حومه‌یی صرفه اقتصادی ندارد و باید 6 تا 8برابر افزایش یابد تا به نرخ واقعی برسیم.

به گزارش فارس، محمد رجبی با اشاره به عدم افزایش قیمت‌های بلیت قطار از سال 94 و همچنین وجود تورم و نوسانات ارزی گفت: باید تدابیری اندیشیده شود تا تعدیل‌های قیمتی در نرخ بلیت قطار اعمال شود و در این باره پیشنهاداتی ارائه شده است و با مدیران راه‌آهن درباره افزایش قیمت‌ها جلساتی برگزار خواهد شد.  او با بیان اینکه تورم سالانه و نوسانات نرخ ارز و دلار بر هزینه شرکت‌های ریلی موثر است، اظهارکرد: 45 درصد کل هزینه رجاء ارزی است و در این حوزه 65 درصد هزینه تراست و ریل‌باس‌ها ارزی است.

رجبی با اشاره به اینکه 50درصد ظرفیت ناوگان ریلی توسط رجاء و 50درصد توسط مجموعه سفیر ریل هدایت می‌شود، گفت: در قالب دو نامه مستقل درخواست افزایش قیمت از سوی رجاء و سفیر ریل مطرح شده است.  مدیرعامل رجاء گفت: برای سقف نرخ‌های شناوری بلیت‌ها درخواست افزایش 10درصدی داده‌ایم و در بقیه بلیت‌ها نیز درصدها متفاوت است، اما باید منتظر تایید مدیران راه‌آهن و ادامه جلسات در این حوزه بود.  رجبی با بیان اینکه پیش‌فروش بهاره بلیت قطار از هفته گذشته آغاز شده است، گفت: فعلا در این پیش‌فروش هم افزایش قیمت بلیت نداریم.

جزئیات تازه از انتشار فاکتور تخریبی علیه شورای شهر

دو هفته پس از تخریب شورای اسلامی شهر تهران در صدا و سیما و خبرگزاری وابسته به آن به بهانه فاکتور سفره هفت‌سین حالا مشخص شده که طراح این فاکتور تخریبی یکی از مجریان خود صدا و سیما است.  به گزارش ایلنا، دو هفته پیش تصویر فاکتوری 14میلیونی صادره توسط یک شرکت تبلیغاتی در یکی از رسانه‌های وابسته به صدا و سیما منتشر شد. این رسانه ادعا کرد مبلغ مندرج در این فاکتور، هزینه سفره هفت‌سین شورای شهر تهران شده است. در اقدامی کم‌سابقه خبر این فاکتور تخریبی در یکی از بخش‌های خبری صدا و سیما هم بدون پیگیری دقیق موضوع، پخش شد که در‌‌نهایت تعجب اهالی رسانه و واکنش شورای شهر را در پی داشت.

شورای شهر در بیانیه‌یی با اعلام بی‌اطلاعی از این فاکتور به‌طور تلویحی از مبالغ مندرج در این فاکتور ابراز شگفتی کرد. اعضای شورا هم از تخریب آشکار مدیریت شهری توسط صدا و سیما و رسانه وابسته به آن انتقاد کردند. حالا ایلنا، به ابعاد تازه‌یی از این ماجرا و انتشار این فاکتور تخریبی علیه شورای شهر تهران در صدا و سیما و یکی از رسانه‌های زیرمجموعه آن دست یافته است. پیگیری‌ها نشان می‌دهد که این فاکتور تخریبی توسط شرکت تبلیغاتی صادر شده که مدیریت آن هم برعهده یکی از مجریان صدا و سیماست. براساس تصویر منتشر شده در رسانه وابسته به صدا و سیما این فاکتور توسط شرکت آرزوهای بزرگ صادر شده و در وب‌سایت رسمی این شرکت نام آ-ج که از مجریان صداوسیماست به‌عنوان مدیر آن به چشم می‌خورد.

خانم «ج» پیش‌تر در حساب اینستاگرام خویش از طراحی سفره هفت‌سین شورای شهر خبر داده بود که البته پس از انتشار فاکتور تخریبی در صدا و سیما، این پست را حذف کرده است؛ هر چند که متن پست خانم «ج» در کش گوگل باقی مانده است.

از سوی دیگر مدیر صدا و سیمایی این شرکت تبلیغاتی فاکتور تخریبی را برای مدیریت سازمان میادین میوه و تره‌بار تهران صادر کرده که از دوران شهرداری آقای قالیباف باقی مانده و گویا در گذشته هم همکاری و دست‌کم آشنایی با خانم «ج» داشته است. کما اینکه خانم «ج» در بالای فاکتور تخریبی یادآوری کرده آن را پس از مذاکرات تلفنی و حضوری با مدیران سازمان میادین میوه و تره‌بار صادر می‌کند که این می‌تواند شناخت قبلی را تایید کند.

 

ارسال نظر